ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ПРОДАЖУ НЕПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ

This article examines the practical and theoretical aspects of commodity science, including the formulation and standards required for commodity quality. In market conditions, an important direction of corporate marketing activity is ensuring the effectiveness of product sales. This affects performa...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Datum:2023
Hauptverfasser: Yarovyi, Constantin, Pylypenko, Olena
Format: Artikel
Sprache:Ukrainian
Veröffentlicht: Zhytomyr Ivan Franko State University 2023
Schlagworte:
Online Zugang:http://eui.zu.edu.ua/article/view/295149
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Назва журналу:Economics. Management. Innovations

Institution

Economics. Management. Innovations
id eui_zu_edu_ua-article-295149
record_format ojs
institution Economics. Management. Innovations
baseUrl_str
datestamp_date 2024-12-31T09:28:22Z
collection OJS
language Ukrainian
topic товар
ринок
економіка
торгівля
підприємства
spellingShingle товар
ринок
економіка
торгівля
підприємства
Yarovyi, Constantin
Pylypenko, Olena
ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ПРОДАЖУ НЕПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ
topic_facet товар
ринок
економіка
торгівля
підприємства
goods
market
economy
trade
enterprises
format Article
author Yarovyi, Constantin
Pylypenko, Olena
author_facet Yarovyi, Constantin
Pylypenko, Olena
author_sort Yarovyi, Constantin
title ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ПРОДАЖУ НЕПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ
title_short ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ПРОДАЖУ НЕПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ
title_full ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ПРОДАЖУ НЕПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ
title_fullStr ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ПРОДАЖУ НЕПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ
title_full_unstemmed ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ПРОДАЖУ НЕПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ
title_sort основні напрямки продажу непродовольчих товарів
title_alt MAIN DIRECTIONS OF SALE OF NON-FOOD PRODUCTS
description This article examines the practical and theoretical aspects of commodity science, including the formulation and standards required for commodity quality. In market conditions, an important direction of corporate marketing activity is ensuring the effectiveness of product sales. This affects performance indicators such as product sales, profit, profitability, market share, etc. Successfully solving this problem depends in part on the approach to selling. The study examines the categorization and development trends of the non-food market in Ukraine, as well as various forms and types of trade. Trade is a branch of the economy, which sells goods through buying and selling. It combines production, distribution, exchange and consumption to transform manufactured goods into consumer goods. Trade is divided into domestic trade and foreign trade. Domestic trade is divided into the following types according to the form of ownership: state, communal, joint, private, family, individual, cooperative, etc. Being an important link in the economy, trade performs economic, social and educational functions. The results are presented regarding the peculiarities of the sale of non-food products, as well as the study of the needs and behavior of buyers in this market. Business entities are obliged to sell non-food products that are subject to mandatory certification, if the product acceptance document contains the registration number of the certificate of conformity or certificate of recognition of conformity or declaration of conformity, if this is provided for by the technical regulations. confirmation of product compliance. In addition, the article provides information on the fundamental theories and content of commodity science, in particular on the production, classification and evaluation of consumer properties and quality of goods for economic, cultural and household purposes. The integration of Ukraine's economy into the world economic system, as well as the principles of forming a trade assortment and ensuring quality control of goods, which are the first to be approached from a single point of view, were also studied.
publisher Zhytomyr Ivan Franko State University
publishDate 2023
url http://eui.zu.edu.ua/article/view/295149
work_keys_str_mv AT yarovyiconstantin maindirectionsofsaleofnonfoodproducts
AT pylypenkoolena maindirectionsofsaleofnonfoodproducts
AT yarovyiconstantin osnovnínaprâmkiprodažuneprodovolʹčihtovarív
AT pylypenkoolena osnovnínaprâmkiprodažuneprodovolʹčihtovarív
first_indexed 2025-12-02T15:28:00Z
last_indexed 2025-12-02T15:28:00Z
_version_ 1850410827527487488
spelling eui_zu_edu_ua-article-2951492024-12-31T09:28:22Z MAIN DIRECTIONS OF SALE OF NON-FOOD PRODUCTS ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ПРОДАЖУ НЕПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ Yarovyi, Constantin Pylypenko, Olena товар ринок економіка торгівля підприємства goods market economy trade enterprises This article examines the practical and theoretical aspects of commodity science, including the formulation and standards required for commodity quality. In market conditions, an important direction of corporate marketing activity is ensuring the effectiveness of product sales. This affects performance indicators such as product sales, profit, profitability, market share, etc. Successfully solving this problem depends in part on the approach to selling. The study examines the categorization and development trends of the non-food market in Ukraine, as well as various forms and types of trade. Trade is a branch of the economy, which sells goods through buying and selling. It combines production, distribution, exchange and consumption to transform manufactured goods into consumer goods. Trade is divided into domestic trade and foreign trade. Domestic trade is divided into the following types according to the form of ownership: state, communal, joint, private, family, individual, cooperative, etc. Being an important link in the economy, trade performs economic, social and educational functions. The results are presented regarding the peculiarities of the sale of non-food products, as well as the study of the needs and behavior of buyers in this market. Business entities are obliged to sell non-food products that are subject to mandatory certification, if the product acceptance document contains the registration number of the certificate of conformity or certificate of recognition of conformity or declaration of conformity, if this is provided for by the technical regulations. confirmation of product compliance. In addition, the article provides information on the fundamental theories and content of commodity science, in particular on the production, classification and evaluation of consumer properties and quality of goods for economic, cultural and household purposes. The integration of Ukraine's economy into the world economic system, as well as the principles of forming a trade assortment and ensuring quality control of goods, which are the first to be approached from a single point of view, were also studied. У цій статті розглядаються практичні та теоретичні аспекти товарознавства, включаючи формулювання та стандарти, необхідні для якості товарів. В ринкових умовах важливим напрямом корпоративної маркетингової діяльності є забезпечення ефективності збуту продукції. Це впливає на такі показники ефективності, як продажі продукції, прибуток, прибутковість, частка ринку тощо. Успішне вирішення цієї проблеми частково залежить від підходу до продажу. У дослідженні розглядаються категоризація та тенденції розвитку ринку непродовольчих товарів в Україні, а також різні форми та види торгівлі. Торгівля - це галузь економіки, яка здійснює продаж товарів шляхом купівлі-продажу. Він поєднує виробництво, розподіл, обмін і споживання для перетворення вироблених товарів у споживчі. Торгівля поділяється на внутрішню торгівлю і зовнішню торгівлю. Внутрішня торгівля за формою власності поділяється на такі види: державна, комунальна, спільна, приватна, сімейна, індивідуальна, кооперативна та ін. Будучи важливою ланкою в економіці, торгівля виконує економічну, соціальну та освітню функції. Наведено результати щодо особливостей продажу непродовольчих товарів, а також дослідження потреб і поведінки покупців на цьому ринку. Суб’єкти господарювання зобов’язані реалізовувати нехарчову продукцію, що підлягає обов’язковій сертифікації, за наявності в приймальному документі на продукцію реєстраційного номера сертифіката відповідності чи свідоцтва про визнання відповідності чи декларації про відповідність, якщо це передбачено технічним регламентом. підтвердження відповідності товару. Крім того, у статті подано відомості про фундаментальні теорії та зміст товарознавства, зокрема про виробництво, класифікацію та оцінку споживчих властивостей і якості товарів господарського, культурно-побутового призначення. Досліджено також інтеграцію економіки України у світову економічну систему, а також принципи формування торговельного асортименту та забезпечення контролю якості товарів, які вперше підходять з єдиної точки зору. Zhytomyr Ivan Franko State University 2023-12-27 Article Article Peer-reviewed Article application/pdf http://eui.zu.edu.ua/article/view/295149 10.35433/ISSN2410-3748-2023-2(33)-8 Economics. Management. Innovations; No. 2(33) (2023): Економіка. Управління. Інновації. Економіка. Управління. Інновації; № 2(33) (2023): Економіка. Управління. Інновації. 2410-3748 10.35433/ISSN2410-3748-2023-2(33) uk http://eui.zu.edu.ua/article/view/295149/288019 http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0