Про концепцію вибору сталей для високоміцних залізничних коліс

За результатами статистичного аналізу експлуатаційних пошкоджень високоміцних залізничних коліс та відповідних лабораторних досліджень колісних сталей встановлено, що переважна більшість з них – це вищербини і повзуни на поверхні кочення. Тому необхідно змінити концепцію вибору сталі для високоміц...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Видавець:Фізико-механічний інститут ім. Г.В. Карпенка НАН України
Дата:2012
Автори: Осташ, О.П., Анофрієв, В.Г., Андрейко, І.М., Мурадян, Л.А., Кулик, В.В.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Фізико-механічний інститут ім. Г.В. Карпенка НАН України 2012
Назва видання:Фізико-хімічна механіка матеріалів
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/135206
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Цитувати:Про концепцію вибору сталей для високоміцних залізничних коліс / О.П. Осташ, В.Г. Анофрієв, І.М. Андрейко, Л.А. Мурадян, В.В. Кулик // Фізико-хімічна механіка матеріалів. — 2012. — Т. 48, № 6. — С. 7-13. — Бібліогр.: 15 назв. — укp.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-135206
record_format dspace
spelling irk-123456789-1352062018-06-15T03:08:21Z Про концепцію вибору сталей для високоміцних залізничних коліс Осташ, О.П. Анофрієв, В.Г. Андрейко, І.М. Мурадян, Л.А. Кулик, В.В. За результатами статистичного аналізу експлуатаційних пошкоджень високоміцних залізничних коліс та відповідних лабораторних досліджень колісних сталей встановлено, що переважна більшість з них – це вищербини і повзуни на поверхні кочення. Тому необхідно змінити концепцію вибору сталі для високоміцних коліс: враховувати не тільки її характеристики міцності і твердості (зносотривкості), а й опірність тріщиноутворенню за умов контактної втоми. Вона повинна базуватися на підходах структурної механіки втомного руйнування і передбачати створення високоміцних колісних сталей з пониженим вмістом вуглецю і підвищеними характеристиками циклічної тріщиностійкості в умовах нормального відриву і поперечного зсуву. На основании результатов статистического анализа эксплуатационных повреждений высокопрочных железнодорожных колес и соответствующих лабораторных испытаний колесных сталей выявлено, что преимущественно это выщербины и ползуны на поверхности катания. Сделан вывод о необходимости смены концепции выбора стали для высокопрочных колес: нужно учитывать не только ее характеристики прочности и твердости (износостойкости), а также сопротивляемость трещинообразованию в условиях контактной усталости. Она должна базироваться на подходах структурной механики усталостного разрушения и предусматривать создание колесных сталей с пониженным содержанием углерода и повышенными характеристиками циклической трещиностойкости в условиях нормального отрыва и поперечного сдвига. Based on statistical analysis of operational damages for high-strength railway wheels and relevant laboratory investigations of wheel steels it is shown that dominating majority of these damages are spallings and flats on the rolling surface. It is necessary to change the concept of selection of wheel high-strength steel: both its strength and hardness (wear resistance) and also its crack growth resistance under contact fatigue must be taken into account. It must be based on the approaches of microstructural fracture mechanics and provide the manu facture of wheel steels with lower carbon content and higher fatigue crack growth resistance characteristics under mode I and mode II fracture. 2012 Article Про концепцію вибору сталей для високоміцних залізничних коліс / О.П. Осташ, В.Г. Анофрієв, І.М. Андрейко, Л.А. Мурадян, В.В. Кулик // Фізико-хімічна механіка матеріалів. — 2012. — Т. 48, № 6. — С. 7-13. — Бібліогр.: 15 назв. — укp. 0430-6252 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/135206 539.43:669.018.294 uk Фізико-хімічна механіка матеріалів Фізико-механічний інститут ім. Г.В. Карпенка НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
description За результатами статистичного аналізу експлуатаційних пошкоджень високоміцних залізничних коліс та відповідних лабораторних досліджень колісних сталей встановлено, що переважна більшість з них – це вищербини і повзуни на поверхні кочення. Тому необхідно змінити концепцію вибору сталі для високоміцних коліс: враховувати не тільки її характеристики міцності і твердості (зносотривкості), а й опірність тріщиноутворенню за умов контактної втоми. Вона повинна базуватися на підходах структурної механіки втомного руйнування і передбачати створення високоміцних колісних сталей з пониженим вмістом вуглецю і підвищеними характеристиками циклічної тріщиностійкості в умовах нормального відриву і поперечного зсуву.
format Article
author Осташ, О.П.
Анофрієв, В.Г.
Андрейко, І.М.
Мурадян, Л.А.
Кулик, В.В.
spellingShingle Осташ, О.П.
Анофрієв, В.Г.
Андрейко, І.М.
Мурадян, Л.А.
Кулик, В.В.
Про концепцію вибору сталей для високоміцних залізничних коліс
Фізико-хімічна механіка матеріалів
author_facet Осташ, О.П.
Анофрієв, В.Г.
Андрейко, І.М.
Мурадян, Л.А.
Кулик, В.В.
author_sort Осташ, О.П.
title Про концепцію вибору сталей для високоміцних залізничних коліс
title_short Про концепцію вибору сталей для високоміцних залізничних коліс
title_full Про концепцію вибору сталей для високоміцних залізничних коліс
title_fullStr Про концепцію вибору сталей для високоміцних залізничних коліс
title_full_unstemmed Про концепцію вибору сталей для високоміцних залізничних коліс
title_sort про концепцію вибору сталей для високоміцних залізничних коліс
publisher Фізико-механічний інститут ім. Г.В. Карпенка НАН України
publishDate 2012
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/135206
citation_txt Про концепцію вибору сталей для високоміцних залізничних коліс / О.П. Осташ, В.Г. Анофрієв, І.М. Андрейко, Л.А. Мурадян, В.В. Кулик // Фізико-хімічна механіка матеріалів. — 2012. — Т. 48, № 6. — С. 7-13. — Бібліогр.: 15 назв. — укp.
series Фізико-хімічна механіка матеріалів
work_keys_str_mv AT ostašop prokoncepcíûviborustalejdlâvisokomícnihzalízničnihkolís
AT anofríêvvg prokoncepcíûviborustalejdlâvisokomícnihzalízničnihkolís
AT andrejkoím prokoncepcíûviborustalejdlâvisokomícnihzalízničnihkolís
AT muradânla prokoncepcíûviborustalejdlâvisokomícnihzalízničnihkolís
AT kulikvv prokoncepcíûviborustalejdlâvisokomícnihzalízničnihkolís
first_indexed 2023-10-18T21:10:50Z
last_indexed 2023-10-18T21:10:50Z
_version_ 1796152137130967040