Модель бізнесу українських банків в залученні коштів клієнтів

The choice of business model significantly affects different set of factors, including the regulation of banks, the level of competition in the market, the image of a particular institution, variability balances on customer accounts. A significant reduction of the network may signal the approach of...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2016
Автори: Панасенко, Г.О., Бортніков, Г.П.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій і систем НАН та МОН України 2016
Назва видання:Економіко-математичне моделювання соціально-економічних систем
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/132537
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Модель бізнесу українських банків в залученні коштів клієнтів / Г.О. Панасенко, Г.П. Бортніков // Економіко-математичне моделювання соціально-економічних систем: Зб. наук. пр. — К.: МННЦІТС НАН та МОН України, 2016. — Вип. 21. — С. 228-254. — Бібліогр.: 37 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-132537
record_format dspace
spelling irk-123456789-1325372018-04-21T03:04:29Z Модель бізнесу українських банків в залученні коштів клієнтів Панасенко, Г.О. Бортніков, Г.П. The choice of business model significantly affects different set of factors, including the regulation of banks, the level of competition in the market, the image of a particular institution, variability balances on customer accounts. A significant reduction of the network may signal the approach of disaster or owners of the bank decision to withdraw from the market. The structure of the resource base to determine the criteria for clustering of banks, particularly in terms of depending on customer accounts. pay depositors for deposit guarantee scheme. We consider the resource potential of the bank in terms of customer funds from two points of view - from the perspective of demand and supply position resources. 2016 Article Модель бізнесу українських банків в залученні коштів клієнтів / Г.О. Панасенко, Г.П. Бортніков // Економіко-математичне моделювання соціально-економічних систем: Зб. наук. пр. — К.: МННЦІТС НАН та МОН України, 2016. — Вип. 21. — С. 228-254. — Бібліогр.: 37 назв. — укр. XXXX-0009 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/132537 336.71 uk Економіко-математичне моделювання соціально-економічних систем Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій і систем НАН та МОН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
description The choice of business model significantly affects different set of factors, including the regulation of banks, the level of competition in the market, the image of a particular institution, variability balances on customer accounts. A significant reduction of the network may signal the approach of disaster or owners of the bank decision to withdraw from the market. The structure of the resource base to determine the criteria for clustering of banks, particularly in terms of depending on customer accounts. pay depositors for deposit guarantee scheme. We consider the resource potential of the bank in terms of customer funds from two points of view - from the perspective of demand and supply position resources.
format Article
author Панасенко, Г.О.
Бортніков, Г.П.
spellingShingle Панасенко, Г.О.
Бортніков, Г.П.
Модель бізнесу українських банків в залученні коштів клієнтів
Економіко-математичне моделювання соціально-економічних систем
author_facet Панасенко, Г.О.
Бортніков, Г.П.
author_sort Панасенко, Г.О.
title Модель бізнесу українських банків в залученні коштів клієнтів
title_short Модель бізнесу українських банків в залученні коштів клієнтів
title_full Модель бізнесу українських банків в залученні коштів клієнтів
title_fullStr Модель бізнесу українських банків в залученні коштів клієнтів
title_full_unstemmed Модель бізнесу українських банків в залученні коштів клієнтів
title_sort модель бізнесу українських банків в залученні коштів клієнтів
publisher Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій і систем НАН та МОН України
publishDate 2016
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/132537
citation_txt Модель бізнесу українських банків в залученні коштів клієнтів / Г.О. Панасенко, Г.П. Бортніков // Економіко-математичне моделювання соціально-економічних систем: Зб. наук. пр. — К.: МННЦІТС НАН та МОН України, 2016. — Вип. 21. — С. 228-254. — Бібліогр.: 37 назв. — укр.
series Економіко-математичне моделювання соціально-економічних систем
work_keys_str_mv AT panasenkogo modelʹbíznesuukraínsʹkihbankívvzalučenníkoštívklíêntív
AT bortníkovgp modelʹbíznesuukraínsʹkihbankívvzalučenníkoštívklíêntív
first_indexed 2023-10-18T21:04:27Z
last_indexed 2023-10-18T21:04:27Z
_version_ 1796151855073460224