У тіні Куліша: риси експресіонізму в українській драматургії 1920-х рр.

У вітчизняних дослідженнях української драматургії 1920-1930-х років склалася традиція зараховувати до такого потужного світового авангардного напряму, як експресіонізм, насамперед п’єси Миколи Куліша, проте останніми роками з’явилася й інша тенденція. Зокрема, у монографії “Український літературн...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2008
Автор: Матющенко, А.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України 2008
Назва видання:Слово і Час
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/132110
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:У тіні Куліша: риси експресіонізму в українській драматургії 1920-х рр. / А. Матющенко // Слово і Час. — 2008. — № 12. — С. 14-19. — Бібліогр.: 5 назв. — укp.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-132110
record_format dspace
spelling irk-123456789-1321102018-04-12T03:02:40Z У тіні Куліша: риси експресіонізму в українській драматургії 1920-х рр. Матющенко, А. ХХ століття У вітчизняних дослідженнях української драматургії 1920-1930-х років склалася традиція зараховувати до такого потужного світового авангардного напряму, як експресіонізм, насамперед п’єси Миколи Куліша, проте останніми роками з’явилася й інша тенденція. Зокрема, у монографії “Український літературний авангард”(2004) донецька дослідниця Анна Біла доводить, що в українському мистецтві 1920-1930-х рр. лише творчість Леся Курбаса та Олександра Довженка вповні належали до експресіонізму як цілісного філософсько-естетичного напряму. А п’єси М.Куліша, і тим більше – Якова Мамонтова, Івана Дніпровського та інших українських драматургів, лише використовували зовнішні прийоми експресіоністського письма. Авторка статті, полемізуючи з цим твердженням, аналізує драму М.Івченка “Повідь” та п’єси І.Дніпровського, акцентуючи в них не лише формально"стильові, а й світоглядні риси експресіонізму. In most of the recently published researches dealing with the Ukrainian drama of the 1920-1930s, it has already became commonplace to regard some of the most significant plays of that time, particularly those of Mykola Kulish, as expressionist; however, there is also a number of studies whose authors are inclined to resist such a tendency. Thus, in her monograph “Ukrainian literary avant"garde” (2004) Anna Bila, a researcher from Donetsk, argues that only the dramatic works of Les Kurbas and Oleksandr Dovzhenko can be treated as expressionist in the true sense of the word, whereas in the works of Mykola Kulish and, furthermore, of Yakiv Mamontov, Ivan Dniprovsky and other Ukrainian playwrights of the 1920-1930s one can single out only some minor features of expressionist writing. In order to controvert such reasoning, the author of the present article concentrates on the drama text “The Flood” written by M.Ivchenko as well as on I.Dniprovsky’s plays, marking out not only their stylistic likeness to expressionist drama, but also their affinity with expressionist picture of the world. В отечественных исследованиях украинской драматургии 1920-1930-х годов сложилась традиция относить к такому мощному мировому авангардному направлению, как экспрессионизм, прежде всего пьесы М.Кулиша, однако в последние годы появилась и иная тенденция. В частности, в монографии “Украинский литературный авангард” (2004) донецкая исследовательница Анна Била утверждает, что в украинском искусстве 1920 – 1930-х гг. только творчество Леся Курбаса и Александра Довженко вполне относимы к экспрессионизму как целостному философско-эстетическому направлению, а пьесы М.Кулиша и тем более – Якова Мамонтова, Ивана Днипровского и других украинских драматургов лишь используют внешние приемы экспрессионистского письма. Автор статьи, полемизируя с этим утверждением, анализирует драму М.Ивченко “Половодье” и пьесы И.Днипровского, отмечая в них не только формально-стилевые черты авангардного направления, но и особенности экспрессионистского мировосприятия. 2008 Article У тіні Куліша: риси експресіонізму в українській драматургії 1920-х рр. / А. Матющенко // Слово і Час. — 2008. — № 12. — С. 14-19. — Бібліогр.: 5 назв. — укp. 0236-1477 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/132110 uk Слово і Час Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic ХХ століття
ХХ століття
spellingShingle ХХ століття
ХХ століття
Матющенко, А.
У тіні Куліша: риси експресіонізму в українській драматургії 1920-х рр.
Слово і Час
description У вітчизняних дослідженнях української драматургії 1920-1930-х років склалася традиція зараховувати до такого потужного світового авангардного напряму, як експресіонізм, насамперед п’єси Миколи Куліша, проте останніми роками з’явилася й інша тенденція. Зокрема, у монографії “Український літературний авангард”(2004) донецька дослідниця Анна Біла доводить, що в українському мистецтві 1920-1930-х рр. лише творчість Леся Курбаса та Олександра Довженка вповні належали до експресіонізму як цілісного філософсько-естетичного напряму. А п’єси М.Куліша, і тим більше – Якова Мамонтова, Івана Дніпровського та інших українських драматургів, лише використовували зовнішні прийоми експресіоністського письма. Авторка статті, полемізуючи з цим твердженням, аналізує драму М.Івченка “Повідь” та п’єси І.Дніпровського, акцентуючи в них не лише формально"стильові, а й світоглядні риси експресіонізму.
format Article
author Матющенко, А.
author_facet Матющенко, А.
author_sort Матющенко, А.
title У тіні Куліша: риси експресіонізму в українській драматургії 1920-х рр.
title_short У тіні Куліша: риси експресіонізму в українській драматургії 1920-х рр.
title_full У тіні Куліша: риси експресіонізму в українській драматургії 1920-х рр.
title_fullStr У тіні Куліша: риси експресіонізму в українській драматургії 1920-х рр.
title_full_unstemmed У тіні Куліша: риси експресіонізму в українській драматургії 1920-х рр.
title_sort у тіні куліша: риси експресіонізму в українській драматургії 1920-х рр.
publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
publishDate 2008
topic_facet ХХ століття
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/132110
citation_txt У тіні Куліша: риси експресіонізму в українській драматургії 1920-х рр. / А. Матющенко // Слово і Час. — 2008. — № 12. — С. 14-19. — Бібліогр.: 5 назв. — укp.
series Слово і Час
work_keys_str_mv AT matûŝenkoa utíníkulíšarisiekspresíonízmuvukraínsʹkíjdramaturgíí1920hrr
first_indexed 2023-10-18T21:03:40Z
last_indexed 2023-10-18T21:03:40Z
_version_ 1796151820484083712