ЦИФРОВІЗАЦІЯ ПІДПРИМТВ СФЕРИ ГОСТИННОСТІ ЯК ОСНОВА ПОБУДОВИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОГО БІЗНЕСУ
The competitiveness of modern business is determined by the level of consumer accessibility to the final product. The sphere of hospitality is specific, since accessibility to a service or services determines the level of interest of guests in receiving them. Innovation has become the basis of the w...
Збережено в:
| Дата: | 2023 |
|---|---|
| Автори: | , , , |
| Формат: | Стаття |
| Мова: | Ukrainian |
| Опубліковано: |
Zhytomyr Ivan Franko State University
2023
|
| Теми: | |
| Онлайн доступ: | http://eui.zu.edu.ua/article/view/295147 |
| Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
| Назва журналу: | Economics. Management. Innovations |
Репозитарії
Economics. Management. Innovations| id |
eui_zu_edu_ua-article-295147 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| institution |
Economics. Management. Innovations |
| baseUrl_str |
|
| datestamp_date |
2024-12-31T09:28:22Z |
| collection |
OJS |
| language |
Ukrainian |
| topic |
Цифрові інструменти програмне забезпечення сфера гостинності автоматизація конкурентоспроможність економічна ефективність управління |
| spellingShingle |
Цифрові інструменти програмне забезпечення сфера гостинності автоматизація конкурентоспроможність економічна ефективність управління Fostolovych, Valentyna Botsian, Tetiana Fostolovych, Ruslan Hurtovyi, Yurii ЦИФРОВІЗАЦІЯ ПІДПРИМТВ СФЕРИ ГОСТИННОСТІ ЯК ОСНОВА ПОБУДОВИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОГО БІЗНЕСУ |
| topic_facet |
Digital tools software hospitality automation competitiveness cost-effectiveness management Цифрові інструменти програмне забезпечення сфера гостинності автоматизація конкурентоспроможність економічна ефективність управління |
| format |
Article |
| author |
Fostolovych, Valentyna Botsian, Tetiana Fostolovych, Ruslan Hurtovyi, Yurii |
| author_facet |
Fostolovych, Valentyna Botsian, Tetiana Fostolovych, Ruslan Hurtovyi, Yurii |
| author_sort |
Fostolovych, Valentyna |
| title |
ЦИФРОВІЗАЦІЯ ПІДПРИМТВ СФЕРИ ГОСТИННОСТІ ЯК ОСНОВА ПОБУДОВИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОГО БІЗНЕСУ |
| title_short |
ЦИФРОВІЗАЦІЯ ПІДПРИМТВ СФЕРИ ГОСТИННОСТІ ЯК ОСНОВА ПОБУДОВИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОГО БІЗНЕСУ |
| title_full |
ЦИФРОВІЗАЦІЯ ПІДПРИМТВ СФЕРИ ГОСТИННОСТІ ЯК ОСНОВА ПОБУДОВИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОГО БІЗНЕСУ |
| title_fullStr |
ЦИФРОВІЗАЦІЯ ПІДПРИМТВ СФЕРИ ГОСТИННОСТІ ЯК ОСНОВА ПОБУДОВИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОГО БІЗНЕСУ |
| title_full_unstemmed |
ЦИФРОВІЗАЦІЯ ПІДПРИМТВ СФЕРИ ГОСТИННОСТІ ЯК ОСНОВА ПОБУДОВИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОГО БІЗНЕСУ |
| title_sort |
цифровізація підпримтв сфери гостинності як основа побудови конкурентоспроможного бізнесу |
| title_alt |
DIGITALIZATION OF THE HOSPITALITY SPHERE AS THE BASIS FOR CREATING A COMPETITIVE BUSINESS |
| description |
The competitiveness of modern business is determined by the level of consumer accessibility to the final product. The sphere of hospitality is specific, since accessibility to a service or services determines the level of interest of guests in receiving them. Innovation has become the basis of the work of modern enterprises and a tool for their adaptation to functioning in crisis situations. The intensity of saturation of enterprises of hotel and restaurant business with digital innovations determines the convenience of the guest in obtaining services and in cooperation. The variety of software products available on the market of digital tools challenges the enterprise to choose the most convenient and appropriate software. It is important to investigate the level of need for digital tools for hospitality businesses and explore the available and most accessible of the entire range. To this end, the article assesses the dynamics of temporary accommodation services and catering provided by hospitality enterprises in Ukraine. In the process of studying the dynamics of the structure of services for temporary accommodation and catering provided by hospitality enterprises in Ukraine, positive changes were noted. In the process of studying software products on the market, it is noted that it is worth paying attention to Servio software products, which serve as the main tool for managing the hotel and restaurant business, and have a number of specialized modules. It is proposed to integrate the SERVIO POS software product into the business processes of the hotel and restaurant business, when using which the enterprise will receive an important tool for organizing a restaurant, cafe or bar management system. The article explores the functionality, possibilities and advantages of integrating the SERVIO POS software product into the activities of hospitality enterprises.
In the course of the study, it was found that the use of mobile applications of the Poket-line from SERVIO will provide an opportunity to improve the business activities of hospitality enterprises. The algorithm of using the SERVIO POS Pocket mobile application in the work of hospitality institutions is presented.
An important innovative tool for hotel management has been proposed for the operation of hotels - the multifunctional software product HMS. Main modules and functionality of HMS software are presented.
One of the types of digital settings for hospitality enterprises is the online module SERVIO HMS RESERVATION, which can be installed free of charge on the website of a hotel or other hospitality institution.
The article offers an algorithm for the use and functionality of the SERVIO HMS RESERVATION online module in the service system of hotel business enterprises.
It has been studied that the availability of online service forms an additional segment of the market and provides for additional economic benefits for hospitality enterprises. |
| publisher |
Zhytomyr Ivan Franko State University |
| publishDate |
2023 |
| url |
http://eui.zu.edu.ua/article/view/295147 |
| work_keys_str_mv |
AT fostolovychvalentyna digitalizationofthehospitalitysphereasthebasisforcreatingacompetitivebusiness AT botsiantetiana digitalizationofthehospitalitysphereasthebasisforcreatingacompetitivebusiness AT fostolovychruslan digitalizationofthehospitalitysphereasthebasisforcreatingacompetitivebusiness AT hurtovyiyurii digitalizationofthehospitalitysphereasthebasisforcreatingacompetitivebusiness AT fostolovychvalentyna cifrovízacíâpídprimtvsferigostinnostíâkosnovapobudovikonkurentospromožnogobíznesu AT botsiantetiana cifrovízacíâpídprimtvsferigostinnostíâkosnovapobudovikonkurentospromožnogobíznesu AT fostolovychruslan cifrovízacíâpídprimtvsferigostinnostíâkosnovapobudovikonkurentospromožnogobíznesu AT hurtovyiyurii cifrovízacíâpídprimtvsferigostinnostíâkosnovapobudovikonkurentospromožnogobíznesu |
| first_indexed |
2025-12-02T15:27:54Z |
| last_indexed |
2025-12-02T15:27:54Z |
| _version_ |
1850410821025267712 |
| spelling |
eui_zu_edu_ua-article-2951472024-12-31T09:28:22Z DIGITALIZATION OF THE HOSPITALITY SPHERE AS THE BASIS FOR CREATING A COMPETITIVE BUSINESS ЦИФРОВІЗАЦІЯ ПІДПРИМТВ СФЕРИ ГОСТИННОСТІ ЯК ОСНОВА ПОБУДОВИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОГО БІЗНЕСУ Fostolovych, Valentyna Botsian, Tetiana Fostolovych, Ruslan Hurtovyi, Yurii Digital tools software hospitality automation competitiveness cost-effectiveness management Цифрові інструменти програмне забезпечення сфера гостинності автоматизація конкурентоспроможність економічна ефективність управління The competitiveness of modern business is determined by the level of consumer accessibility to the final product. The sphere of hospitality is specific, since accessibility to a service or services determines the level of interest of guests in receiving them. Innovation has become the basis of the work of modern enterprises and a tool for their adaptation to functioning in crisis situations. The intensity of saturation of enterprises of hotel and restaurant business with digital innovations determines the convenience of the guest in obtaining services and in cooperation. The variety of software products available on the market of digital tools challenges the enterprise to choose the most convenient and appropriate software. It is important to investigate the level of need for digital tools for hospitality businesses and explore the available and most accessible of the entire range. To this end, the article assesses the dynamics of temporary accommodation services and catering provided by hospitality enterprises in Ukraine. In the process of studying the dynamics of the structure of services for temporary accommodation and catering provided by hospitality enterprises in Ukraine, positive changes were noted. In the process of studying software products on the market, it is noted that it is worth paying attention to Servio software products, which serve as the main tool for managing the hotel and restaurant business, and have a number of specialized modules. It is proposed to integrate the SERVIO POS software product into the business processes of the hotel and restaurant business, when using which the enterprise will receive an important tool for organizing a restaurant, cafe or bar management system. The article explores the functionality, possibilities and advantages of integrating the SERVIO POS software product into the activities of hospitality enterprises. In the course of the study, it was found that the use of mobile applications of the Poket-line from SERVIO will provide an opportunity to improve the business activities of hospitality enterprises. The algorithm of using the SERVIO POS Pocket mobile application in the work of hospitality institutions is presented. An important innovative tool for hotel management has been proposed for the operation of hotels - the multifunctional software product HMS. Main modules and functionality of HMS software are presented. One of the types of digital settings for hospitality enterprises is the online module SERVIO HMS RESERVATION, which can be installed free of charge on the website of a hotel or other hospitality institution. The article offers an algorithm for the use and functionality of the SERVIO HMS RESERVATION online module in the service system of hotel business enterprises. It has been studied that the availability of online service forms an additional segment of the market and provides for additional economic benefits for hospitality enterprises. Конкурентоспроможність сучасного бізнесу визначається рівнем доступності споживача до кінцевого продукту. Сфера гостинності – є специфічною, оскільки доступність до сервісу чи послуги визначає рівень зацікавленості гостей у їх отриманні. Інноваційність стала основою роботи сучасних підприємств та інструментом їх адаптування до функціонування у кризових ситуаціях. Інтенсивність насичення підприємств готельно-ресторанного бізнесу цифровими інноваціями визначає зручність гостя в отриманні послуги а у співпраці. Різноманітність програмних продуктів наявних на ринку цифрових інструментів ставить перед підприємством завдання вибору найбільш зручного та відповідного програмного забезпечення. Важливим є дослідити рівень потреби у цифрових інструментах для підприємств сфери гостинності та вивчити наявні та найбільш доступні із всього асортименту. З цією метою у статті проведено оцінку динаміки послуг тимчасового розміщення і організації харчування наданих підприємствами сфери гостинності в Україні. В процесі вивчення динаміки структури послуг із тимчасового розміщення і організації харчування наданих підприємствами сфери гостинності в Україні відмічено позитивні зрушення. В процесі вивчення програмних продуктів на ринку відмічено, що варто приділити увагу програмним продуктам Servio, які слугують головним інструментом для управління готельним і ресторанним бізнесом, та мають ряд спеціалізованих модулів. Запропоновано інтегрувати у бізнес-процеси готельного та ресторанного бізнесу програмний продукт SERVIO POS, при використанні якого підприємство отримає важливий інструмент для організації системи управління рестораном, кафе чи баром. У статті досліджено функціонал, можливості та переваги інтегрування програмного продукту SERVIO POS у діяльність підприємств сфери гостинності. В процесі дослідження виявлено, що використання мобільних додатків Poket-лінійки від SERVIO дасть можливість удосконалити бізнесову діяльність підприємств сфери гостинності. Представлено алгоритм використання у роботі закладів сфери гостинності мобільного додатка SERVIO POS Pocket. Для роботи готелів запропоновано важливий інноваційний інструмент для управління готельним закладом - багатофункціональний програмний продукт HMS. Представлено основні модулі та функціональні можливості програмного забезпечення HMS. Одним із видів цифрових налаштувань для підприємств готельного бізнесу виокремлено онлайн-модуль SERVIO HMS RESERVATION, який можна безкоштовно встановити на сайт готелю чи іншого закладу готельного бізнесу. У статті запропоновано алгоритм використання та функціональні можливості онлайн-модуля SERVIO HMS RESERVATION в системі обслуговування підприємств готельного бізнесу. Досліджено, що доступність до сервісу в режимі онлайн формує додатковий сегмент ринку та передбачає отримання додаткової економічної вигоди для підприємств сфери гостинності. Zhytomyr Ivan Franko State University 2023-12-27 Article Article Peer-reviewed Article application/pdf http://eui.zu.edu.ua/article/view/295147 10.35433/ISSN2410-3748-2023-2(33)-6 Economics. Management. Innovations; No. 2(33) (2023): Економіка. Управління. Інновації. Економіка. Управління. Інновації; № 2(33) (2023): Економіка. Управління. Інновації. 2410-3748 10.35433/ISSN2410-3748-2023-2(33) uk http://eui.zu.edu.ua/article/view/295147/288016 http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |