Balanced approach for optimizing marketing networks in tourism

The article links the theory of marketing networks developed in tourism with the established Balanced Scorecard approach, offering a new balanced approach for their optimization. To this end, the formulations of the marketing network theory and their specificity in the tourism sector are briefly cla...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2017
Автор: Grigorova, V.
Формат: Стаття
Мова:English
Опубліковано: Інститут економіки промисловості НАН України 2017
Назва видання:Економічний вісник Донбасу
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/130901
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Balanced approach for optimizing marketing networks in tourism / V. Grigorova // Економічний вісник Донбасу. — 2017. — № 4 (50). — С. 44-51. — Бібліогр.: 16 назв. — англ.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Опис
Резюме:The article links the theory of marketing networks developed in tourism with the established Balanced Scorecard approach, offering a new balanced approach for their optimization. To this end, the formulations of the marketing network theory and their specificity in the tourism sector are briefly clarified and the Marketing Balanced Scorecard in Tourism concept is introduced as an optimization tool of the operational management of these networks.