Airplane Landing by the Curvilinear Glide Paths in Limits of the Border Trajectories Modelling Method
A new airplane landing method, that would correspond to the modern civil aviation requirements and assured ecological and economical level enhancement is considered. We present the generation method (calculation and construction) development and modeling of the virtual curvilinear airplane landing d...
Збережено в:
Дата: | 2017 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | English |
Опубліковано: |
Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій і систем НАН та МОН України
2017
|
Назва видання: | Управляющие системы и машины |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/132395 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Airplane Landing by the Curvilinear Glide Paths in Limits of the Border Trajectories Modelling Method / D.A. Voloshenyuk // Управляющие системы и машины. — 2017. — № 6. — С. 65-70. — Бібліогр.: 9 назв. — англ. |
Репозиторії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-132395 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-1323952018-04-20T03:03:20Z Airplane Landing by the Curvilinear Glide Paths in Limits of the Border Trajectories Modelling Method Voloshenyuk, D.A. Применения (опыт разработки и внедрения информационных технологий) A new airplane landing method, that would correspond to the modern civil aviation requirements and assured ecological and economical level enhancement is considered. We present the generation method (calculation and construction) development and modeling of the virtual curvilinear airplane landing descending glide path in the limits of the border trajectories with sustaining of own individual, optimal vertical landing descending profile from flight level to the runway threshold. Рассмотрен новый метод посадки самолетов, который будет соответствовать современным требованиям гражданской авиации и обеспечит повышение уровня экологичности и экономичности полетов. Изучено моделирование метода генерации виртуальной криволинейной глиссады посадочного снижения самолета в рамках предельных траекторий с поддержанием индивидуального, оптимального, вертикального профиля снижения с эшелона полета до начала взлетно-посадочной полосы. Розглянуто новий метод посадки літаків, який відповідатиме сучасним вимогам цивільної авіації та забезпечить підвищення рівня екологічності та економічності польотів. Досліджено моделювання роботи методу генерації віртуальної криволінійної глісади посадкового зниження літака в межах граничних траєкторій з підтриманням індивідуального, оптимального, вертикального профілю зниження з ешелону польоту до початку злітно-посадкової смуги. 2017 Article Airplane Landing by the Curvilinear Glide Paths in Limits of the Border Trajectories Modelling Method / D.A. Voloshenyuk // Управляющие системы и машины. — 2017. — № 6. — С. 65-70. — Бібліогр.: 9 назв. — англ. 0130-5395 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/132395 629.7.077 en Управляющие системы и машины Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій і систем НАН та МОН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
English |
topic |
Применения (опыт разработки и внедрения информационных технологий) Применения (опыт разработки и внедрения информационных технологий) |
spellingShingle |
Применения (опыт разработки и внедрения информационных технологий) Применения (опыт разработки и внедрения информационных технологий) Voloshenyuk, D.A. Airplane Landing by the Curvilinear Glide Paths in Limits of the Border Trajectories Modelling Method Управляющие системы и машины |
description |
A new airplane landing method, that would correspond to the modern civil aviation requirements and assured ecological and economical level enhancement is considered. We present the generation method (calculation and construction) development and modeling of the virtual curvilinear airplane landing descending glide path in the limits of the border trajectories with sustaining of own individual, optimal vertical landing descending profile from flight level to the runway threshold. |
format |
Article |
author |
Voloshenyuk, D.A. |
author_facet |
Voloshenyuk, D.A. |
author_sort |
Voloshenyuk, D.A. |
title |
Airplane Landing by the Curvilinear Glide Paths in Limits of the Border Trajectories Modelling Method |
title_short |
Airplane Landing by the Curvilinear Glide Paths in Limits of the Border Trajectories Modelling Method |
title_full |
Airplane Landing by the Curvilinear Glide Paths in Limits of the Border Trajectories Modelling Method |
title_fullStr |
Airplane Landing by the Curvilinear Glide Paths in Limits of the Border Trajectories Modelling Method |
title_full_unstemmed |
Airplane Landing by the Curvilinear Glide Paths in Limits of the Border Trajectories Modelling Method |
title_sort |
airplane landing by the curvilinear glide paths in limits of the border trajectories modelling method |
publisher |
Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій і систем НАН та МОН України |
publishDate |
2017 |
topic_facet |
Применения (опыт разработки и внедрения информационных технологий) |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/132395 |
citation_txt |
Airplane Landing by the Curvilinear Glide Paths in Limits of the Border Trajectories Modelling Method / D.A. Voloshenyuk // Управляющие системы и машины. — 2017. — № 6. — С. 65-70. — Бібліогр.: 9 назв. — англ. |
series |
Управляющие системы и машины |
work_keys_str_mv |
AT voloshenyukda airplanelandingbythecurvilinearglidepathsinlimitsofthebordertrajectoriesmodellingmethod |
first_indexed |
2023-10-18T21:04:18Z |
last_indexed |
2023-10-18T21:04:18Z |
_version_ |
1796151849022128128 |