Освітня реформа в Чернігівській губернії: виникнення та функціонування нових навчальних закладів 1804–1819 рр. (держава – спільнота – освіта)

Відкриття та початки функціонування світських навчальних закладів мають вагоме соціальне наповнення та регіональні особливості. Велика заслуга на цьому полі діяльності належить директору училищ Чернігівської губернії Михайлу Маркову. На рівні повітів вдалося зберегти, перетворити і відкрити 10 по...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2017
Автор: Маслійчук, В.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України 2017
Назва видання:Сiверянський лiтопис
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/125132
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Освітня реформа в Чернігівській губернії: виникнення та функціонування нових навчальних закладів 1804–1819 рр. (держава – спільнота – освіта) / В. Маслійчук // Сiверянський лiтопис. — 2017. — № 4. — С. 175-188. — Бібліогр.: 90 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-125132
record_format dspace
spelling irk-123456789-1251322017-10-17T03:02:51Z Освітня реформа в Чернігівській губернії: виникнення та функціонування нових навчальних закладів 1804–1819 рр. (держава – спільнота – освіта) Маслійчук, В. Розвідки Відкриття та початки функціонування світських навчальних закладів мають вагоме соціальне наповнення та регіональні особливості. Велика заслуга на цьому полі діяльності належить директору училищ Чернігівської губернії Михайлу Маркову. На рівні повітів вдалося зберегти, перетворити і відкрити 10 повітових навчальних закладів (Погар, Ніжин, Стародуб, Глухів, Конотоп, Кролевець, Городня, Остер, Сосниця, Козелець). Загалом певний успіх з відкриттям повітових училищ з 1811 р. відбувся завдяки діяльності «почесних смотрителів» (представників місцевого дворянства) у повітах. Визначальними для заснування і відкриття нових навчальних закладів були не освітні комунікації, а персональні взаємини. Открытие и начало функционирования светских учебных заведений включают в себя существенный социальный контекст и имеют региональные особенности. Огромная заслуга на этом поле деятельности принадлежит директору училищ Черниговской губернии Михаилу Маркову. На уровне уездов удалось сохранить, трансформировать и открыть 10 уездных учебных заведений (Погар, Нежин, Стародуб, Глухов, Конотоп, Кролевец, Городня, Остер, Сосница, Козелец). Определенный успех с открытием уездных училищ с 1811 г. был связан с деятельностью почетных смотрителей (представителей местного дворянства) в уездах. Определяющими для основания и открытия новых учебных заведений были не образовательные коммуникации, а персональные отношения. The opening and the beginnings of a functioning secular educational institutions have a strong social content and regional features. Establishment, conservation, transformation of schools in Chernihiv province were related to the opening of the Kharkov University 1805 . Great merit in this field of activity belongs to the Director of the schools of the Chernihiv province Mikhaylo Markov. Despite the opening of the Chernihiv gymnasium with a district school of 1805, the first attempts of opening elementary schools were not always successful. At the level of counties cannot save, convert and open 10 discrict schools (Pohar, Nizhyn, Starodub, Glukhiv, Konotop, Krolevets, Horodnia, Oster, Sosnytsia, Kozelets). Separately, outside of these initiatives worth Novgorod-Siversk` Gymnasium of 1808, a district school, and Nizhyn`s Greek Oleksander`s school. Elementary schools functioned only 2-3. In General, some success with the opening of County schools was due to the activity of the «pochesny smotritelì» (representatives of local nobility) in the counties. Crucial to the establishment and opening of new schools were not educational communication but personal relationships. Low status of the teachers ‘ work, sort of a noblemen’s support for corporations, focused not on personnel or high quality problems but on the material, limited access to education have played a major role in the further development of educational structures. 2017 Article Освітня реформа в Чернігівській губернії: виникнення та функціонування нових навчальних закладів 1804–1819 рр. (держава – спільнота – освіта) / В. Маслійчук // Сiверянський лiтопис. — 2017. — № 4. — С. 175-188. — Бібліогр.: 90 назв. — укр. 2518-7430 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/125132 94 (477.51) «1804 – 1819»:]73.5.018.5:929 uk Сiверянський лiтопис Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Розвідки
Розвідки
spellingShingle Розвідки
Розвідки
Маслійчук, В.
Освітня реформа в Чернігівській губернії: виникнення та функціонування нових навчальних закладів 1804–1819 рр. (держава – спільнота – освіта)
Сiверянський лiтопис
description Відкриття та початки функціонування світських навчальних закладів мають вагоме соціальне наповнення та регіональні особливості. Велика заслуга на цьому полі діяльності належить директору училищ Чернігівської губернії Михайлу Маркову. На рівні повітів вдалося зберегти, перетворити і відкрити 10 повітових навчальних закладів (Погар, Ніжин, Стародуб, Глухів, Конотоп, Кролевець, Городня, Остер, Сосниця, Козелець). Загалом певний успіх з відкриттям повітових училищ з 1811 р. відбувся завдяки діяльності «почесних смотрителів» (представників місцевого дворянства) у повітах. Визначальними для заснування і відкриття нових навчальних закладів були не освітні комунікації, а персональні взаємини.
format Article
author Маслійчук, В.
author_facet Маслійчук, В.
author_sort Маслійчук, В.
title Освітня реформа в Чернігівській губернії: виникнення та функціонування нових навчальних закладів 1804–1819 рр. (держава – спільнота – освіта)
title_short Освітня реформа в Чернігівській губернії: виникнення та функціонування нових навчальних закладів 1804–1819 рр. (держава – спільнота – освіта)
title_full Освітня реформа в Чернігівській губернії: виникнення та функціонування нових навчальних закладів 1804–1819 рр. (держава – спільнота – освіта)
title_fullStr Освітня реформа в Чернігівській губернії: виникнення та функціонування нових навчальних закладів 1804–1819 рр. (держава – спільнота – освіта)
title_full_unstemmed Освітня реформа в Чернігівській губернії: виникнення та функціонування нових навчальних закладів 1804–1819 рр. (держава – спільнота – освіта)
title_sort освітня реформа в чернігівській губернії: виникнення та функціонування нових навчальних закладів 1804–1819 рр. (держава – спільнота – освіта)
publisher Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України
publishDate 2017
topic_facet Розвідки
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/125132
citation_txt Освітня реформа в Чернігівській губернії: виникнення та функціонування нових навчальних закладів 1804–1819 рр. (держава – спільнота – освіта) / В. Маслійчук // Сiверянський лiтопис. — 2017. — № 4. — С. 175-188. — Бібліогр.: 90 назв. — укр.
series Сiверянський лiтопис
work_keys_str_mv AT maslíjčukv osvítnâreformavčernígívsʹkíjgubernííviniknennâtafunkcíonuvannânovihnavčalʹnihzakladív18041819rrderžavaspílʹnotaosvíta
first_indexed 2023-10-18T20:48:00Z
last_indexed 2023-10-18T20:48:00Z
_version_ 1796151139426631680