Balanced approach for optimizing marketing networks in tourism

The article links the theory of marketing networks developed in tourism with the established Balanced Scorecard approach, offering a new balanced approach for their optimization. To this end, the formulations of the marketing network theory and their specificity in the tourism sector are briefly cla...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Видавець:Інститут економіки промисловості НАН України
Дата:2017
Автор: Grigorova, V.
Формат: Стаття
Мова:English
Опубліковано: Інститут економіки промисловості НАН України 2017
Назва видання:Економічний вісник Донбасу
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/130901
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Цитувати:Balanced approach for optimizing marketing networks in tourism / V. Grigorova // Економічний вісник Донбасу. — 2017. — № 4 (50). — С. 44-51. — Бібліогр.: 16 назв. — англ.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-130901
record_format dspace
spelling irk-123456789-1309012018-03-07T03:02:43Z Balanced approach for optimizing marketing networks in tourism Grigorova, V. International and Regional Economics The article links the theory of marketing networks developed in tourism with the established Balanced Scorecard approach, offering a new balanced approach for their optimization. To this end, the formulations of the marketing network theory and their specificity in the tourism sector are briefly clarified and the Marketing Balanced Scorecard in Tourism concept is introduced as an optimization tool of the operational management of these networks. Теорія маркетингових мереж, розроблених у сфері туризму, пов'язана з підходом збалансованої системи показників, що пропонують новий метод їх оптимізації. З цією метою здійснено спробу коротко пояснити положення теорії маркетингових мереж, їх специфіку в секторі туризму. Для цього пропонується ввести поняття маркетингу збалансованої системи показників у сфері туризму як інструменту оперативного управління та оптимізації цих мереж. Теория маркетинговых сетей, разработанных в сфере туризма, увязана с подходом сбалансированной системы показателей, предлагающим новый метод их оптимизации. С этой целью предпринята попытка кратко объяснить положения теории маркетинговых сетей, их специфику в секторе туризма. Для этого предлагается ввести понятие маркетинга сбалансированной системы показателей в сфере туризма как инструмента оперативного управления и оптимизации этих сетей. 2017 Article Balanced approach for optimizing marketing networks in tourism / V. Grigorova // Економічний вісник Донбасу. — 2017. — № 4 (50). — С. 44-51. — Бібліогр.: 16 назв. — англ. 1817-3772 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/130901 en Економічний вісник Донбасу Інститут економіки промисловості НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language English
topic International and Regional Economics
International and Regional Economics
spellingShingle International and Regional Economics
International and Regional Economics
Grigorova, V.
Balanced approach for optimizing marketing networks in tourism
Економічний вісник Донбасу
description The article links the theory of marketing networks developed in tourism with the established Balanced Scorecard approach, offering a new balanced approach for their optimization. To this end, the formulations of the marketing network theory and their specificity in the tourism sector are briefly clarified and the Marketing Balanced Scorecard in Tourism concept is introduced as an optimization tool of the operational management of these networks.
format Article
author Grigorova, V.
author_facet Grigorova, V.
author_sort Grigorova, V.
title Balanced approach for optimizing marketing networks in tourism
title_short Balanced approach for optimizing marketing networks in tourism
title_full Balanced approach for optimizing marketing networks in tourism
title_fullStr Balanced approach for optimizing marketing networks in tourism
title_full_unstemmed Balanced approach for optimizing marketing networks in tourism
title_sort balanced approach for optimizing marketing networks in tourism
publisher Інститут економіки промисловості НАН України
publishDate 2017
topic_facet International and Regional Economics
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/130901
citation_txt Balanced approach for optimizing marketing networks in tourism / V. Grigorova // Економічний вісник Донбасу. — 2017. — № 4 (50). — С. 44-51. — Бібліогр.: 16 назв. — англ.
series Економічний вісник Донбасу
work_keys_str_mv AT grigorovav balancedapproachforoptimizingmarketingnetworksintourism
first_indexed 2023-10-18T21:01:01Z
last_indexed 2023-10-18T21:01:01Z
_version_ 1796151704103682048