Категорія sacrum і художня література
Категорія sacrum, сакральне – одна з найзагальніших категорій. Вона є виявом людського буття, людської присутності в Universum’і. У статті доведено, що структурно категорія sacrum виступає певним фракталом, тобто це структура, яка “складається із подібних до себе підструктур” (Бенуа Б. Мандельбро...
Збережено в:
Дата: | 2009 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2009
|
Назва видання: | Слово і Час |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/133211 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Категорія sacrum і художня література / І. Набитович // Слово і Час. — 2009. — № 6. — С. 27-39. — Бібліогр.: 18 назв. — укp. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Категорія sacrum, сакральне – одна з найзагальніших категорій. Вона є виявом людського буття,
людської присутності в Universum’і. У статті доведено, що структурно категорія sacrum виступає
певним фракталом, тобто це структура, яка “складається із подібних до себе підструктур” (Бенуа Б.
Мандельброт). Саме синтетичні та синкретичні методологічні стратегії дають можливість достатньо повно
виявити й окреслити різнопланові фрактальні аспекти різних генерацій цієї фрактальної системи, означити
їх роль і місце в архітектоніці художнього твору. Запропонована концептуальна модель категорії sacrum
дає можливість системно досліджувати, аналізувати й інтерпретувати її ірраціональні та раціональні
вияви в художній літературі. Подібна динамічна фрактальна модель-матриця може бути застосована й
для ширших культурологічних досліджень. |
---|