Analysis of Fuel Criticality during Severe Accidents

Interest in the analysis of beyond design basis accidents, involving a combination of several failures with fuel damage, has increased throughout the world after the Fukushima accident. Stress tests were performed at NPPs, and development of severe accident management guidelines was started. These a...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2015
Автори: Bilodid, I., Duspiva, J.
Формат: Стаття
Мова:English
Опубліковано: Державне підприємство "Державний науково-технічний центр з ядерної та радіаційної безпеки" Держатомрегулювання України та НАН України 2015
Назва видання:Ядерна та радіаційна безпека
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/105013
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Analysis of Fuel Criticality during Severe Accidents / I. Bilodid, J. Duspiva // Ядерна та радіаційна безпека. — 2015. — № 4. — С. 3-8. — Бібліогр.: 10 назв. — англ.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-105013
record_format dspace
spelling irk-123456789-1050132016-08-06T03:01:33Z Analysis of Fuel Criticality during Severe Accidents Bilodid, I. Duspiva, J. Interest in the analysis of beyond design basis accidents, involving a combination of several failures with fuel damage, has increased throughout the world after the Fukushima accident. Stress tests were performed at NPPs, and development of severe accident management guidelines was started. These activities necessitated calculations to analyze the probability of beyond design basis accidents and assess their initiating events and consequences. One of the aspects in analysis of beyond design basis accidents is to determine the potential for re-criticality during such accidents. The paper provides results of some criticality safety calculations for VVER reactors performed, in particular, by ÚJV Řež and SSTC NRS experts. It is shown how criticality can occur in different severe accident phases. Во всем мире после аварии на АЭС Фукусимы вырос интерес к анализу запроектных аварий: с наложением нескольких отказов, с повреждением топлива. На АЭС были проведены стресс-тесты, начали разрабатываться руководства по управлению тяжелыми авариями. Как следствие такой деятельности, выросла необходимость в проведении расчетных анализов как вероятности возникновения запроектных аварий, так и исследование условий возникновения аварий и их последствий. Одним из аспектов анализа запроектной аварии является определение возможности возникновения критичности в течение аварии. В статье приведены результаты некоторых расчетных анализов безопасности критичности, которые были сделаны или применимы для реакторов ВВЭР. У всьому світі після аварії на АЕС Фукусіми збільшився інтерес до аналізу запроектних аварій з накладанням кількох відмов та з пошкодженням палива. На АЕС проведено стрес-тести, почали розроблятися керівництва з управління важкими аваріями. Внаслідок такої діяльності зросла потреба в проведенні розрахункових аналізів як імовірності виникнення запроектних аварій, так і дослідження умов виникнення аварій та їх наслідків. Одним з аспектів аналізу запроектної аварії є визначення можливості виникнення критичності протягом аварії. У статті наведено результати деяких розрахункових аналізів безпеки критичності для реакторів ВВЕР, зроблених, зокрема спеціалістами ÚJV Řež та ДНТЦ ЯРБ. Показано можливість виникнення критичності на різних стадіях протікання важкої аварії. 2015 Article Analysis of Fuel Criticality during Severe Accidents / I. Bilodid, J. Duspiva // Ядерна та радіаційна безпека. — 2015. — № 4. — С. 3-8. — Бібліогр.: 10 назв. — англ. 2073-6231 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/105013 621.039.586:621.039.542 en Ядерна та радіаційна безпека Державне підприємство "Державний науково-технічний центр з ядерної та радіаційної безпеки" Держатомрегулювання України та НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language English
description Interest in the analysis of beyond design basis accidents, involving a combination of several failures with fuel damage, has increased throughout the world after the Fukushima accident. Stress tests were performed at NPPs, and development of severe accident management guidelines was started. These activities necessitated calculations to analyze the probability of beyond design basis accidents and assess their initiating events and consequences. One of the aspects in analysis of beyond design basis accidents is to determine the potential for re-criticality during such accidents. The paper provides results of some criticality safety calculations for VVER reactors performed, in particular, by ÚJV Řež and SSTC NRS experts. It is shown how criticality can occur in different severe accident phases.
format Article
author Bilodid, I.
Duspiva, J.
spellingShingle Bilodid, I.
Duspiva, J.
Analysis of Fuel Criticality during Severe Accidents
Ядерна та радіаційна безпека
author_facet Bilodid, I.
Duspiva, J.
author_sort Bilodid, I.
title Analysis of Fuel Criticality during Severe Accidents
title_short Analysis of Fuel Criticality during Severe Accidents
title_full Analysis of Fuel Criticality during Severe Accidents
title_fullStr Analysis of Fuel Criticality during Severe Accidents
title_full_unstemmed Analysis of Fuel Criticality during Severe Accidents
title_sort analysis of fuel criticality during severe accidents
publisher Державне підприємство "Державний науково-технічний центр з ядерної та радіаційної безпеки" Держатомрегулювання України та НАН України
publishDate 2015
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/105013
citation_txt Analysis of Fuel Criticality during Severe Accidents / I. Bilodid, J. Duspiva // Ядерна та радіаційна безпека. — 2015. — № 4. — С. 3-8. — Бібліогр.: 10 назв. — англ.
series Ядерна та радіаційна безпека
work_keys_str_mv AT bilodidi analysisoffuelcriticalityduringsevereaccidents
AT duspivaj analysisoffuelcriticalityduringsevereaccidents
first_indexed 2024-03-30T09:03:55Z
last_indexed 2024-03-30T09:03:55Z
_version_ 1796149133075021824