Consumer Decision Making on the Web
This article investigates a key aspect of online consumer decision making - the impact of the electronic environment on the abilities of buyers. The main task of this research is to understand how certain features of electronic environments have a positive effect on the abilities of consumers to mak...
Збережено в:
Дата: | 2013 |
---|---|
Автори: | , , |
Формат: | Стаття |
Мова: | English |
Опубліковано: |
Інститут економіки промисловості НАН України
2013
|
Назва видання: | Економічний вісник Донбасу |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/123397 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Consumer Decision Making on the Web / T.G. Kucheruk, M.V. Arkhypov, G.O. Burlachenko // Економічний вісник Донбасу. — 2013. — № 4 (34). — С. 126–131. — Бібліогр.: 22 назв. — англ. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-123397 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-1233972017-09-04T03:03:00Z Consumer Decision Making on the Web Kucheruk, T.G. Arkhypov, M.V. Burlachenko, G.O. Marketing This article investigates a key aspect of online consumer decision making - the impact of the electronic environment on the abilities of buyers. The main task of this research is to understand how certain features of electronic environments have a positive effect on the abilities of consumers to make better decisions, and identify information-processing strategies that would allow consumers to make better quality decisions while shopping on the web. У статті досліджено ключовий аспект прийняття рішень споживача онлайн, а саме вплив електронного середовища на здатність покупців. Основним завданням дослідження є розуміння того, як деякі функції електронних середовищ надають позитивний вплив на здатність споживачів приймати більш обґрунтовані рішення, а також визначення стратегій обробки інформації, які дозволять споживачам приймати більш зважені рішення при здійсненні покупок в Інтернеті. В данной статье исследуется ключевой аспект принятия решений потребителя онлайн, а именно влияние электронной среды на способности покупателей. Основной задачей данного исследования является понимание того, как некоторые функции электронных сред оказывают положительное влияние на способность потребителей принимать более обоснованные решения, а также определение стратегий обработки информации, которые позволят потребителям принимать более взвешенные решения при совершении покупок в Интернете. 2013 Article Consumer Decision Making on the Web / T.G. Kucheruk, M.V. Arkhypov, G.O. Burlachenko // Економічний вісник Донбасу. — 2013. — № 4 (34). — С. 126–131. — Бібліогр.: 22 назв. — англ. 1817-3772 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/123397 339:004.738.5 en Економічний вісник Донбасу Інститут економіки промисловості НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
English |
topic |
Marketing Marketing |
spellingShingle |
Marketing Marketing Kucheruk, T.G. Arkhypov, M.V. Burlachenko, G.O. Consumer Decision Making on the Web Економічний вісник Донбасу |
description |
This article investigates a key aspect of online consumer decision making - the impact of the electronic environment on the abilities of buyers. The main task of this research is to understand how certain features of electronic environments have a positive effect on the abilities of consumers to make better decisions, and identify information-processing strategies that would allow consumers to make better quality decisions while shopping on the web. |
format |
Article |
author |
Kucheruk, T.G. Arkhypov, M.V. Burlachenko, G.O. |
author_facet |
Kucheruk, T.G. Arkhypov, M.V. Burlachenko, G.O. |
author_sort |
Kucheruk, T.G. |
title |
Consumer Decision Making on the Web |
title_short |
Consumer Decision Making on the Web |
title_full |
Consumer Decision Making on the Web |
title_fullStr |
Consumer Decision Making on the Web |
title_full_unstemmed |
Consumer Decision Making on the Web |
title_sort |
consumer decision making on the web |
publisher |
Інститут економіки промисловості НАН України |
publishDate |
2013 |
topic_facet |
Marketing |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/123397 |
citation_txt |
Consumer Decision Making on the Web / T.G. Kucheruk, M.V. Arkhypov, G.O. Burlachenko // Економічний вісник Донбасу. — 2013. — № 4 (34). — С. 126–131. — Бібліогр.: 22 назв. — англ. |
series |
Економічний вісник Донбасу |
work_keys_str_mv |
AT kucheruktg consumerdecisionmakingontheweb AT arkhypovmv consumerdecisionmakingontheweb AT burlachenkogo consumerdecisionmakingontheweb |
first_indexed |
2023-10-18T20:43:47Z |
last_indexed |
2023-10-18T20:43:47Z |
_version_ |
1796150963685294080 |