Реструктуризація підприємств видавничо-поліграфічної галузі як основа стратегії конкурентоспроможності і розвитку корпоративного управління
Окреслено головні відмінності реструктуризації підприємств ВПГ, що містять сукупність організаційно-економічних, виробничо-технічних та правових заходів спрямованих на збільшення випуску конкурентоспроможності продукції. Аналізуючи всебічну характеристику наявних ресурсів та результатів господарсько...
Збережено в:
Дата: | 2016 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут економіки промисловості НАН України
2016
|
Назва видання: | Вісник економічної науки України |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/113900 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Реструктуризація підприємств видавничо-поліграфічної галузі як основа стратегії конкурентоспроможності і розвитку корпоративного управління / Є.М. Палига // Вісник економічної науки України. — 2016. — № 2 (31). — С. 143–148. — Бібліогр.: 13 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-113900 |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Ukrainian |
topic |
Наукові статті Наукові статті |
spellingShingle |
Наукові статті Наукові статті Палига, Є.М. Реструктуризація підприємств видавничо-поліграфічної галузі як основа стратегії конкурентоспроможності і розвитку корпоративного управління Вісник економічної науки України |
description |
Окреслено головні відмінності реструктуризації підприємств ВПГ, що містять сукупність організаційно-економічних, виробничо-технічних та правових заходів спрямованих на збільшення випуску конкурентоспроможності продукції. Аналізуючи всебічну характеристику наявних ресурсів та результатів господарської діяльності видавничих і поліграфічних підприємств дані яких отримані в Державному комітеті статистики України і книжковій палаті України ім. Івана Федорова, а також з опублікованих аналогічних вітчизняних і закордонних досліджень проблем галузі ми бачимо, що підприємства діють в умовах конкуренції, яка має складний і глобальний характер і тому є гостра потреба у реструктуризації та впровадження стратегії конкурентоспроможності підприємств (ВПГ). Сьогодні саме стратегічне планування впливає на розвиток корпоративного управління і є ключовим ресурсом у формуванні конкурентних переваг підприємств. У статті розглянута реструктуризація насамперед як адаптація підприємств до умов ринкового конкурентного середовища і перетворення на цій основі їх у конкурентоспроможні структури ринку, проаналізовано особливості взаємин на підставі чого сформульовано вимоги до корпоративного управління, покликані мінімізувати ризики та конкурентні переваги підприємств поліграфії їх виживання та перспективи розвитку. Виявлено сучасні проблеми видавничої діяльності в Україні спричинені кризовим станом насамперед соціальної сфери, відсутність державної політики регулювання програм розвитку галузі і на основі цього сформовано основний склад учасників видавничого ринку та їх взаємозв’язок, які діють у видавничому бізнесі. Систематизовано основні особливості видавничого бізнесу, організації виробництва і технологічного процесу в поліграфії. Подано аналіз основних підприємств Львівщини у сфері видавничої та поліграфічної діяльності і проаналізовано результати їх фінансово-господарської діяльності та встановлено модель розвитку видавничих та поліграфічних підприємств. Внаслідок масової приватизації в Україні розвинуто потужний фактор розвитку ділової і організаційної культур, охарактеризовано поведінку суб’єктів правовідносин, а також принципи системи корпоративного управління, які забезпечують розвиток корпоративного сектора економіки в нашій країні через механізм контролю акціонерів за діями менеджерів та механізм перерозподілу прав власності на користь більш ефективних агентів. |
format |
Article |
author |
Палига, Є.М. |
author_facet |
Палига, Є.М. |
author_sort |
Палига, Є.М. |
title |
Реструктуризація підприємств видавничо-поліграфічної галузі як основа стратегії конкурентоспроможності і розвитку корпоративного управління |
title_short |
Реструктуризація підприємств видавничо-поліграфічної галузі як основа стратегії конкурентоспроможності і розвитку корпоративного управління |
title_full |
Реструктуризація підприємств видавничо-поліграфічної галузі як основа стратегії конкурентоспроможності і розвитку корпоративного управління |
title_fullStr |
Реструктуризація підприємств видавничо-поліграфічної галузі як основа стратегії конкурентоспроможності і розвитку корпоративного управління |
title_full_unstemmed |
Реструктуризація підприємств видавничо-поліграфічної галузі як основа стратегії конкурентоспроможності і розвитку корпоративного управління |
title_sort |
реструктуризація підприємств видавничо-поліграфічної галузі як основа стратегії конкурентоспроможності і розвитку корпоративного управління |
publisher |
Інститут економіки промисловості НАН України |
publishDate |
2016 |
topic_facet |
Наукові статті |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/113900 |
citation_txt |
Реструктуризація підприємств видавничо-поліграфічної галузі як основа стратегії конкурентоспроможності і розвитку корпоративного управління / Є.М. Палига // Вісник економічної науки України. — 2016. — № 2 (31). — С. 143–148. — Бібліогр.: 13 назв. — укр. |
series |
Вісник економічної науки України |
work_keys_str_mv |
AT paligaêm restrukturizacíâpídpriêmstvvidavničopolígrafíčnoígaluzíâkosnovastrategííkonkurentospromožnostíírozvitkukorporativnogoupravlínnâ |
first_indexed |
2023-10-18T20:23:36Z |
last_indexed |
2023-10-18T20:23:36Z |
_version_ |
1796150036316291072 |
spelling |
irk-123456789-1139002017-02-19T03:02:16Z Реструктуризація підприємств видавничо-поліграфічної галузі як основа стратегії конкурентоспроможності і розвитку корпоративного управління Палига, Є.М. Наукові статті Окреслено головні відмінності реструктуризації підприємств ВПГ, що містять сукупність організаційно-економічних, виробничо-технічних та правових заходів спрямованих на збільшення випуску конкурентоспроможності продукції. Аналізуючи всебічну характеристику наявних ресурсів та результатів господарської діяльності видавничих і поліграфічних підприємств дані яких отримані в Державному комітеті статистики України і книжковій палаті України ім. Івана Федорова, а також з опублікованих аналогічних вітчизняних і закордонних досліджень проблем галузі ми бачимо, що підприємства діють в умовах конкуренції, яка має складний і глобальний характер і тому є гостра потреба у реструктуризації та впровадження стратегії конкурентоспроможності підприємств (ВПГ). Сьогодні саме стратегічне планування впливає на розвиток корпоративного управління і є ключовим ресурсом у формуванні конкурентних переваг підприємств. У статті розглянута реструктуризація насамперед як адаптація підприємств до умов ринкового конкурентного середовища і перетворення на цій основі їх у конкурентоспроможні структури ринку, проаналізовано особливості взаємин на підставі чого сформульовано вимоги до корпоративного управління, покликані мінімізувати ризики та конкурентні переваги підприємств поліграфії їх виживання та перспективи розвитку. Виявлено сучасні проблеми видавничої діяльності в Україні спричинені кризовим станом насамперед соціальної сфери, відсутність державної політики регулювання програм розвитку галузі і на основі цього сформовано основний склад учасників видавничого ринку та їх взаємозв’язок, які діють у видавничому бізнесі. Систематизовано основні особливості видавничого бізнесу, організації виробництва і технологічного процесу в поліграфії. Подано аналіз основних підприємств Львівщини у сфері видавничої та поліграфічної діяльності і проаналізовано результати їх фінансово-господарської діяльності та встановлено модель розвитку видавничих та поліграфічних підприємств. Внаслідок масової приватизації в Україні розвинуто потужний фактор розвитку ділової і організаційної культур, охарактеризовано поведінку суб’єктів правовідносин, а також принципи системи корпоративного управління, які забезпечують розвиток корпоративного сектора економіки в нашій країні через механізм контролю акціонерів за діями менеджерів та механізм перерозподілу прав власності на користь більш ефективних агентів. Определены главные отличия реструктуризации предприятий ИПО, которые содержат совокупность организационно-экономических, производственно-технических и правовых мероприятий направленных на увеличение выпуска конкурентоспособной продукции. Анализируя всестороннюю характеристику имеющихся ресурсов и результатов хозяйственной деятельности издательских и полиграфических предприятий, данные которых получены в Государственном комитете статистики Украины и книжной палате Украины им. Ивана Федорова, а также из опубликованных аналогичных отечественных и зарубежных исследований проблем отрасли мы видим, что предприятия действуют в условиях конкуренции, которая имеет сложный и глобальный характер, и потому есть острая потребность в реструктуризации и внедрении стратегии конкурентоспособности предприятий (ИПО). Сегодня стратегическое планирование влияет на развитие корпоративного управления и является ключевым ресурсом в формировании конкурентных преимуществ предприятий.В статье рассмотрена реструктуризация в первую очередь как адаптация предприятий к условиям рыночной конкурентной среды и превращения на этой основе их в конкурентоспособные структуры рынка, проанализированы особенности взаимоотношений на основании чего сформулированы требования к корпоративному управлению, призванные минимизировать риски и конкурентные преимущества предприятий полиграфии, их выживания и перспективы развития. Выявлены современные проблемы издательской деятельности в Украине, вызванные кризисным состоянием в первую очередь социальной сферы, отсутствие государственной политики регулирования программ развития отрасли и на основе этого сформирован основной состав участников издательского рынка и их взаимосвязь, которые действуют в издательском бизнесе.Систематизированы основные особенности издательского бизнеса, организации производства и технологического процесса в полиграфии. Представлен анализ основных предприятий Львовщины в сфере издательской и полиграфической деятельности и проанализированы результаты их финансово хозяйственной деятельности, установлена модель развития издательских и полиграфических предприятий. В результате массовой приватизации в Украине сформирован мощный фактор развития деловой и организационной культур, охарактеризовано поведение субъектов правоотношений, а также принципы системы корпоративного управления, обеспечивающие развитие корпоративного сектора экономики в нашей стране через механизм контроля акционеров за действиями менеджеров и механизм перераспределения прав собственности в пользу более эффективных агентов. The main differences of restructuring of publishing and printing enterprises containing a combination of organizational, economic, technological and legal measures aimed at increasing the production of competitive products are outlined. Analyzing a comprehensive description of the available resources and results of economic activity of publishing and printing companies whose data received by the State Statistics Committee of Ukraine and Book Chamber of Ukraine named by Ivan Fedorov, and also from published similar domestic and foreign researches of problems of the industry, we see that companies operate in a competitive environment that is complex and global in nature and is therefore an urgent need for restructuring and implementation of competitiveness strategy of enterprises. Today the strategic planning affects the development of corporate governance and is a key resource in shaping the competitive advantages of enterprises.In the article the restructuring is considered primarily as an adaptation of enterprises to the market competition and their transformation on this basis in a competitive market structures; on the base of analysis of relations peculiarities the corporate governance requirements designed to minimize the risks and to maximize competitive advantages of printing enterprises for their survival and development are formulated. Current problems of publishing in Ukraine caused firstly by crisis in the social sphere, the lack of regulation of public policy and industry development programs are revealed, and based on this the main structure of publishing market participants and their relationship are formed. The main features of publishing business, and of printing production and process are systematized. The analysis of the main publishing and printing enterprises of Lviv region, and the results of their financial and business activity, is made and the model of publishing and printing companies development is established. Due to mass privatization in Ukraine a powerful factor in the development of business and organizational cultures is formed, the behavior of relations subjects and the principles of corporate governance, ensuring the development of the corporate sector in the country through the mechanism of monitoring the actions of shareholders and management mechanism for redistribution of property rights to more effective agents are characterized. 2016 Article Реструктуризація підприємств видавничо-поліграфічної галузі як основа стратегії конкурентоспроможності і розвитку корпоративного управління / Є.М. Палига // Вісник економічної науки України. — 2016. — № 2 (31). — С. 143–148. — Бібліогр.: 13 назв. — укр. 1729-7206 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/113900 uk Вісник економічної науки України Інститут економіки промисловості НАН України |