l₁-Optimization Approach to Design of Digital Autopilots for Lateral Motion Control of an Aircraft
В рамках современной теории управления поставлена и решена задача так называемой l₁-оптимизации цифровых П- и ПИ-автопилотов для управления боковым движением некоторого летательного аппарата при наличии неконтролируемых внешних возмущений типа порыва ветра. Предложены численные методы нахождения опт...
Збережено в:
Дата: | 2016 |
---|---|
Автори: | , , |
Формат: | Стаття |
Мова: | English |
Опубліковано: |
Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій і систем НАН України та МОН України
2016
|
Назва видання: | Кибернетика и вычислительная техника |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/117069 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | l₁-Optimization Approach to Design of Digital Autopilots for Lateral Motion Control of an Aircraft / L.S. Zhiteckii, A.Yu. Pilchevsky, K.Yu. Solovchuk // Кибернетика и вычислительная техника. — 2016. — Вип. 185. — С. 21-34. — Бібліогр.: 19 назв. — англ. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-117069 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-1170692017-05-20T03:03:21Z l₁-Optimization Approach to Design of Digital Autopilots for Lateral Motion Control of an Aircraft Zhiteckii, L.S. Pilchevsky, A.Yu. Solovchuk, K.Yu. Интеллектуальное управление и системы В рамках современной теории управления поставлена и решена задача так называемой l₁-оптимизации цифровых П- и ПИ-автопилотов для управления боковым движением некоторого летательного аппарата при наличии неконтролируемых внешних возмущений типа порыва ветра. Предложены численные методы нахождения оптимальных значений параметров автопилотов. Полученные результаты являются прикладными. В рамках сучасної теорії керування поставлено і розв’язано задачу так званої l₁-оптимізації цифрових П- та ПІ-автопілотів для керування бічним рухом деякого літального апарату за наявності неконтрольованих зовнішніх збурень типу пориву вітру. Встановлені умови стійкості системи керування з двома зворотними зв’язками. Запропоновані чисельні методи знаходження оптимальних значень параметрів автопілотів. Отримані результати є прикладними. The purpose of the paper is to synthesize a digital autopilot which is able to maintain a given roll orientation of an aircraft with a desired accuracy and to cope with an arbitrary external disturbance (a gust) whose bounds may be unknown. Results. The necessary and sufficient conditions guaranteeing the stability of the two-circuit feedback discrete-time control system are established. 2016 Article l₁-Optimization Approach to Design of Digital Autopilots for Lateral Motion Control of an Aircraft / L.S. Zhiteckii, A.Yu. Pilchevsky, K.Yu. Solovchuk // Кибернетика и вычислительная техника. — 2016. — Вип. 185. — С. 21-34. — Бібліогр.: 19 назв. — англ. 0452-9910 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/117069 681.5 en Кибернетика и вычислительная техника Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій і систем НАН України та МОН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
English |
topic |
Интеллектуальное управление и системы Интеллектуальное управление и системы |
spellingShingle |
Интеллектуальное управление и системы Интеллектуальное управление и системы Zhiteckii, L.S. Pilchevsky, A.Yu. Solovchuk, K.Yu. l₁-Optimization Approach to Design of Digital Autopilots for Lateral Motion Control of an Aircraft Кибернетика и вычислительная техника |
description |
В рамках современной теории управления поставлена и решена задача так называемой l₁-оптимизации цифровых П- и ПИ-автопилотов для управления боковым движением некоторого летательного аппарата при наличии неконтролируемых внешних возмущений типа порыва ветра. Предложены численные методы нахождения оптимальных значений параметров автопилотов. Полученные результаты являются прикладными. |
format |
Article |
author |
Zhiteckii, L.S. Pilchevsky, A.Yu. Solovchuk, K.Yu. |
author_facet |
Zhiteckii, L.S. Pilchevsky, A.Yu. Solovchuk, K.Yu. |
author_sort |
Zhiteckii, L.S. |
title |
l₁-Optimization Approach to Design of Digital Autopilots for Lateral Motion Control of an Aircraft |
title_short |
l₁-Optimization Approach to Design of Digital Autopilots for Lateral Motion Control of an Aircraft |
title_full |
l₁-Optimization Approach to Design of Digital Autopilots for Lateral Motion Control of an Aircraft |
title_fullStr |
l₁-Optimization Approach to Design of Digital Autopilots for Lateral Motion Control of an Aircraft |
title_full_unstemmed |
l₁-Optimization Approach to Design of Digital Autopilots for Lateral Motion Control of an Aircraft |
title_sort |
l₁-optimization approach to design of digital autopilots for lateral motion control of an aircraft |
publisher |
Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій і систем НАН України та МОН України |
publishDate |
2016 |
topic_facet |
Интеллектуальное управление и системы |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/117069 |
citation_txt |
l₁-Optimization Approach to Design of Digital Autopilots for Lateral Motion Control of an Aircraft / L.S. Zhiteckii, A.Yu. Pilchevsky, K.Yu. Solovchuk // Кибернетика и вычислительная техника. — 2016. — Вип. 185. — С. 21-34. — Бібліогр.: 19 назв. — англ. |
series |
Кибернетика и вычислительная техника |
work_keys_str_mv |
AT zhiteckiils l1optimizationapproachtodesignofdigitalautopilotsforlateralmotioncontrolofanaircraft AT pilchevskyayu l1optimizationapproachtodesignofdigitalautopilotsforlateralmotioncontrolofanaircraft AT solovchukkyu l1optimizationapproachtodesignofdigitalautopilotsforlateralmotioncontrolofanaircraft |
first_indexed |
2023-10-18T20:28:57Z |
last_indexed |
2023-10-18T20:28:57Z |
_version_ |
1796150315088609280 |