Зрадник чи жертва. Юда Іскаріот в українському мистецтві XV–XVIII ст. (за матеріалами наукового повідомлення на засіданні Президії НАН України 13 грудня 2017 року)
Доповідь присвячено особливостям іконографії Юди Іскаріота в українському малярстві XV—XVIII ст. та символіки його образу. Проаналізовано збережені пам’ятки іконопису і гравюрні взірці з музейних та приватних зібрань, з іконостасів та розписів храмів України і Польщі. Обґрунтовано особливості ори...
Збережено в:
Дата: | 2018 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Видавничий дім "Академперіодика" НАН України
2018
|
Назва видання: | Вісник НАН України |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/132271 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Зрадник чи жертва. Юда Іскаріот в українському мистецтві XV–XVIII ст. (за матеріалами наукового повідомлення на засіданні Президії НАН України 13 грудня 2017 року) / А.П. Лесів // Вісник Національної академії наук України. — 2018. — № 3. — С. 85-91. — Бібліогр.: 11 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Доповідь присвячено особливостям іконографії Юди Іскаріота в українському малярстві XV—XVIII ст. та символіки його образу. Проаналізовано
збережені пам’ятки іконопису і гравюрні взірці з музейних та приватних
зібрань, з іконостасів та розписів храмів України і Польщі. Обґрунтовано
особливості оригінального образу Юди в українському мистецтві, яке
сформувалося на стику східної та західної мистецьких традицій. Оригінальність образу Юди в українській іконографії проявляється насамперед
у його зовнішності, міміці, жестах, кольоровому трактуванні. В українських іконах образ Юди Іскаріота став своєрідним «дзеркалом», у якому
відобразився універсальний і зрозумілий для простих людей образ грішної
людини, кривдника. Образ Юди вийшов за межі іконографії і став багаторівневим актуальним елементом культури. |
---|