Consumer Decision Making on the Web

This article investigates a key aspect of online consumer decision making - the impact of the electronic environment on the abilities of buyers. The main task of this research is to understand how certain features of electronic environments have a positive effect on the abilities of consumers to mak...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2013
Автори: Kucheruk, T.G., Arkhypov, M.V., Burlachenko, G.O.
Формат: Стаття
Мова:English
Опубліковано: Інститут економіки промисловості НАН України 2013
Назва видання:Економічний вісник Донбасу
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/123397
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Consumer Decision Making on the Web / T.G. Kucheruk, M.V. Arkhypov, G.O. Burlachenko // Економічний вісник Донбасу. — 2013. — № 4 (34). — С. 126–131. — Бібліогр.: 22 назв. — англ.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-123397
record_format dspace
spelling irk-123456789-1233972017-09-04T03:03:00Z Consumer Decision Making on the Web Kucheruk, T.G. Arkhypov, M.V. Burlachenko, G.O. Marketing This article investigates a key aspect of online consumer decision making - the impact of the electronic environment on the abilities of buyers. The main task of this research is to understand how certain features of electronic environments have a positive effect on the abilities of consumers to make better decisions, and identify information-processing strategies that would allow consumers to make better quality decisions while shopping on the web. У статті досліджено ключовий аспект прийняття рішень споживача онлайн, а саме вплив електронного середовища на здатність покупців. Основним завданням дослідження є розуміння того, як деякі функції електронних середовищ надають позитивний вплив на здатність споживачів приймати більш обґрунтовані рішення, а також визначення стратегій обробки інформації, які дозволять споживачам приймати більш зважені рішення при здійсненні покупок в Інтернеті. В данной статье исследуется ключевой аспект принятия решений потребителя онлайн, а именно влияние электронной среды на способности покупателей. Основной задачей данного исследования является понимание того, как некоторые функции электронных сред оказывают положительное влияние на способность потребителей принимать более обоснованные решения, а также определение стратегий обработки информации, которые позволят потребителям принимать более взвешенные решения при совершении покупок в Интернете. 2013 Article Consumer Decision Making on the Web / T.G. Kucheruk, M.V. Arkhypov, G.O. Burlachenko // Економічний вісник Донбасу. — 2013. — № 4 (34). — С. 126–131. — Бібліогр.: 22 назв. — англ. 1817-3772 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/123397 339:004.738.5 en Економічний вісник Донбасу Інститут економіки промисловості НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language English
topic Marketing
Marketing
spellingShingle Marketing
Marketing
Kucheruk, T.G.
Arkhypov, M.V.
Burlachenko, G.O.
Consumer Decision Making on the Web
Економічний вісник Донбасу
description This article investigates a key aspect of online consumer decision making - the impact of the electronic environment on the abilities of buyers. The main task of this research is to understand how certain features of electronic environments have a positive effect on the abilities of consumers to make better decisions, and identify information-processing strategies that would allow consumers to make better quality decisions while shopping on the web.
format Article
author Kucheruk, T.G.
Arkhypov, M.V.
Burlachenko, G.O.
author_facet Kucheruk, T.G.
Arkhypov, M.V.
Burlachenko, G.O.
author_sort Kucheruk, T.G.
title Consumer Decision Making on the Web
title_short Consumer Decision Making on the Web
title_full Consumer Decision Making on the Web
title_fullStr Consumer Decision Making on the Web
title_full_unstemmed Consumer Decision Making on the Web
title_sort consumer decision making on the web
publisher Інститут економіки промисловості НАН України
publishDate 2013
topic_facet Marketing
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/123397
citation_txt Consumer Decision Making on the Web / T.G. Kucheruk, M.V. Arkhypov, G.O. Burlachenko // Економічний вісник Донбасу. — 2013. — № 4 (34). — С. 126–131. — Бібліогр.: 22 назв. — англ.
series Економічний вісник Донбасу
work_keys_str_mv AT kucheruktg consumerdecisionmakingontheweb
AT arkhypovmv consumerdecisionmakingontheweb
AT burlachenkogo consumerdecisionmakingontheweb
first_indexed 2023-10-18T20:43:47Z
last_indexed 2023-10-18T20:43:47Z
_version_ 1796150963685294080