2025-02-21T08:47:20-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: Query fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-132271%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-21T08:47:20-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: => GET http://localhost:8983/solr/biblio/select?fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-132271%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-21T08:47:20-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: <= 200 OK
2025-02-21T08:47:20-05:00 DEBUG: Deserialized SOLR response

Зрадник чи жертва. Юда Іскаріот в українському мистецтві XV–XVIII ст. (за матеріалами наукового повідомлення на засіданні Президії НАН України 13 грудня 2017 року)

Доповідь присвячено особливостям іконографії Юди Іскаріота в українському малярстві XV—XVIII ст. та символіки його образу. Проаналізовано збережені пам’ятки іконопису і гравюрні взірці з музейних та приватних зібрань, з іконостасів та розписів храмів України і Польщі. Обґрунтовано особливості ори...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Лесів, А.П.
Format: Article
Language:Ukrainian
Published: Видавничий дім "Академперіодика" НАН України 2018
Series:Вісник НАН України
Subjects:
Online Access:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/132271
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Доповідь присвячено особливостям іконографії Юди Іскаріота в українському малярстві XV—XVIII ст. та символіки його образу. Проаналізовано збережені пам’ятки іконопису і гравюрні взірці з музейних та приватних зібрань, з іконостасів та розписів храмів України і Польщі. Обґрунтовано особливості оригінального образу Юди в українському мистецтві, яке сформувалося на стику східної та західної мистецьких традицій. Оригінальність образу Юди в українській іконографії проявляється насамперед у його зовнішності, міміці, жестах, кольоровому трактуванні. В українських іконах образ Юди Іскаріота став своєрідним «дзеркалом», у якому відобразився універсальний і зрозумілий для простих людей образ грішної людини, кривдника. Образ Юди вийшов за межі іконографії і став багаторівневим актуальним елементом культури.