Куліш і чорт: демонічні підтексти ранніх комедій драматурга

На основі аналізу інтертекстуальних елементів, які поєднують ранні комедії Миколи Куліша “Отак загинув Гуска” та “Хулій Хурина” із творчістю Миколи Гоголя, Володимира Винниченка, М.Булґакова, І.Еренбурґа й інших авторів, стаття обговорює наявні в п’єсах демонічні мотиви та підтексти, які вписують...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2009
Автор: Стех, М.Р.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України 2009
Назва видання:Слово і Час
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/133044
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Куліш і чорт: демонічні підтексти ранніх комедій драматурга / М.Р. Стех // Слово і Час. — 2009. — № 5. — С. 3-23. — Бібліогр.: 36 назв. — укp.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-133044
record_format dspace
spelling irk-123456789-1330442018-08-26T15:46:40Z Куліш і чорт: демонічні підтексти ранніх комедій драматурга Стех, М.Р. ХХ століття На основі аналізу інтертекстуальних елементів, які поєднують ранні комедії Миколи Куліша “Отак загинув Гуска” та “Хулій Хурина” із творчістю Миколи Гоголя, Володимира Винниченка, М.Булґакова, І.Еренбурґа й інших авторів, стаття обговорює наявні в п’єсах демонічні мотиви та підтексти, які вписують творчість М. Куліша в ширший комплекс творчих шукань провідних представників російської та української літератур початку XX ст., твори яких, попри позірний суспільно-заанґажований тон, не вміщувалися в рамки марксистської класової теорії, а промовляли мовою релігії або неканонізованої містики. Based on the analysis of intertextual motifs that link Mykola Kulish’s early comedies, “Thus Huska Perished” and “Khuliy Khuryna”, with the works by Nikolai Gogol, Volodymyr Vynnychenko, Mikhail Bulgakov, llya Ehrenburg, and other writers, this paper discusses demonic elements woven into the fabric of Kulish’s plays. These motifs and subtexts reveal the relevance of Kulish’s plays within the wider context of works by leading early 20th-century Russian and Ukrainian writers who, in spite of their apparent socially engaged tone, did not fit into the framework of the Marxist class theory and used the language of religion or non-canonized mysticism. На основе анализа интертекстуальних элементов, которые объединяют ранние комедии Миколы Кулиша “Так погиб Гуска” и “Хулий Хурина” с творчеством М.Гоголя, В.Винниченко, М.Булгакова, И.Эренбурга и других авторов, в статье обсуждаются наявные в пьесах демонические мотивы и подтексты, вписывающие творчество М.Кулиша в более широкий комплекс творческих поисков ведущих представителей русской и украинской литератур начала XX ст., произведения которых, несмотря на вроде бы общественно-заангажованый тон, не вмещались в рамки марксистской классовой теории, а говорили языком религии или неканонизированной мистики. 2009 Article Куліш і чорт: демонічні підтексти ранніх комедій драматурга / М.Р. Стех // Слово і Час. — 2009. — № 5. — С. 3-23. — Бібліогр.: 36 назв. — укp. 0236-1477 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/133044 uk Слово і Час Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic ХХ століття
ХХ століття
spellingShingle ХХ століття
ХХ століття
Стех, М.Р.
Куліш і чорт: демонічні підтексти ранніх комедій драматурга
Слово і Час
description На основі аналізу інтертекстуальних елементів, які поєднують ранні комедії Миколи Куліша “Отак загинув Гуска” та “Хулій Хурина” із творчістю Миколи Гоголя, Володимира Винниченка, М.Булґакова, І.Еренбурґа й інших авторів, стаття обговорює наявні в п’єсах демонічні мотиви та підтексти, які вписують творчість М. Куліша в ширший комплекс творчих шукань провідних представників російської та української літератур початку XX ст., твори яких, попри позірний суспільно-заанґажований тон, не вміщувалися в рамки марксистської класової теорії, а промовляли мовою релігії або неканонізованої містики.
format Article
author Стех, М.Р.
author_facet Стех, М.Р.
author_sort Стех, М.Р.
title Куліш і чорт: демонічні підтексти ранніх комедій драматурга
title_short Куліш і чорт: демонічні підтексти ранніх комедій драматурга
title_full Куліш і чорт: демонічні підтексти ранніх комедій драматурга
title_fullStr Куліш і чорт: демонічні підтексти ранніх комедій драматурга
title_full_unstemmed Куліш і чорт: демонічні підтексти ранніх комедій драматурга
title_sort куліш і чорт: демонічні підтексти ранніх комедій драматурга
publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
publishDate 2009
topic_facet ХХ століття
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/133044
citation_txt Куліш і чорт: демонічні підтексти ранніх комедій драматурга / М.Р. Стех // Слово і Час. — 2009. — № 5. — С. 3-23. — Бібліогр.: 36 назв. — укp.
series Слово і Час
work_keys_str_mv AT stehmr kulíšíčortdemoníčnípídtekstiranníhkomedíjdramaturga
first_indexed 2023-10-18T21:05:20Z
last_indexed 2023-10-18T21:05:20Z
_version_ 1796151895809589248