Становлення та розвиток офшорної діяльності резидентів України (в контексті аналізу світового досвіду антиофшорного регулювання)
Розглянуто окремі аспекти офшорної діяльності резидентів України, у тому числі оцінено динаміку основних макроекономічних змінних України, проаналізовано світовий досвід антиофшорного регулювання. Встановлено, що використання офшорних схем має як негативні (створення умов для недобросовісної податко...
Збережено в:
Дата: | 2016 |
---|---|
Автори: | , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут економіки промисловості НАН України
2016
|
Назва видання: | Економічний вісник Донбасу |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/109450 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Становлення та розвиток офшорної діяльності резидентів України (в контексті аналізу світового досвіду антиофшорного регулювання) / В.Ф. Столяров, В.І. Островецький // Економічний вісник Донбасу. — 2016. — № 1 (43). — С. 68-82. — Бібліогр.: 37 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Розглянуто окремі аспекти офшорної діяльності резидентів України, у тому числі оцінено динаміку основних макроекономічних змінних України, проаналізовано світовий досвід антиофшорного регулювання. Встановлено, що використання офшорних схем має як негативні (створення умов для недобросовісної податкової конкуренції; втрати доходів бюджетів; виток капіталів; розвиток тіньового сектору економіки; розшарування населення за рівнями доходів; зростання бізнес-ризиків) так і позитивні фактори впливу на економічну систему певної юрисдикції (підвищення ефективності перерозподілу фінансових ресурсів, прискорення їх обігу у глобальній економічній системі, зменшення глобального податкового навантаження, зниження інвестиційних ризиків розвитку країн «третього світу»). Надано авторську характеристику офшорної діяльності як економічній категорії. Обґрунтовано, що деофшоризація в Україні має здійснюватися у напряму недопущення несумлінного податкового планування; зміцнення державних фінансів, доходів бюджетів зокрема; підвищення стабільності транскордонного руху коштів і зниження впливу офшорного спекулятивного капіталу на національні фінансові ринки; підвищення рівня прозорості в частині ідентифікації бенефіціарів офшорних компаній і проведених ними операцій. |
---|