Скоростная делимость мантии под Украинским щитом
У межах побудованої за методом тейлорового наближення тривимірної Р-швидкісної моделі мантії під Євразією показано, що мантія під Українським щитом за швидкісними характеристиками може бути поділена на три домени: Західний, Центральний та Східний. До Західного домену належать Волинський та Подільськ...
Збережено в:
Дата: | 2016 |
---|---|
Автори: | , , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Інститут геофізики ім. С.I. Субботіна НАН України
2016
|
Назва видання: | Геофизический журнал |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/125176 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Скоростная делимость мантии под Украинским щитом / Т.А. Цветкова, И.В. Бугаенко, Л.Н. Заец // Геофизический журнал. — 2016. — Т. 38, № 4. — С. 75-87. — Бібліогр.: 16 назв. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У межах побудованої за методом тейлорового наближення тривимірної Р-швидкісної моделі мантії під Євразією показано, що мантія під Українським щитом за швидкісними характеристиками може бути поділена на три домени: Західний, Центральний та Східний. До Західного домену належать Волинський та Подільський мегаблоки щита, до Центрального домену — Росинський, Бузький, Інгульський мегаблоки та західна частина Середньопридніпровського мегаблока, яка обмежена Дерезоватською системою розрізів, до Східного — східна частина Середньопридніпровського та Приазовський мегаблоки. Такий поділ зберігається для інтервалу глибин 50—500 км верхньої мантії, її перехідної зони і відновлюється на глибинах 700—800 км зони поділу 1. Такий поділ зумовлений зв´язком на глибинах 100—250 км мантії під Українським щитом зі швидкісними структурами Сарматського сегменту Східно-європейської платформи; на глибинах 350—600 км — зв´язком зі швидкісними структурами мантії під Чорним морем; на глибинах 700—800 км відновлюється зв´язок швидкісних структур Сарматського сегменту Східноєвропейської платформи та західної частини Чорного моря. |
---|