Середньовіччя і реформація. Проблема континуїтету в історіографічному дискурсі
Мета і завдання статті – спробувати з’ясувати роль і місце Реформації ХVІ століття у модернізації європейської цивілізації. Актуальність її обумовлена насамперед тим, що вчення і реформаційна програма Лютера побудовані на перегляді середньовічної католицької церковності й релігійності, і зазначена...
Збережено в:
Дата: | 2017 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України
2017
|
Назва видання: | Сiверянський лiтопис |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/129787 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Середньовіччя і реформація. Проблема континуїтету в історіографічному дискурсі / В. Дятлов // Сiверянський лiтопис. — 2017. — № 6. — С. 128-136. — Бібліогр.: 31 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Мета і завдання статті – спробувати з’ясувати роль і місце Реформації ХVІ
століття у модернізації європейської цивілізації. Актуальність її обумовлена насамперед тим, що вчення і реформаційна програма Лютера побудовані на перегляді
середньовічної католицької церковності й релігійності, і зазначена проблема безпосередньо пов’язана із взаєминами католицизму і протестантизму в сучасних умовах.
Особливого значення вона набуває в світлі 500-літнього ювілею Реформації. У статті
проаналізовано основні етапи вивчення і розгляду цієї проблеми в історіографічному
дискурсі. Зазначено, що напередодні ювілею спостерігається прагнення лютеранських і
католицьких теологів і істориків подолати конфронтаційні моделі історії цієї події. У
світлі таких підходів автори наголошують на континуїтеті релігійності Середньовіччя
і Реформації, наявності глибоких зв’язків учення Лютера з католицькою традицією. |
---|