Скоростная делимость мантии под Украинским щитом

У межах побудованої за методом тейлорового наближення тривимірної Р-швидкісної моделі мантії під Євразією показано, що мантія під Українським щитом за швидкісними характеристиками може бути поділена на три домени: Західний, Центральний та Східний. До Західного домену належать Волинський та Подільськ...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2016
Автори: Цветкова, Т.А., Бугаенко, И.В., Заец, Л.Н.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Інститут геофізики ім. С.I. Субботіна НАН України 2016
Назва видання:Геофизический журнал
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/125176
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Скоростная делимость мантии под Украинским щитом / Т.А. Цветкова, И.В. Бугаенко, Л.Н. Заец // Геофизический журнал. — 2016. — Т. 38, № 4. — С. 75-87. — Бібліогр.: 16 назв. — рос.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Опис
Резюме:У межах побудованої за методом тейлорового наближення тривимірної Р-швидкісної моделі мантії під Євразією показано, що мантія під Українським щитом за швидкісними характеристиками може бути поділена на три домени: Західний, Центральний та Східний. До Західного домену належать Волинський та Подільський мегаблоки щита, до Центрального домену — Росинський, Бузький, Інгульський мегаблоки та західна частина Середньопридніпровського мегаблока, яка обмежена Дерезоватською системою розрізів, до Східного — східна частина Середньопридніпровського та Приазовський мегаблоки. Такий поділ зберігається для інтервалу глибин 50—500 км верхньої мантії, її перехідної зони і відновлюється на глибинах 700—800 км зони поділу 1. Такий поділ зумовлений зв´язком на глибинах 100—250 км мантії під Українським щитом зі швидкісними структурами Сарматського сегменту Східно-європейської платформи; на глибинах 350—600 км — зв´язком зі швидкісними структурами мантії під Чорним морем; на глибинах 700—800 км відновлюється зв´язок швидкісних структур Сарматського сегменту Східноєвропейської платформи та західної частини Чорного моря.