Діагностика технічного стану авіаконструкцій після довготривалої експлуатації

Обґрунтовано необхідність врахування деградації конструкційних матеріалів при оцінюванні залишкового ресурсу елементів авіаконструкцій після довготривалої експлуатації. Подано результати дослідження деградації властиво- стей алюмінієвих сплавів типу Д16 і В95 обшивки крила літака Ан-12 після експл...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2013
Автори: Осташ, О.П., Ківа, Д.С., Учанін, В.М., Семенець, О.І., Андрейко, І.М., Головатюк, Ю.В.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут електрозварювання ім. Є.О. Патона НАН України 2013
Назва видання:Техническая диагностика и неразрушающий контроль
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/101896
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Діагностика технічного стану авіаконструкцій після довготривалої експлуатації / О.П. Осташ, Д.С. Ківа, В.М Учанін., О.І. Семенець, І.М. Андрейко, Ю.В. Головатюк // Техническая диагностика и неразрушающий контроль. — 2013. — № 2. — С. 15-22. — Бібліогр.: 40 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-101896
record_format dspace
spelling irk-123456789-1018962016-06-10T03:02:22Z Діагностика технічного стану авіаконструкцій після довготривалої експлуатації Осташ, О.П. Ківа, Д.С. Учанін, В.М. Семенець, О.І. Андрейко, І.М. Головатюк, Ю.В. Научно-технический раздел Обґрунтовано необхідність врахування деградації конструкційних матеріалів при оцінюванні залишкового ресурсу елементів авіаконструкцій після довготривалої експлуатації. Подано результати дослідження деградації властиво- стей алюмінієвих сплавів типу Д16 і В95 обшивки крила літака Ан-12 після експлуатації впродовж 40 років, яка проявляється, у першу чергу, у зниженні їх пластичності (відносного видовження δ) і характеристик циклічної тріщиностійкості (порога втоми ΔKth і циклічної в’язкості руйнування ΔKfc). Показано, що зниження механічних характеристик цих сплавів пов’язане зі змінами їх тонкої структури і мікромеханізмів руйнування, які залежать від навантаженості різних зон крила. Встановлено, що за зміною питомої електропровідності деградованих сплавів можна виконувати достовірний моніторинг цього процесу. Представлено прилади для вихрострумового неруйнів- ного контролю деградації структури і механічних характеристик алюмінієвих сплавів. Констатовано, що необхідно створювати нову базу даних про кореляційні залежності механічних і фізичних характеристик конструкційних алюмінієвих сплавів після тривалої експлуатації, оскільки наявні довідникові дані, отримані для термооброблених сплавів у стані постачання, для цього непридатні. The need to take into account the degradation of structural materials at evaluation of residual life of aircraft structure elements after long-term service is substantiated. Results of investigations of degradation of properties of aluminium alloys of D16 and V95 type in wing sheath of AN-12 plane after 40 years of service are given. Degradation is manifested, primarily, in lowering of their ductility (relative elongation δ) and cyclic crack resistance characteristics (fatigue limit ΔKth and cyclic fracture toughness ΔKIc). It is shown that lowering of mechanical characteristics of these alloys is related to changes of their fi ne structure and fracture micromechanisms, which depend on load level of various wing zones. It is established that change of specifi c electric conductivity of degraded alloys allows performance of reliable monitoring of this process. Instruments for eddy current non-destructive monitoring of structure degradation and mechanical characteristics of aluminium alloys are presented. The need to create a new data base on correlation dependencies of mechanical and physical characteristics of structural aluminium alloys after long-term service is stated, as the available data derived for heat-treated alloys in as-delivered condition, are unfi t for this purpose. 2013 Article Діагностика технічного стану авіаконструкцій після довготривалої експлуатації / О.П. Осташ, Д.С. Ківа, В.М Учанін., О.І. Семенець, І.М. Андрейко, Ю.В. Головатюк // Техническая диагностика и неразрушающий контроль. — 2013. — № 2. — С. 15-22. — Бібліогр.: 40 назв. — укр. http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/101896 620.179.14: 629.7 uk Техническая диагностика и неразрушающий контроль Інститут електрозварювання ім. Є.О. Патона НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Научно-технический раздел
Научно-технический раздел
spellingShingle Научно-технический раздел
Научно-технический раздел
Осташ, О.П.
Ківа, Д.С.
Учанін, В.М.
Семенець, О.І.
Андрейко, І.М.
Головатюк, Ю.В.
Діагностика технічного стану авіаконструкцій після довготривалої експлуатації
Техническая диагностика и неразрушающий контроль
description Обґрунтовано необхідність врахування деградації конструкційних матеріалів при оцінюванні залишкового ресурсу елементів авіаконструкцій після довготривалої експлуатації. Подано результати дослідження деградації властиво- стей алюмінієвих сплавів типу Д16 і В95 обшивки крила літака Ан-12 після експлуатації впродовж 40 років, яка проявляється, у першу чергу, у зниженні їх пластичності (відносного видовження δ) і характеристик циклічної тріщиностійкості (порога втоми ΔKth і циклічної в’язкості руйнування ΔKfc). Показано, що зниження механічних характеристик цих сплавів пов’язане зі змінами їх тонкої структури і мікромеханізмів руйнування, які залежать від навантаженості різних зон крила. Встановлено, що за зміною питомої електропровідності деградованих сплавів можна виконувати достовірний моніторинг цього процесу. Представлено прилади для вихрострумового неруйнів- ного контролю деградації структури і механічних характеристик алюмінієвих сплавів. Констатовано, що необхідно створювати нову базу даних про кореляційні залежності механічних і фізичних характеристик конструкційних алюмінієвих сплавів після тривалої експлуатації, оскільки наявні довідникові дані, отримані для термооброблених сплавів у стані постачання, для цього непридатні.
format Article
author Осташ, О.П.
Ківа, Д.С.
Учанін, В.М.
Семенець, О.І.
Андрейко, І.М.
Головатюк, Ю.В.
author_facet Осташ, О.П.
Ківа, Д.С.
Учанін, В.М.
Семенець, О.І.
Андрейко, І.М.
Головатюк, Ю.В.
author_sort Осташ, О.П.
title Діагностика технічного стану авіаконструкцій після довготривалої експлуатації
title_short Діагностика технічного стану авіаконструкцій після довготривалої експлуатації
title_full Діагностика технічного стану авіаконструкцій після довготривалої експлуатації
title_fullStr Діагностика технічного стану авіаконструкцій після довготривалої експлуатації
title_full_unstemmed Діагностика технічного стану авіаконструкцій після довготривалої експлуатації
title_sort діагностика технічного стану авіаконструкцій після довготривалої експлуатації
publisher Інститут електрозварювання ім. Є.О. Патона НАН України
publishDate 2013
topic_facet Научно-технический раздел
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/101896
citation_txt Діагностика технічного стану авіаконструкцій після довготривалої експлуатації / О.П. Осташ, Д.С. Ківа, В.М Учанін., О.І. Семенець, І.М. Андрейко, Ю.В. Головатюк // Техническая диагностика и неразрушающий контроль. — 2013. — № 2. — С. 15-22. — Бібліогр.: 40 назв. — укр.
series Техническая диагностика и неразрушающий контроль
work_keys_str_mv AT ostašop díagnostikatehníčnogostanuavíakonstrukcíjpíslâdovgotrivaloíekspluatacíí
AT kívads díagnostikatehníčnogostanuavíakonstrukcíjpíslâdovgotrivaloíekspluatacíí
AT učanínvm díagnostikatehníčnogostanuavíakonstrukcíjpíslâdovgotrivaloíekspluatacíí
AT semenecʹoí díagnostikatehníčnogostanuavíakonstrukcíjpíslâdovgotrivaloíekspluatacíí
AT andrejkoím díagnostikatehníčnogostanuavíakonstrukcíjpíslâdovgotrivaloíekspluatacíí
AT golovatûkûv díagnostikatehníčnogostanuavíakonstrukcíjpíslâdovgotrivaloíekspluatacíí
first_indexed 2023-10-18T20:03:39Z
last_indexed 2023-10-18T20:03:39Z
_version_ 1796148818219106304