Airplane Landing by the Curvilinear Glide Paths in Limits of the Border Trajectories Modelling Method

A new airplane landing method, that would correspond to the modern civil aviation requirements and assured ecological and economical level enhancement is considered. We present the generation method (calculation and construction) development and modeling of the virtual curvilinear airplane landing d...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2017
Автор: Voloshenyuk, D.A.
Формат: Стаття
Мова:English
Опубліковано: Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій і систем НАН та МОН України 2017
Назва видання:Управляющие системы и машины
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/132395
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Airplane Landing by the Curvilinear Glide Paths in Limits of the Border Trajectories Modelling Method / D.A. Voloshenyuk // Управляющие системы и машины. — 2017. — № 6. — С. 65-70. — Бібліогр.: 9 назв. — англ.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-132395
record_format dspace
spelling irk-123456789-1323952018-04-20T03:03:20Z Airplane Landing by the Curvilinear Glide Paths in Limits of the Border Trajectories Modelling Method Voloshenyuk, D.A. Применения (опыт разработки и внедрения информационных технологий) A new airplane landing method, that would correspond to the modern civil aviation requirements and assured ecological and economical level enhancement is considered. We present the generation method (calculation and construction) development and modeling of the virtual curvilinear airplane landing descending glide path in the limits of the border trajectories with sustaining of own individual, optimal vertical landing descending profile from flight level to the runway threshold. Рассмотрен новый метод посадки самолетов, который будет соответствовать современным требованиям гражданской авиации и обеспечит повышение уровня экологичности и экономичности полетов. Изучено моделирование метода генерации виртуальной криволинейной глиссады посадочного снижения самолета в рамках предельных траекторий с поддержанием индивидуального, оптимального, вертикального профиля снижения с эшелона полета до начала взлетно-посадочной полосы. Розглянуто новий метод посадки літаків, який відповідатиме сучасним вимогам цивільної авіації та забезпечить підвищення рівня екологічності та економічності польотів. Досліджено моделювання роботи методу генерації віртуальної криволінійної глісади посадкового зниження літака в межах граничних траєкторій з підтриманням індивідуального, оптимального, вертикального профілю зниження з ешелону польоту до початку злітно-посадкової смуги. 2017 Article Airplane Landing by the Curvilinear Glide Paths in Limits of the Border Trajectories Modelling Method / D.A. Voloshenyuk // Управляющие системы и машины. — 2017. — № 6. — С. 65-70. — Бібліогр.: 9 назв. — англ. 0130-5395 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/132395 629.7.077 en Управляющие системы и машины Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій і систем НАН та МОН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language English
topic Применения (опыт разработки и внедрения информационных технологий)
Применения (опыт разработки и внедрения информационных технологий)
spellingShingle Применения (опыт разработки и внедрения информационных технологий)
Применения (опыт разработки и внедрения информационных технологий)
Voloshenyuk, D.A.
Airplane Landing by the Curvilinear Glide Paths in Limits of the Border Trajectories Modelling Method
Управляющие системы и машины
description A new airplane landing method, that would correspond to the modern civil aviation requirements and assured ecological and economical level enhancement is considered. We present the generation method (calculation and construction) development and modeling of the virtual curvilinear airplane landing descending glide path in the limits of the border trajectories with sustaining of own individual, optimal vertical landing descending profile from flight level to the runway threshold.
format Article
author Voloshenyuk, D.A.
author_facet Voloshenyuk, D.A.
author_sort Voloshenyuk, D.A.
title Airplane Landing by the Curvilinear Glide Paths in Limits of the Border Trajectories Modelling Method
title_short Airplane Landing by the Curvilinear Glide Paths in Limits of the Border Trajectories Modelling Method
title_full Airplane Landing by the Curvilinear Glide Paths in Limits of the Border Trajectories Modelling Method
title_fullStr Airplane Landing by the Curvilinear Glide Paths in Limits of the Border Trajectories Modelling Method
title_full_unstemmed Airplane Landing by the Curvilinear Glide Paths in Limits of the Border Trajectories Modelling Method
title_sort airplane landing by the curvilinear glide paths in limits of the border trajectories modelling method
publisher Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій і систем НАН та МОН України
publishDate 2017
topic_facet Применения (опыт разработки и внедрения информационных технологий)
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/132395
citation_txt Airplane Landing by the Curvilinear Glide Paths in Limits of the Border Trajectories Modelling Method / D.A. Voloshenyuk // Управляющие системы и машины. — 2017. — № 6. — С. 65-70. — Бібліогр.: 9 назв. — англ.
series Управляющие системы и машины
work_keys_str_mv AT voloshenyukda airplanelandingbythecurvilinearglidepathsinlimitsofthebordertrajectoriesmodellingmethod
first_indexed 2023-10-18T21:04:18Z
last_indexed 2023-10-18T21:04:18Z
_version_ 1796151849022128128