2025-02-22T10:49:06-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: Query fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-115350%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-22T10:49:06-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: => GET http://localhost:8983/solr/biblio/select?fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-115350%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-22T10:49:06-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: <= 200 OK
2025-02-22T10:49:06-05:00 DEBUG: Deserialized SOLR response

Experimental modelling of the hybrid accelerating structure of heavy ion linear accelerator

The new prestripping section of the heavy ions linear accelerator with mass-to-charge ratio A/q ≤ 20, allowing to accelerate ions from 6 keV/u to energy of 1 MeV/u is developed. The section represents a combination of diverse accelerating structures in one сavity: with radio frequency quadrupole foc...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Bomko, V.O., Dyachenko, O.F., Zajtsev, B.V., Kobets, A.P., Tishkin, S.S.
Format: Article
Language:English
Published: Національний науковий центр «Харківський фізико-технічний інститут» НАН України 2016
Series:Вопросы атомной науки и техники
Subjects:
Online Access:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/115350
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id irk-123456789-115350
record_format dspace
spelling irk-123456789-1153502017-04-04T03:02:27Z Experimental modelling of the hybrid accelerating structure of heavy ion linear accelerator Bomko, V.O. Dyachenko, O.F. Zajtsev, B.V. Kobets, A.P. Tishkin, S.S. Теория и техника ускорения частиц The new prestripping section of the heavy ions linear accelerator with mass-to-charge ratio A/q ≤ 20, allowing to accelerate ions from 6 keV/u to energy of 1 MeV/u is developed. The section represents a combination of diverse accelerating structures in one сavity: with radio frequency quadrupole focusing (RFQ) and structure with drift tubes (DTL). In contrast to conventional acceleration systems, the use of the more compact hybrid сavity simplifies system operation due to their coupled complex acceleration electrode and integrated peripheral devices, such as their power and vacuum systems. However thus distribution RF-field in such structure and its frequency characteristics essentially changes. It is shown that using tuning devices: tuners, end resonant, inductive and capacitive elements in such structure it is possible to provide require frequency and uniform distribution of electric field in an accelerating path of the hybrid сavity. Разработана новая предобдирочная секция ускорителя тяжѐлых ионов с отношением массового числа к зарядовому A/q ≤ 20, позволяющая ускорять ионы от 6 кэВ/нукл. до энергии 1 МэВ/нукл. Секция представляет собой комбинацию разнородных ускоряющих структур в одном резонаторе: с пространственно-однородной квадрупольной фокусировкой и структурой с трубками дрейфа. В отличие от обычных систем ускорения, использование более компактного гибридного резонатора упрощает систему управления благодаря их связанному комплексу ускоряющих электродов и интегрированных периферийных устройств, таких как системы питания и вакуумная. Однако при этом существенно меняется распределение ВЧ-поля в такой структуре и еѐ частотные характеристики. Показано, что, используя настроечные устройства: тюнеры, концевые резонансные, индуктивно-ѐмкостные элементы, в такой структуре можно обеспечить требуемую частоту и равномерное распределение электрического поля в ускоряющем тракте гибридного резонатора. Розроблено нову передобдіркову секцію прискорювача важких іонів з відношенням масового числа до зарядового A/q ≤ 20, що дозволяє прискорювати іони від 6 кеВ/нукл. до енергії 1 МеВ/нукл. Секція являє собою комбінацію різнорідних прискорюючих структур в одному резонаторі: з просторово-однорідним квадрупольним фокусуванням і структурою з трубками дрейфу. На відміну від звичайних систем прискорення, використання більш компактного гібридного резонатора спрощує систему управління завдяки їх пов’язаному комплексу прискорювальних електродів та інтегрованих периферійних пристроїв, таких як системи живлення й вакуумна. Однак при цьому істотно змінюється розподіл ВЧ-поля в такій структурі та її частотні характеристики. Показано, що, використовуючи настроювальні пристрої: тюнери, кінцеві резонансні, індуктивно-ємнісні елементи, в такій структурі можна забезпечити потрібну частоту та рівномірний розподіл електричного поля в прискорюючому тракті гібридного резонатора. 2016 Article Experimental modelling of the hybrid accelerating structure of heavy ion linear accelerator / V.O. Bomko, O.F. Dyachenko, B.V. Zajtsev, A.P. Kobets, S.S. Tishkin // Вопросы атомной науки и техники. — 2016. — № 3. — С. 21-25. — Бібліогр.: 12 назв. — англ. 1562-6016 PACS:29.17.+w, 29.27.Bd http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/115350 en Вопросы атомной науки и техники Національний науковий центр «Харківський фізико-технічний інститут» НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language English
topic Теория и техника ускорения частиц
Теория и техника ускорения частиц
spellingShingle Теория и техника ускорения частиц
Теория и техника ускорения частиц
Bomko, V.O.
Dyachenko, O.F.
Zajtsev, B.V.
Kobets, A.P.
Tishkin, S.S.
Experimental modelling of the hybrid accelerating structure of heavy ion linear accelerator
Вопросы атомной науки и техники
description The new prestripping section of the heavy ions linear accelerator with mass-to-charge ratio A/q ≤ 20, allowing to accelerate ions from 6 keV/u to energy of 1 MeV/u is developed. The section represents a combination of diverse accelerating structures in one сavity: with radio frequency quadrupole focusing (RFQ) and structure with drift tubes (DTL). In contrast to conventional acceleration systems, the use of the more compact hybrid сavity simplifies system operation due to their coupled complex acceleration electrode and integrated peripheral devices, such as their power and vacuum systems. However thus distribution RF-field in such structure and its frequency characteristics essentially changes. It is shown that using tuning devices: tuners, end resonant, inductive and capacitive elements in such structure it is possible to provide require frequency and uniform distribution of electric field in an accelerating path of the hybrid сavity.
format Article
author Bomko, V.O.
Dyachenko, O.F.
Zajtsev, B.V.
Kobets, A.P.
Tishkin, S.S.
author_facet Bomko, V.O.
Dyachenko, O.F.
Zajtsev, B.V.
Kobets, A.P.
Tishkin, S.S.
author_sort Bomko, V.O.
title Experimental modelling of the hybrid accelerating structure of heavy ion linear accelerator
title_short Experimental modelling of the hybrid accelerating structure of heavy ion linear accelerator
title_full Experimental modelling of the hybrid accelerating structure of heavy ion linear accelerator
title_fullStr Experimental modelling of the hybrid accelerating structure of heavy ion linear accelerator
title_full_unstemmed Experimental modelling of the hybrid accelerating structure of heavy ion linear accelerator
title_sort experimental modelling of the hybrid accelerating structure of heavy ion linear accelerator
publisher Національний науковий центр «Харківський фізико-технічний інститут» НАН України
publishDate 2016
topic_facet Теория и техника ускорения частиц
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/115350
citation_txt Experimental modelling of the hybrid accelerating structure of heavy ion linear accelerator / V.O. Bomko, O.F. Dyachenko, B.V. Zajtsev, A.P. Kobets, S.S. Tishkin // Вопросы атомной науки и техники. — 2016. — № 3. — С. 21-25. — Бібліогр.: 12 назв. — англ.
series Вопросы атомной науки и техники
work_keys_str_mv AT bomkovo experimentalmodellingofthehybridacceleratingstructureofheavyionlinearaccelerator
AT dyachenkoof experimentalmodellingofthehybridacceleratingstructureofheavyionlinearaccelerator
AT zajtsevbv experimentalmodellingofthehybridacceleratingstructureofheavyionlinearaccelerator
AT kobetsap experimentalmodellingofthehybridacceleratingstructureofheavyionlinearaccelerator
AT tishkinss experimentalmodellingofthehybridacceleratingstructureofheavyionlinearaccelerator
first_indexed 2024-03-30T09:31:35Z
last_indexed 2024-03-30T09:31:35Z
_version_ 1796150148771872768