Діагностика технічного стану авіаконструкцій після довготривалої експлуатації

Обґрунтовано необхідність врахування деградації конструкційних матеріалів при оцінюванні залишкового ресурсу елементів авіаконструкцій після довготривалої експлуатації. Подано результати дослідження деградації властиво- стей алюмінієвих сплавів типу Д16 і В95 обшивки крила літака Ан-12 після експл...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Видавець:Інститут електрозварювання ім. Є.О. Патона НАН України
Дата:2013
Автори: Осташ, О.П., Ківа, Д.С., Учанін, В.М., Семенець, О.І., Андрейко, І.М., Головатюк, Ю.В.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут електрозварювання ім. Є.О. Патона НАН України 2013
Назва видання:Техническая диагностика и неразрушающий контроль
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/101896
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Цитувати:Діагностика технічного стану авіаконструкцій після довготривалої експлуатації / О.П. Осташ, Д.С. Ківа, В.М Учанін., О.І. Семенець, І.М. Андрейко, Ю.В. Головатюк // Техническая диагностика и неразрушающий контроль. — 2013. — № 2. — С. 15-22. — Бібліогр.: 40 назв. — укр.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Опис
Резюме:Обґрунтовано необхідність врахування деградації конструкційних матеріалів при оцінюванні залишкового ресурсу елементів авіаконструкцій після довготривалої експлуатації. Подано результати дослідження деградації властиво- стей алюмінієвих сплавів типу Д16 і В95 обшивки крила літака Ан-12 після експлуатації впродовж 40 років, яка проявляється, у першу чергу, у зниженні їх пластичності (відносного видовження δ) і характеристик циклічної тріщиностійкості (порога втоми ΔKth і циклічної в’язкості руйнування ΔKfc). Показано, що зниження механічних характеристик цих сплавів пов’язане зі змінами їх тонкої структури і мікромеханізмів руйнування, які залежать від навантаженості різних зон крила. Встановлено, що за зміною питомої електропровідності деградованих сплавів можна виконувати достовірний моніторинг цього процесу. Представлено прилади для вихрострумового неруйнів- ного контролю деградації структури і механічних характеристик алюмінієвих сплавів. Констатовано, що необхідно створювати нову базу даних про кореляційні залежності механічних і фізичних характеристик конструкційних алюмінієвих сплавів після тривалої експлуатації, оскільки наявні довідникові дані, отримані для термооброблених сплавів у стані постачання, для цього непридатні.