l₁-Optimization Approach to Design of Digital Autopilots for Lateral Motion Control of an Aircraft

В рамках современной теории управления поставлена и решена задача так называемой l₁-оптимизации цифровых П- и ПИ-автопилотов для управления боковым движением некоторого летательного аппарата при наличии неконтролируемых внешних возмущений типа порыва ветра. Предложены численные методы нахождения опт...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2016
Автори: Zhiteckii, L.S., Pilchevsky, A.Yu., Solovchuk, K.Yu.
Формат: Стаття
Мова:English
Опубліковано: Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій і систем НАН України та МОН України 2016
Назва видання:Кибернетика и вычислительная техника
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/117069
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:l₁-Optimization Approach to Design of Digital Autopilots for Lateral Motion Control of an Aircraft / L.S. Zhiteckii, A.Yu. Pilchevsky, K.Yu. Solovchuk // Кибернетика и вычислительная техника. — 2016. — Вип. 185. — С. 21-34. — Бібліогр.: 19 назв. — англ.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-117069
record_format dspace
spelling irk-123456789-1170692017-05-20T03:03:21Z l₁-Optimization Approach to Design of Digital Autopilots for Lateral Motion Control of an Aircraft Zhiteckii, L.S. Pilchevsky, A.Yu. Solovchuk, K.Yu. Интеллектуальное управление и системы В рамках современной теории управления поставлена и решена задача так называемой l₁-оптимизации цифровых П- и ПИ-автопилотов для управления боковым движением некоторого летательного аппарата при наличии неконтролируемых внешних возмущений типа порыва ветра. Предложены численные методы нахождения оптимальных значений параметров автопилотов. Полученные результаты являются прикладными. В рамках сучасної теорії керування поставлено і розв’язано задачу так званої l₁-оптимізації цифрових П- та ПІ-автопілотів для керування бічним рухом деякого літального апарату за наявності неконтрольованих зовнішніх збурень типу пориву вітру. Встановлені умови стійкості системи керування з двома зворотними зв’язками. Запропоновані чисельні методи знаходження оптимальних значень параметрів автопілотів. Отримані результати є прикладними. The purpose of the paper is to synthesize a digital autopilot which is able to maintain a given roll orientation of an aircraft with a desired accuracy and to cope with an arbitrary external disturbance (a gust) whose bounds may be unknown. Results. The necessary and sufficient conditions guaranteeing the stability of the two-circuit feedback discrete-time control system are established. 2016 Article l₁-Optimization Approach to Design of Digital Autopilots for Lateral Motion Control of an Aircraft / L.S. Zhiteckii, A.Yu. Pilchevsky, K.Yu. Solovchuk // Кибернетика и вычислительная техника. — 2016. — Вип. 185. — С. 21-34. — Бібліогр.: 19 назв. — англ. 0452-9910 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/117069 681.5 en Кибернетика и вычислительная техника Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій і систем НАН України та МОН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language English
topic Интеллектуальное управление и системы
Интеллектуальное управление и системы
spellingShingle Интеллектуальное управление и системы
Интеллектуальное управление и системы
Zhiteckii, L.S.
Pilchevsky, A.Yu.
Solovchuk, K.Yu.
l₁-Optimization Approach to Design of Digital Autopilots for Lateral Motion Control of an Aircraft
Кибернетика и вычислительная техника
description В рамках современной теории управления поставлена и решена задача так называемой l₁-оптимизации цифровых П- и ПИ-автопилотов для управления боковым движением некоторого летательного аппарата при наличии неконтролируемых внешних возмущений типа порыва ветра. Предложены численные методы нахождения оптимальных значений параметров автопилотов. Полученные результаты являются прикладными.
format Article
author Zhiteckii, L.S.
Pilchevsky, A.Yu.
Solovchuk, K.Yu.
author_facet Zhiteckii, L.S.
Pilchevsky, A.Yu.
Solovchuk, K.Yu.
author_sort Zhiteckii, L.S.
title l₁-Optimization Approach to Design of Digital Autopilots for Lateral Motion Control of an Aircraft
title_short l₁-Optimization Approach to Design of Digital Autopilots for Lateral Motion Control of an Aircraft
title_full l₁-Optimization Approach to Design of Digital Autopilots for Lateral Motion Control of an Aircraft
title_fullStr l₁-Optimization Approach to Design of Digital Autopilots for Lateral Motion Control of an Aircraft
title_full_unstemmed l₁-Optimization Approach to Design of Digital Autopilots for Lateral Motion Control of an Aircraft
title_sort l₁-optimization approach to design of digital autopilots for lateral motion control of an aircraft
publisher Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій і систем НАН України та МОН України
publishDate 2016
topic_facet Интеллектуальное управление и системы
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/117069
citation_txt l₁-Optimization Approach to Design of Digital Autopilots for Lateral Motion Control of an Aircraft / L.S. Zhiteckii, A.Yu. Pilchevsky, K.Yu. Solovchuk // Кибернетика и вычислительная техника. — 2016. — Вип. 185. — С. 21-34. — Бібліогр.: 19 назв. — англ.
series Кибернетика и вычислительная техника
work_keys_str_mv AT zhiteckiils l1optimizationapproachtodesignofdigitalautopilotsforlateralmotioncontrolofanaircraft
AT pilchevskyayu l1optimizationapproachtodesignofdigitalautopilotsforlateralmotioncontrolofanaircraft
AT solovchukkyu l1optimizationapproachtodesignofdigitalautopilotsforlateralmotioncontrolofanaircraft
first_indexed 2023-10-18T20:28:57Z
last_indexed 2023-10-18T20:28:57Z
_version_ 1796150315088609280