Вплив гальмування на мікроструктуру і механічну поведінку сталей залізничних коліс

Досліджено зміну мікроструктури, мікромеханізму руйнування та характеристик циклічної тріщиностійкості сталей високо- (типу КП-Т) та середньоміцних (типу КП-2) залізничних коліс за умов, що моделюють гальмування пари колесорейка. Показано, що в зоні контакту їх вихідна перлітна структура трансформує...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2012
Автори: Осташ, О.П., Андрейко, І.М., Кулик, В.В., Ваврух, В.І.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Фізико-механічний інститут ім. Г.В. Карпенка НАН України 2012
Назва видання:Фізико-хімічна механіка матеріалів
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/134243
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Вплив гальмування на мікроструктуру і механічну поведінку сталей залізничних коліс / О.П. Осташ, І.М. Андрейко, В.В. Кулик, В.І. Ваврух // Фізико-хімічна механіка матеріалів. — 2012. — Т. 48, № 5. — С. 15-20. — Бібліогр.: 13 назв. — укp.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-134243
record_format dspace
spelling irk-123456789-1342432018-06-14T03:04:13Z Вплив гальмування на мікроструктуру і механічну поведінку сталей залізничних коліс Осташ, О.П. Андрейко, І.М. Кулик, В.В. Ваврух, В.І. Досліджено зміну мікроструктури, мікромеханізму руйнування та характеристик циклічної тріщиностійкості сталей високо- (типу КП-Т) та середньоміцних (типу КП-2) залізничних коліс за умов, що моделюють гальмування пари колесорейка. Показано, що в зоні контакту їх вихідна перлітна структура трансформується в мартенситну, а вихідні стискальні залишкові напруження ІІ роду змінюються на розтягальні тим сильніше, що вищі вміст вуглецю в сталі та швидкість її охолодження. Ці процеси зумовлюють реалізацію низькоенергоємного відкольного міжзеренного механізму руйнування сталей за циклічного навантаження і значне (∼ у 2 рази) зниження їх циклічної в’язкості руйнування ΔKfc. Исследовано изменение микроструктуры, микромеханизма разрушения и характеристик циклической трещиностойкости сталей высоко- (типа КП-Т) и среднепрочных (типа КП-2) железнодорожных колес в условиях, моделирующих торможение пары колесо–рельс. В зоне контакта их исходная перлитная структура трансформуется в мартенситную, а исходные сжимающие остаточные напряжения ІІ рода изменяются на растягивающие тем сильнее, чем выше содержание углерода в стали и скорость ее охлаждения.Эти процессы обусловливают реализацию низкоэнергоемкого скольного межзеренного механизма разрушения сталей при циклическом нагружении и значительное (∼ в 2 раза) снижение их циклической вязкости разрушения ΔKfc. The changes of microstructure, fracture micromechanism and fatigue crack growth resistance characteristics of high-strength (type КП-Т) and medium-strength (type КП-2) railway wheel steels in the conditions modelling the wheel braking by rail are investigated. In the contact area the transformation of the steels initial pearlitic structure into the martensitic one occurs. The initial compressive residual stresses II become tensile more intensive the higher is the carbon content in steel and the cooling rate. These processes lead to intergranular cleavage fracture mechanism of steels under cyclic loading and to significant decrease (by two times) of their fatigue fracture toughness (ΔKfc). 2012 Article Вплив гальмування на мікроструктуру і механічну поведінку сталей залізничних коліс / О.П. Осташ, І.М. Андрейко, В.В. Кулик, В.І. Ваврух // Фізико-хімічна механіка матеріалів. — 2012. — Т. 48, № 5. — С. 15-20. — Бібліогр.: 13 назв. — укp. 0430-6252 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/134243 539.43:669.018.294 uk Фізико-хімічна механіка матеріалів Фізико-механічний інститут ім. Г.В. Карпенка НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
description Досліджено зміну мікроструктури, мікромеханізму руйнування та характеристик циклічної тріщиностійкості сталей високо- (типу КП-Т) та середньоміцних (типу КП-2) залізничних коліс за умов, що моделюють гальмування пари колесорейка. Показано, що в зоні контакту їх вихідна перлітна структура трансформується в мартенситну, а вихідні стискальні залишкові напруження ІІ роду змінюються на розтягальні тим сильніше, що вищі вміст вуглецю в сталі та швидкість її охолодження. Ці процеси зумовлюють реалізацію низькоенергоємного відкольного міжзеренного механізму руйнування сталей за циклічного навантаження і значне (∼ у 2 рази) зниження їх циклічної в’язкості руйнування ΔKfc.
format Article
author Осташ, О.П.
Андрейко, І.М.
Кулик, В.В.
Ваврух, В.І.
spellingShingle Осташ, О.П.
Андрейко, І.М.
Кулик, В.В.
Ваврух, В.І.
Вплив гальмування на мікроструктуру і механічну поведінку сталей залізничних коліс
Фізико-хімічна механіка матеріалів
author_facet Осташ, О.П.
Андрейко, І.М.
Кулик, В.В.
Ваврух, В.І.
author_sort Осташ, О.П.
title Вплив гальмування на мікроструктуру і механічну поведінку сталей залізничних коліс
title_short Вплив гальмування на мікроструктуру і механічну поведінку сталей залізничних коліс
title_full Вплив гальмування на мікроструктуру і механічну поведінку сталей залізничних коліс
title_fullStr Вплив гальмування на мікроструктуру і механічну поведінку сталей залізничних коліс
title_full_unstemmed Вплив гальмування на мікроструктуру і механічну поведінку сталей залізничних коліс
title_sort вплив гальмування на мікроструктуру і механічну поведінку сталей залізничних коліс
publisher Фізико-механічний інститут ім. Г.В. Карпенка НАН України
publishDate 2012
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/134243
citation_txt Вплив гальмування на мікроструктуру і механічну поведінку сталей залізничних коліс / О.П. Осташ, І.М. Андрейко, В.В. Кулик, В.І. Ваврух // Фізико-хімічна механіка матеріалів. — 2012. — Т. 48, № 5. — С. 15-20. — Бібліогр.: 13 назв. — укp.
series Фізико-хімічна механіка матеріалів
work_keys_str_mv AT ostašop vplivgalʹmuvannânamíkrostrukturuímehaníčnupovedínkustalejzalízničnihkolís
AT andrejkoím vplivgalʹmuvannânamíkrostrukturuímehaníčnupovedínkustalejzalízničnihkolís
AT kulikvv vplivgalʹmuvannânamíkrostrukturuímehaníčnupovedínkustalejzalízničnihkolís
AT vavruhví vplivgalʹmuvannânamíkrostrukturuímehaníčnupovedínkustalejzalízničnihkolís
first_indexed 2023-10-18T21:07:53Z
last_indexed 2023-10-18T21:07:53Z
_version_ 1796152000540311552