ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ПРОДАЖУ НЕПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ
This article examines the practical and theoretical aspects of commodity science, including the formulation and standards required for commodity quality. In market conditions, an important direction of corporate marketing activity is ensuring the effectiveness of product sales. This affects performa...
Gespeichert in:
| Datum: | 2023 |
|---|---|
| Hauptverfasser: | , |
| Format: | Artikel |
| Sprache: | Ukrainian |
| Veröffentlicht: |
Zhytomyr Ivan Franko State University
2023
|
| Schlagworte: | |
| Online Zugang: | http://eui.zu.edu.ua/article/view/295149 |
| Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
| Назва журналу: | Economics. Management. Innovations |
Institution
Economics. Management. Innovations| id |
eui_zu_edu_ua-article-295149 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| institution |
Economics. Management. Innovations |
| baseUrl_str |
|
| datestamp_date |
2024-12-31T09:28:22Z |
| collection |
OJS |
| language |
Ukrainian |
| topic |
товар ринок економіка торгівля підприємства |
| spellingShingle |
товар ринок економіка торгівля підприємства Yarovyi, Constantin Pylypenko, Olena ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ПРОДАЖУ НЕПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ |
| topic_facet |
товар ринок економіка торгівля підприємства goods market economy trade enterprises |
| format |
Article |
| author |
Yarovyi, Constantin Pylypenko, Olena |
| author_facet |
Yarovyi, Constantin Pylypenko, Olena |
| author_sort |
Yarovyi, Constantin |
| title |
ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ПРОДАЖУ НЕПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ |
| title_short |
ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ПРОДАЖУ НЕПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ |
| title_full |
ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ПРОДАЖУ НЕПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ |
| title_fullStr |
ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ПРОДАЖУ НЕПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ |
| title_full_unstemmed |
ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ПРОДАЖУ НЕПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ |
| title_sort |
основні напрямки продажу непродовольчих товарів |
| title_alt |
MAIN DIRECTIONS OF SALE OF NON-FOOD PRODUCTS |
| description |
This article examines the practical and theoretical aspects of commodity science, including the formulation and standards required for commodity quality. In market conditions, an important direction of corporate marketing activity is ensuring the effectiveness of product sales. This affects performance indicators such as product sales, profit, profitability, market share, etc. Successfully solving this problem depends in part on the approach to selling. The study examines the categorization and development trends of the non-food market in Ukraine, as well as various forms and types of trade. Trade is a branch of the economy, which sells goods through buying and selling. It combines production, distribution, exchange and consumption to transform manufactured goods into consumer goods. Trade is divided into domestic trade and foreign trade. Domestic trade is divided into the following types according to the form of ownership: state, communal, joint, private, family, individual, cooperative, etc. Being an important link in the economy, trade performs economic, social and educational functions. The results are presented regarding the peculiarities of the sale of non-food products, as well as the study of the needs and behavior of buyers in this market. Business entities are obliged to sell non-food products that are subject to mandatory certification, if the product acceptance document contains the registration number of the certificate of conformity or certificate of recognition of conformity or declaration of conformity, if this is provided for by the technical regulations. confirmation of product compliance. In addition, the article provides information on the fundamental theories and content of commodity science, in particular on the production, classification and evaluation of consumer properties and quality of goods for economic, cultural and household purposes. The integration of Ukraine's economy into the world economic system, as well as the principles of forming a trade assortment and ensuring quality control of goods, which are the first to be approached from a single point of view, were also studied. |
| publisher |
Zhytomyr Ivan Franko State University |
| publishDate |
2023 |
| url |
http://eui.zu.edu.ua/article/view/295149 |
| work_keys_str_mv |
AT yarovyiconstantin maindirectionsofsaleofnonfoodproducts AT pylypenkoolena maindirectionsofsaleofnonfoodproducts AT yarovyiconstantin osnovnínaprâmkiprodažuneprodovolʹčihtovarív AT pylypenkoolena osnovnínaprâmkiprodažuneprodovolʹčihtovarív |
| first_indexed |
2025-12-02T15:28:00Z |
| last_indexed |
2025-12-02T15:28:00Z |
| _version_ |
1850410827527487488 |
| spelling |
eui_zu_edu_ua-article-2951492024-12-31T09:28:22Z MAIN DIRECTIONS OF SALE OF NON-FOOD PRODUCTS ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ПРОДАЖУ НЕПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ Yarovyi, Constantin Pylypenko, Olena товар ринок економіка торгівля підприємства goods market economy trade enterprises This article examines the practical and theoretical aspects of commodity science, including the formulation and standards required for commodity quality. In market conditions, an important direction of corporate marketing activity is ensuring the effectiveness of product sales. This affects performance indicators such as product sales, profit, profitability, market share, etc. Successfully solving this problem depends in part on the approach to selling. The study examines the categorization and development trends of the non-food market in Ukraine, as well as various forms and types of trade. Trade is a branch of the economy, which sells goods through buying and selling. It combines production, distribution, exchange and consumption to transform manufactured goods into consumer goods. Trade is divided into domestic trade and foreign trade. Domestic trade is divided into the following types according to the form of ownership: state, communal, joint, private, family, individual, cooperative, etc. Being an important link in the economy, trade performs economic, social and educational functions. The results are presented regarding the peculiarities of the sale of non-food products, as well as the study of the needs and behavior of buyers in this market. Business entities are obliged to sell non-food products that are subject to mandatory certification, if the product acceptance document contains the registration number of the certificate of conformity or certificate of recognition of conformity or declaration of conformity, if this is provided for by the technical regulations. confirmation of product compliance. In addition, the article provides information on the fundamental theories and content of commodity science, in particular on the production, classification and evaluation of consumer properties and quality of goods for economic, cultural and household purposes. The integration of Ukraine's economy into the world economic system, as well as the principles of forming a trade assortment and ensuring quality control of goods, which are the first to be approached from a single point of view, were also studied. У цій статті розглядаються практичні та теоретичні аспекти товарознавства, включаючи формулювання та стандарти, необхідні для якості товарів. В ринкових умовах важливим напрямом корпоративної маркетингової діяльності є забезпечення ефективності збуту продукції. Це впливає на такі показники ефективності, як продажі продукції, прибуток, прибутковість, частка ринку тощо. Успішне вирішення цієї проблеми частково залежить від підходу до продажу. У дослідженні розглядаються категоризація та тенденції розвитку ринку непродовольчих товарів в Україні, а також різні форми та види торгівлі. Торгівля - це галузь економіки, яка здійснює продаж товарів шляхом купівлі-продажу. Він поєднує виробництво, розподіл, обмін і споживання для перетворення вироблених товарів у споживчі. Торгівля поділяється на внутрішню торгівлю і зовнішню торгівлю. Внутрішня торгівля за формою власності поділяється на такі види: державна, комунальна, спільна, приватна, сімейна, індивідуальна, кооперативна та ін. Будучи важливою ланкою в економіці, торгівля виконує економічну, соціальну та освітню функції. Наведено результати щодо особливостей продажу непродовольчих товарів, а також дослідження потреб і поведінки покупців на цьому ринку. Суб’єкти господарювання зобов’язані реалізовувати нехарчову продукцію, що підлягає обов’язковій сертифікації, за наявності в приймальному документі на продукцію реєстраційного номера сертифіката відповідності чи свідоцтва про визнання відповідності чи декларації про відповідність, якщо це передбачено технічним регламентом. підтвердження відповідності товару. Крім того, у статті подано відомості про фундаментальні теорії та зміст товарознавства, зокрема про виробництво, класифікацію та оцінку споживчих властивостей і якості товарів господарського, культурно-побутового призначення. Досліджено також інтеграцію економіки України у світову економічну систему, а також принципи формування торговельного асортименту та забезпечення контролю якості товарів, які вперше підходять з єдиної точки зору. Zhytomyr Ivan Franko State University 2023-12-27 Article Article Peer-reviewed Article application/pdf http://eui.zu.edu.ua/article/view/295149 10.35433/ISSN2410-3748-2023-2(33)-8 Economics. Management. Innovations; No. 2(33) (2023): Економіка. Управління. Інновації. Економіка. Управління. Інновації; № 2(33) (2023): Економіка. Управління. Інновації. 2410-3748 10.35433/ISSN2410-3748-2023-2(33) uk http://eui.zu.edu.ua/article/view/295149/288019 http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |