Balanced approach for optimizing marketing networks in tourism
The article links the theory of marketing networks developed in tourism with the established Balanced Scorecard approach, offering a new balanced approach for their optimization. To this end, the formulations of the marketing network theory and their specificity in the tourism sector are briefly cla...
Збережено в:
Дата: | 2017 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | English |
Опубліковано: |
Інститут економіки промисловості НАН України
2017
|
Назва видання: | Економічний вісник Донбасу |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/130901 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Balanced approach for optimizing marketing networks in tourism / V. Grigorova // Економічний вісник Донбасу. — 2017. — № 4 (50). — С. 44-51. — Бібліогр.: 16 назв. — англ. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-130901 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-1309012018-03-07T03:02:43Z Balanced approach for optimizing marketing networks in tourism Grigorova, V. International and Regional Economics The article links the theory of marketing networks developed in tourism with the established Balanced Scorecard approach, offering a new balanced approach for their optimization. To this end, the formulations of the marketing network theory and their specificity in the tourism sector are briefly clarified and the Marketing Balanced Scorecard in Tourism concept is introduced as an optimization tool of the operational management of these networks. Теорія маркетингових мереж, розроблених у сфері туризму, пов'язана з підходом збалансованої системи показників, що пропонують новий метод їх оптимізації. З цією метою здійснено спробу коротко пояснити положення теорії маркетингових мереж, їх специфіку в секторі туризму. Для цього пропонується ввести поняття маркетингу збалансованої системи показників у сфері туризму як інструменту оперативного управління та оптимізації цих мереж. Теория маркетинговых сетей, разработанных в сфере туризма, увязана с подходом сбалансированной системы показателей, предлагающим новый метод их оптимизации. С этой целью предпринята попытка кратко объяснить положения теории маркетинговых сетей, их специфику в секторе туризма. Для этого предлагается ввести понятие маркетинга сбалансированной системы показателей в сфере туризма как инструмента оперативного управления и оптимизации этих сетей. 2017 Article Balanced approach for optimizing marketing networks in tourism / V. Grigorova // Економічний вісник Донбасу. — 2017. — № 4 (50). — С. 44-51. — Бібліогр.: 16 назв. — англ. 1817-3772 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/130901 en Економічний вісник Донбасу Інститут економіки промисловості НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
English |
topic |
International and Regional Economics International and Regional Economics |
spellingShingle |
International and Regional Economics International and Regional Economics Grigorova, V. Balanced approach for optimizing marketing networks in tourism Економічний вісник Донбасу |
description |
The article links the theory of marketing networks developed in tourism with the established Balanced Scorecard approach, offering a new balanced approach for their optimization. To this end, the formulations of the marketing network theory and their specificity in the tourism sector are briefly clarified and the Marketing Balanced Scorecard in Tourism concept is introduced as an optimization tool of the operational management of these networks. |
format |
Article |
author |
Grigorova, V. |
author_facet |
Grigorova, V. |
author_sort |
Grigorova, V. |
title |
Balanced approach for optimizing marketing networks in tourism |
title_short |
Balanced approach for optimizing marketing networks in tourism |
title_full |
Balanced approach for optimizing marketing networks in tourism |
title_fullStr |
Balanced approach for optimizing marketing networks in tourism |
title_full_unstemmed |
Balanced approach for optimizing marketing networks in tourism |
title_sort |
balanced approach for optimizing marketing networks in tourism |
publisher |
Інститут економіки промисловості НАН України |
publishDate |
2017 |
topic_facet |
International and Regional Economics |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/130901 |
citation_txt |
Balanced approach for optimizing marketing networks in tourism / V. Grigorova // Економічний вісник Донбасу. — 2017. — № 4 (50). — С. 44-51. — Бібліогр.: 16 назв. — англ. |
series |
Економічний вісник Донбасу |
work_keys_str_mv |
AT grigorovav balancedapproachforoptimizingmarketingnetworksintourism |
first_indexed |
2023-10-18T21:01:01Z |
last_indexed |
2023-10-18T21:01:01Z |
_version_ |
1796151704103682048 |