КРЕАТИВНИЙ МАРКЕТИНГ ЯК ВАЖЛИВИЙ ІНСТРУМЕНТ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ
The article identifies the most important areas of development of creative marketing, which are the result of creative "imagination" of the marketer. In essence, this is the freedom to make a marketing decision based on market conditions, experience, knowledge, consumer behavior in each ma...
Збережено в:
| Дата: | 2021 |
|---|---|
| Автори: | , , |
| Формат: | Стаття |
| Мова: | Ukrainian |
| Опубліковано: |
Zhytomyr Ivan Franko State University
2021
|
| Теми: | |
| Онлайн доступ: | http://eui.zu.edu.ua/article/view/234654 |
| Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
| Назва журналу: | Economics. Management. Innovations |
Репозитарії
Economics. Management. Innovations| id |
eui_zu_edu_ua-article-234654 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| institution |
Economics. Management. Innovations |
| baseUrl_str |
|
| datestamp_date |
2021-06-17T05:17:35Z |
| collection |
OJS |
| language |
Ukrainian |
| topic |
креатив креативність інноваційний процес креативний маркетинг стратегія передбачення реактивна стратегія. |
| spellingShingle |
креатив креативність інноваційний процес креативний маркетинг стратегія передбачення реактивна стратегія. Dembowska, Barbara Kalinichenko, Olena Poita, Iryna КРЕАТИВНИЙ МАРКЕТИНГ ЯК ВАЖЛИВИЙ ІНСТРУМЕНТ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ |
| topic_facet |
creativity innovation process creative marketing foresight strategy reactive strategy. креатив креативність інноваційний процес креативний маркетинг стратегія передбачення реактивна стратегія. |
| format |
Article |
| author |
Dembowska, Barbara Kalinichenko, Olena Poita, Iryna |
| author_facet |
Dembowska, Barbara Kalinichenko, Olena Poita, Iryna |
| author_sort |
Dembowska, Barbara |
| title |
КРЕАТИВНИЙ МАРКЕТИНГ ЯК ВАЖЛИВИЙ ІНСТРУМЕНТ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ |
| title_short |
КРЕАТИВНИЙ МАРКЕТИНГ ЯК ВАЖЛИВИЙ ІНСТРУМЕНТ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ |
| title_full |
КРЕАТИВНИЙ МАРКЕТИНГ ЯК ВАЖЛИВИЙ ІНСТРУМЕНТ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ |
| title_fullStr |
КРЕАТИВНИЙ МАРКЕТИНГ ЯК ВАЖЛИВИЙ ІНСТРУМЕНТ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ |
| title_full_unstemmed |
КРЕАТИВНИЙ МАРКЕТИНГ ЯК ВАЖЛИВИЙ ІНСТРУМЕНТ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ |
| title_sort |
креативний маркетинг як важливий інструмент інноваційного розвитку економіки |
| title_alt |
CREATIVE MARKETING AS A TOOL OF INNOVATIVE DEVELOPMENT OF THE ECONOMY |
| description |
The article identifies the most important areas of development of creative marketing, which are the result of creative "imagination" of the marketer. In essence, this is the freedom to make a marketing decision based on market conditions, experience, knowledge, consumer behavior in each market segment. Thus, a great responsibility in this case lies with the marketer, who must have a non-standard thinking, the talent to creatively perceive the situation in the market and use them, as well as be able to choose a non-traditional marketing option that would immediately attract consumers, make them stay longer near this product or its advertising. This is the main difference between creative and traditional marketing - the ability to attract the attention of the buyer, to surprise him. The marketer must have a lateral thinking, which is to shift from traditional thinking, breaking the standard approaches to any particular idea, finding an original way to express it, creating something radically new. The article proposes a synthetic technology of innovation, which includes all components of the socio-economic system: society, economy and society and creates a sequence. It is proved that the use of a creative marketing approach is reflected in the product and its characteristics: novelty of the product, non-standard product, purposefulness in use, development. The article reveals the essence, advantages and disadvantages of implementing creative marketing strategies, including anticipation strategy and reactive strategy. Introduction and use of a creative approach to marketing activities of the enterprise is a key element of modern entrepreneurship, which plays a key role in achieving goals. The right combination of creative approach and pragmatic view is the key to the effective functioning of the enterprise in modern market conditions. |
| publisher |
Zhytomyr Ivan Franko State University |
| publishDate |
2021 |
| url |
http://eui.zu.edu.ua/article/view/234654 |
| work_keys_str_mv |
AT dembowskabarbara creativemarketingasatoolofinnovativedevelopmentoftheeconomy AT kalinichenkoolena creativemarketingasatoolofinnovativedevelopmentoftheeconomy AT poitairyna creativemarketingasatoolofinnovativedevelopmentoftheeconomy AT dembowskabarbara kreativnijmarketingâkvažlivijínstrumentínnovacíjnogorozvitkuekonomíki AT kalinichenkoolena kreativnijmarketingâkvažlivijínstrumentínnovacíjnogorozvitkuekonomíki AT poitairyna kreativnijmarketingâkvažlivijínstrumentínnovacíjnogorozvitkuekonomíki |
| first_indexed |
2025-12-02T15:25:27Z |
| last_indexed |
2025-12-02T15:25:27Z |
| _version_ |
1850410666284810240 |
| spelling |
eui_zu_edu_ua-article-2346542021-06-17T05:17:35Z CREATIVE MARKETING AS A TOOL OF INNOVATIVE DEVELOPMENT OF THE ECONOMY КРЕАТИВНИЙ МАРКЕТИНГ ЯК ВАЖЛИВИЙ ІНСТРУМЕНТ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ Dembowska, Barbara Kalinichenko, Olena Poita, Iryna creativity, innovation process, creative marketing, foresight strategy, reactive strategy. креатив, креативність, інноваційний процес, креативний маркетинг, стратегія передбачення, реактивна стратегія. The article identifies the most important areas of development of creative marketing, which are the result of creative "imagination" of the marketer. In essence, this is the freedom to make a marketing decision based on market conditions, experience, knowledge, consumer behavior in each market segment. Thus, a great responsibility in this case lies with the marketer, who must have a non-standard thinking, the talent to creatively perceive the situation in the market and use them, as well as be able to choose a non-traditional marketing option that would immediately attract consumers, make them stay longer near this product or its advertising. This is the main difference between creative and traditional marketing - the ability to attract the attention of the buyer, to surprise him. The marketer must have a lateral thinking, which is to shift from traditional thinking, breaking the standard approaches to any particular idea, finding an original way to express it, creating something radically new. The article proposes a synthetic technology of innovation, which includes all components of the socio-economic system: society, economy and society and creates a sequence. It is proved that the use of a creative marketing approach is reflected in the product and its characteristics: novelty of the product, non-standard product, purposefulness in use, development. The article reveals the essence, advantages and disadvantages of implementing creative marketing strategies, including anticipation strategy and reactive strategy. Introduction and use of a creative approach to marketing activities of the enterprise is a key element of modern entrepreneurship, which plays a key role in achieving goals. The right combination of creative approach and pragmatic view is the key to the effective functioning of the enterprise in modern market conditions. В статті визначені найважливіші напрямами розвитку креативного маркетингу, що полягають у результаті творчої «фантазії» маркетолога. По суті, це свобода в прийнятті маркетингового рішення з урахуванням кон’юнктури ринку, досвіду, знань, поведінки споживача в кожному сегменті ринку. Таким чином, велика відповідальність в даному випадку лягає саме на маркетолога, який повинен мати нестандартне мислення, талант креативно сприймати, що відбуваються на ринку ситуації і користуватися ними, а також вміти вибрати такий нетрадиційний варіант маркетингу, який би відразу привернув споживача, змусив довше зупинитися біля даного продукту або його реклами. В цьому і полягає основна відмінність креативного маркетингу від традиційного - вміння звернути на себе увагу покупця, здивувати його. Маркетолог повинен володіти латеральним мисленням, яке полягає в зміщенні від традиційного мислення, розриві стандартних підходів до будь-якої певної ідеї, пошуку оригінального способу її вираження, створення чогось кардинально нового. В статті пропонуються синтетична технологія інноватики, яка включає всі компоненти соціально-економічної системи: соціум, економіку і суспільство та створюють послідовність. Доведено, що використання креативного маркетингового підходу відображається в товарі та його характеристиках: новизна товару, нестандартність товару, цілеспрямованість у використанні, розвиток. В статті розкрито сутність, переваги та недоліки впровадження стратегій креативного маркетингу, зокрема стратегію передбачення та реактивну стратегію. Впровадження та використання креативного підходу до маркетингової діяльності підприємства виступає основним елементом сучасного підприємництва, яка відіграє ключову роль в досягненні цілей. Правильне поєднання творчого, креативного підходу та прагматичного погляду є запорукою ефективного функціонування підприємства в сучасних ринкових умовах господарювання. Zhytomyr Ivan Franko State University 2021-06-17 Article Article Peer-reviewed Article application/pdf http://eui.zu.edu.ua/article/view/234654 10.35433/ISSN2410-3748-2021-1(28)-2 Economics. Management. Innovations; No. 1(28) (2021): Економіка. Управління. Інновації Економіка. Управління. Інновації; № 1(28) (2021): Економіка. Управління. Інновації 2410-3748 10.35433/emi.vi1(28) uk http://eui.zu.edu.ua/article/view/234654/238774 Copyright (c) 2021 Barbara Dembowska , Olena Kalinichenko, Iryna Poita http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |