ІНСТРУМЕНТИ ІННОВАЦІЙНОГО МАРКЕТИНГУ В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ
The article is devoted to the issue of managing innovative marketing in a modern competitive market environment. As a result of research has been established that innovations play a crucial role in ensuring economic growth. However, there is a problem of inefficient use of innovative marketing among...
Збережено в:
| Дата: | 2021 |
|---|---|
| Автори: | , , |
| Формат: | Стаття |
| Мова: | Ukrainian |
| Опубліковано: |
Zhytomyr Ivan Franko State University
2021
|
| Теми: | |
| Онлайн доступ: | http://eui.zu.edu.ua/article/view/246280 |
| Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
| Назва журналу: | Economics. Management. Innovations |
Репозитарії
Economics. Management. Innovations| id |
eui_zu_edu_ua-article-246280 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| institution |
Economics. Management. Innovations |
| baseUrl_str |
|
| datestamp_date |
2021-12-06T13:49:53Z |
| collection |
OJS |
| language |
Ukrainian |
| topic |
управління інноваційний маркетинг цифровий маркетинг маркетингові технології життєвий цикл клієнта. |
| spellingShingle |
управління інноваційний маркетинг цифровий маркетинг маркетингові технології життєвий цикл клієнта. Kovpaka, Anastasiia Mosiichuk, Iryna Klimova, Inna ІНСТРУМЕНТИ ІННОВАЦІЙНОГО МАРКЕТИНГУ В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ |
| topic_facet |
management innovative marketing digital marketing marketing technologies customer life cycle. управління інноваційний маркетинг цифровий маркетинг маркетингові технології життєвий цикл клієнта. |
| format |
Article |
| author |
Kovpaka, Anastasiia Mosiichuk, Iryna Klimova, Inna |
| author_facet |
Kovpaka, Anastasiia Mosiichuk, Iryna Klimova, Inna |
| author_sort |
Kovpaka, Anastasiia |
| title |
ІНСТРУМЕНТИ ІННОВАЦІЙНОГО МАРКЕТИНГУ В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ |
| title_short |
ІНСТРУМЕНТИ ІННОВАЦІЙНОГО МАРКЕТИНГУ В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ |
| title_full |
ІНСТРУМЕНТИ ІННОВАЦІЙНОГО МАРКЕТИНГУ В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ |
| title_fullStr |
ІНСТРУМЕНТИ ІННОВАЦІЙНОГО МАРКЕТИНГУ В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ |
| title_full_unstemmed |
ІНСТРУМЕНТИ ІННОВАЦІЙНОГО МАРКЕТИНГУ В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ |
| title_sort |
інструменти інноваційного маркетингу в системі управління підприємством |
| title_alt |
INNOVATION MARKETING TOOLS IN THE ENTERPRISE MANAGEMENT SYSTEM |
| description |
The article is devoted to the issue of managing innovative marketing in a modern competitive market environment. As a result of research has been
established that innovations play a crucial role in ensuring economic growth. However, there is a problem of inefficient use of innovative marketing among domestic enterprises. The article considers the main trends in innovative marketing and clarifies the importance of managing the marketing activities of the enterprise. Among the main marketing trends were considered the following: digital, conversational and omnichannel marketing. New marketing technologies with elements of artificial intelligence and machine learning are considered, which include: predictive analytics, Programmatic platform, content management systems, SEO / SEM optimization tools, Big Data, ecommerce platforms, data collection and management tools, tag management, tracking unfinished sales. The most popular digital marketing skills in 2020 are identified: coding, development, video editing, copywriting, graphic design, software expertise, SEO / SEM experience, data analysis, marketing automation, software and project management.
Due to the reorientation of the business towards customer-centrism, a special place in the publication is given to the indicators of customer uniqueness and the definition of the customer life cycle. Knowledge of the calculation of the customer's vital value is crucial for the marketing success of the business, allows to increase the consumer value of the company's services to consumers through a timely response to the interests and requirements of customers. The confidentiality of customer information is an important issue in the era of digital marketing, so the paper studies some technology and basic ways to identify and protect users' personal data. |
| publisher |
Zhytomyr Ivan Franko State University |
| publishDate |
2021 |
| url |
http://eui.zu.edu.ua/article/view/246280 |
| work_keys_str_mv |
AT kovpakaanastasiia innovationmarketingtoolsintheenterprisemanagementsystem AT mosiichukiryna innovationmarketingtoolsintheenterprisemanagementsystem AT klimovainna innovationmarketingtoolsintheenterprisemanagementsystem AT kovpakaanastasiia ínstrumentiínnovacíjnogomarketinguvsistemíupravlínnâpídpriêmstvom AT mosiichukiryna ínstrumentiínnovacíjnogomarketinguvsistemíupravlínnâpídpriêmstvom AT klimovainna ínstrumentiínnovacíjnogomarketinguvsistemíupravlínnâpídpriêmstvom |
| first_indexed |
2025-12-02T15:25:46Z |
| last_indexed |
2025-12-02T15:25:46Z |
| _version_ |
1850410687145181184 |
| spelling |
eui_zu_edu_ua-article-2462802021-12-06T13:49:53Z INNOVATION MARKETING TOOLS IN THE ENTERPRISE MANAGEMENT SYSTEM ІНСТРУМЕНТИ ІННОВАЦІЙНОГО МАРКЕТИНГУ В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ Kovpaka, Anastasiia Mosiichuk, Iryna Klimova, Inna management, innovative marketing, digital marketing, marketing technologies, customer life cycle. управління, інноваційний маркетинг, цифровий маркетинг, маркетингові технології, життєвий цикл клієнта. The article is devoted to the issue of managing innovative marketing in a modern competitive market environment. As a result of research has been established that innovations play a crucial role in ensuring economic growth. However, there is a problem of inefficient use of innovative marketing among domestic enterprises. The article considers the main trends in innovative marketing and clarifies the importance of managing the marketing activities of the enterprise. Among the main marketing trends were considered the following: digital, conversational and omnichannel marketing. New marketing technologies with elements of artificial intelligence and machine learning are considered, which include: predictive analytics, Programmatic platform, content management systems, SEO / SEM optimization tools, Big Data, ecommerce platforms, data collection and management tools, tag management, tracking unfinished sales. The most popular digital marketing skills in 2020 are identified: coding, development, video editing, copywriting, graphic design, software expertise, SEO / SEM experience, data analysis, marketing automation, software and project management. Due to the reorientation of the business towards customer-centrism, a special place in the publication is given to the indicators of customer uniqueness and the definition of the customer life cycle. Knowledge of the calculation of the customer's vital value is crucial for the marketing success of the business, allows to increase the consumer value of the company's services to consumers through a timely response to the interests and requirements of customers. The confidentiality of customer information is an important issue in the era of digital marketing, so the paper studies some technology and basic ways to identify and protect users' personal data. Стаття присвячена висвітленню питання управління інноваційним маркетингом в умовах сучасного конкурентного ринкового середовища. В ході дослідження було з’ясовано, що інновації відіграють вирішальну роль у забезпеченні економічного зростання. Однак серед вітчизняних підприємств існує проблема неефективного використання інноваційного маркетингу. Таким чином, в статті були розглянуті основні тенденції ведення інноваційного маркетингу та з’ясована важливість управління маркетинговою діяльністю підприємства. Серед основних трендів маркетингу було розглянуто наступні: цифровий, розмовний та омніканальний маркетинг. Розглянуто новітні маркетингові технології з елементами штучного інтелекту та машинного навчання, які включають в себе: прогнозну аналітику, платформу Programmatic, системи управління контентом, оптимізацію інструментів SEO / SEM, Big Data, платформи ecommerce, інструменти зі збору та управління даними, управління тегами, відстеження незакінчених продажів. Визначено найзатребуваніші навички цифрового маркетингу в 2020 році: кодування, розробка, відеомонтаж, копірайтинг, графічний дизайн, експертиза програмного забезпечення, досвід SEO/SEM, аналіз даних, автоматизація маркетингу, програмний та проектний менеджмент. У зв’язку з переорієнтацією бізнесу в сторону клієнтоцентризму особливе місце в публікації відведено показникам оцінки унікальності клієнтів та визначенню показника життєвого циклу клієнта. Знання того, як розрахувати життєву цінність клієнта, має вирішальне значення для маркетингового успіху бізнесу, дозволяє збільшити споживчу цінність послуг компанії для споживачів за рахунок своєчасної реакції на інтереси і вимоги покупців. Конфіденційність інформації клієнтів є важливим питанням в еру цифрового маркетингу, тому в статті зазначена технологія та основні способи ідентифікації та захисту персональних даних користувачів. Zhytomyr Ivan Franko State University 2021-12-06 Article Article Peer-reviewed Article application/pdf http://eui.zu.edu.ua/article/view/246280 10.35433/ISSN2410-3748-2021-2(29)-4 Economics. Management. Innovations; No. 2(29) (2021): Економіка. Управління. Інновації Економіка. Управління. Інновації; № 2(29) (2021): Економіка. Управління. Інновації 2410-3748 uk http://eui.zu.edu.ua/article/view/246280/243834 Copyright (c) 2021 Анастасія Ковпака, Ірина Мосійчук, Інна Клімова http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |