ENERGY EFFICIENCY OF THE SUBWAY ELECTRICAL SUPPLY SYSTEM WITH ELECTRICAL ENERGY RECOVERY AT BRAKING

Purpose. The purpose of the paper is to assess the efficiency of the subway power supply system, which uses a four-quadrant DC drive with energy recovery in the supply network in the braking mode. Methodology. We have applied the theory of electrical circuits and mathematical simulation in Matlab pa...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2019
Автори: Zhemerov, George G., Krylov, D. S., Mashura, A. V.
Формат: Стаття
Мова:English
Ukrainian
Опубліковано: National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute" and State Institution “Institute of Technical Problems of Magnetism of the National Academy of Sciences of Ukraine” 2019
Теми:
Онлайн доступ:http://eie.khpi.edu.ua/article/view/2074-272X.2019.5.04
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Electrical Engineering & Electromechanics

Репозитарії

Electrical Engineering & Electromechanics
id eiekhpieduua-article-181880
record_format ojs
spelling eiekhpieduua-article-1818802019-11-04T14:26:06Z ENERGY EFFICIENCY OF THE SUBWAY ELECTRICAL SUPPLY SYSTEM WITH ELECTRICAL ENERGY RECOVERY AT BRAKING ЭНЕРГОЭФФЕКТИВНОСТЬ СИСТЕМЫ ЭЛЕКТРОСНАБЖЕНИЯ МЕТРОПОЛИТЕНА С РЕКУПЕРАЦИЕЙ ЭЛЕКТРОЭНЕРГИИ ПРИ ТОРМОЖЕНИИ Zhemerov, George G. Krylov, D. S. Mashura, A. V. система электроснабжения энергия коэффициент возврата энергии коэффициент полезного действия рекуперация энергии 621.314 power supply system energy energy return coefficient efficiency energy recovery 621.314 Purpose. The purpose of the paper is to assess the efficiency of the subway power supply system, which uses a four-quadrant DC drive with energy recovery in the supply network in the braking mode. Methodology. We have applied the theory of electrical circuits and mathematical simulation in Matlab package. Results. The theoretical dependence of the efficiency of the electrical supply system with a bidirectional flow of energy on the coefficient of resistive short circuit at the load terminals has been obtained. The theoretical result is verified by modeling. Originality. The equivalent circuit of the subway power supply system with a four-quadrant DC drive and the possibility of energy recovery to the supply network in braking mode is developed, its parameters are determined, and the schedule of the electric train movement was set. Practical value. The use of the obtained dependencies and simulation results will allow to determine the direction of the future development of the subway power supply system and optimize its energy efficiency.  Цель. Целью статьи является оценка КПД системы электроснабжения метрополитена, в которой используется четырёхквадрантный привод постоянного тока с рекуперацией энергии в питающую сеть в режиме торможения. Методика. Для проведения исследований использовалась теория электрических цепей, математическое моделирование в пакете Matlab. Результаты. Получена теоретическая зависимость КПД СЭ с двунаправленным потоком энергии от коэффициента резистивного короткого замыкания на клеммах нагрузки. Теоретический результат проверен моделированием. Научная новизна. Разработана эквивалентная схема системы электроснабжения метрополитена с четырёхквадрантным приводом постоянного тока и возможностью рекуперации энергии в питающую сеть в режиме торможения, определены её параметры, задан график движения электропоезда. Практическое значение. Использование полученных зависимостей и результатов моделирования позволит определить направление перспективного развития системы электроснабжения метрополитена, оптимизировать её энергоэффективность.  National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute" and State Institution “Institute of Technical Problems of Magnetism of the National Academy of Sciences of Ukraine” 2019-10-28 Article Article application/pdf application/pdf http://eie.khpi.edu.ua/article/view/2074-272X.2019.5.04 10.20998/2074-272X.2019.5.04 Electrical Engineering & Electromechanics; No. 5 (2019); 25-30 Электротехника и Электромеханика; № 5 (2019); 25-30 Електротехніка і Електромеханіка; № 5 (2019); 25-30 2309-3404 2074-272X en uk http://eie.khpi.edu.ua/article/view/2074-272X.2019.5.04/181777 http://eie.khpi.edu.ua/article/view/2074-272X.2019.5.04/181778 Copyright (c) 2019 George G. Zhemerov, D. S. Krylov, A. V. Mashura https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
institution Electrical Engineering & Electromechanics
collection OJS
language English
Ukrainian
topic система электроснабжения
энергия
коэффициент возврата энергии
коэффициент полезного действия
рекуперация энергии
621.314
power supply system
energy
energy return coefficient
efficiency
energy recovery
621.314
spellingShingle система электроснабжения
энергия
коэффициент возврата энергии
коэффициент полезного действия
рекуперация энергии
621.314
power supply system
energy
energy return coefficient
efficiency
energy recovery
621.314
Zhemerov, George G.
Krylov, D. S.
Mashura, A. V.
ENERGY EFFICIENCY OF THE SUBWAY ELECTRICAL SUPPLY SYSTEM WITH ELECTRICAL ENERGY RECOVERY AT BRAKING
topic_facet система электроснабжения
энергия
коэффициент возврата энергии
коэффициент полезного действия
рекуперация энергии
621.314
power supply system
energy
energy return coefficient
efficiency
energy recovery
621.314
format Article
author Zhemerov, George G.
Krylov, D. S.
Mashura, A. V.
author_facet Zhemerov, George G.
Krylov, D. S.
Mashura, A. V.
author_sort Zhemerov, George G.
title ENERGY EFFICIENCY OF THE SUBWAY ELECTRICAL SUPPLY SYSTEM WITH ELECTRICAL ENERGY RECOVERY AT BRAKING
title_short ENERGY EFFICIENCY OF THE SUBWAY ELECTRICAL SUPPLY SYSTEM WITH ELECTRICAL ENERGY RECOVERY AT BRAKING
title_full ENERGY EFFICIENCY OF THE SUBWAY ELECTRICAL SUPPLY SYSTEM WITH ELECTRICAL ENERGY RECOVERY AT BRAKING
title_fullStr ENERGY EFFICIENCY OF THE SUBWAY ELECTRICAL SUPPLY SYSTEM WITH ELECTRICAL ENERGY RECOVERY AT BRAKING
title_full_unstemmed ENERGY EFFICIENCY OF THE SUBWAY ELECTRICAL SUPPLY SYSTEM WITH ELECTRICAL ENERGY RECOVERY AT BRAKING
title_sort energy efficiency of the subway electrical supply system with electrical energy recovery at braking
title_alt ЭНЕРГОЭФФЕКТИВНОСТЬ СИСТЕМЫ ЭЛЕКТРОСНАБЖЕНИЯ МЕТРОПОЛИТЕНА С РЕКУПЕРАЦИЕЙ ЭЛЕКТРОЭНЕРГИИ ПРИ ТОРМОЖЕНИИ
description Purpose. The purpose of the paper is to assess the efficiency of the subway power supply system, which uses a four-quadrant DC drive with energy recovery in the supply network in the braking mode. Methodology. We have applied the theory of electrical circuits and mathematical simulation in Matlab package. Results. The theoretical dependence of the efficiency of the electrical supply system with a bidirectional flow of energy on the coefficient of resistive short circuit at the load terminals has been obtained. The theoretical result is verified by modeling. Originality. The equivalent circuit of the subway power supply system with a four-quadrant DC drive and the possibility of energy recovery to the supply network in braking mode is developed, its parameters are determined, and the schedule of the electric train movement was set. Practical value. The use of the obtained dependencies and simulation results will allow to determine the direction of the future development of the subway power supply system and optimize its energy efficiency. 
publisher National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute" and State Institution “Institute of Technical Problems of Magnetism of the National Academy of Sciences of Ukraine”
publishDate 2019
url http://eie.khpi.edu.ua/article/view/2074-272X.2019.5.04
work_keys_str_mv AT zhemerovgeorgeg energyefficiencyofthesubwayelectricalsupplysystemwithelectricalenergyrecoveryatbraking
AT krylovds energyefficiencyofthesubwayelectricalsupplysystemwithelectricalenergyrecoveryatbraking
AT mashuraav energyefficiencyofthesubwayelectricalsupplysystemwithelectricalenergyrecoveryatbraking
AT zhemerovgeorgeg énergoéffektivnostʹsistemyélektrosnabženiâmetropolitenasrekuperaciejélektroénergiipritormoženii
AT krylovds énergoéffektivnostʹsistemyélektrosnabženiâmetropolitenasrekuperaciejélektroénergiipritormoženii
AT mashuraav énergoéffektivnostʹsistemyélektrosnabženiâmetropolitenasrekuperaciejélektroénergiipritormoženii
first_indexed 2024-06-01T14:39:22Z
last_indexed 2024-06-01T14:39:22Z
_version_ 1800670032798154752