Розробка імітаційної моделі екскаваторно-автомобільного комплексу кар’єру

Розроблено імітаційну модель, що дозволяє проводити оцінку впливу типу виймально-навантажувального і транспортного обладнання, відстані транспортування гірничої маси та параметрів кар’єрних доріг на роботу екскаваторно-автомобільного комплексу кар'єру. Визначено коло завдань, пов'язаних з...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Видавець:Інститут геотехнічної механіки імені М.С. Полякова НАН України
Дата:2015
Автор: Слободянюк, Р.В.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут геотехнічної механіки імені М.С. Полякова НАН України 2015
Назва видання:Геотехнічна механіка
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/135903
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Цитувати:Розробка імітаційної моделі екскаваторно-автомобільного комплексу кар’єру / Р.В. Слободянюк // Геотехнічна механіка: Міжвід. зб. наук. праць. — Дніпропетровск: ІГТМ НАНУ, 2015. — Вип. 123. — С. 210-219. — Бібліогр.: 10 назв. — укр.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-135903
record_format dspace
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
description Розроблено імітаційну модель, що дозволяє проводити оцінку впливу типу виймально-навантажувального і транспортного обладнання, відстані транспортування гірничої маси та параметрів кар’єрних доріг на роботу екскаваторно-автомобільного комплексу кар'єру. Визначено коло завдань, пов'язаних з оптимізацією роботи екскаваторно-автомобільного комплексу, для вирішення яких раціональне застосування імітаційного моделювання. Встановлено, що для кожного типу екскаваторно-автомобільного комплексу існують економічно доцільні межі використання в залежності від відстані транспортування. Автосамоскиди більшої вантажопідйомності мають значний потенціал у раціональному використанні за значних відстаней транспортування. Встановлено, що зниження продуктивності екскаватора в екскаваторно-автомобільному комплексі при наявності однієї ділянки дороги з поперемінним одностороннім рухом становить 3-5%, при наявності двох ділянок зниження продуктивності досягає 6-7%, при наявності трьох ділянок – 6-24%. Прийнята нормами технологічного проектування максимальна довжина ділянки з одностороннім рухом, що дорівнює 500 м, не впливає на продуктивність екскаваторно-автомобільного комплексу, тільки якщо через дану ділянку обслуговується один екскаватор.
format Article
author Слободянюк, Р.В.
spellingShingle Слободянюк, Р.В.
Розробка імітаційної моделі екскаваторно-автомобільного комплексу кар’єру
Геотехнічна механіка
author_facet Слободянюк, Р.В.
author_sort Слободянюк, Р.В.
title Розробка імітаційної моделі екскаваторно-автомобільного комплексу кар’єру
title_short Розробка імітаційної моделі екскаваторно-автомобільного комплексу кар’єру
title_full Розробка імітаційної моделі екскаваторно-автомобільного комплексу кар’єру
title_fullStr Розробка імітаційної моделі екскаваторно-автомобільного комплексу кар’єру
title_full_unstemmed Розробка імітаційної моделі екскаваторно-автомобільного комплексу кар’єру
title_sort розробка імітаційної моделі екскаваторно-автомобільного комплексу кар’єру
publisher Інститут геотехнічної механіки імені М.С. Полякова НАН України
publishDate 2015
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/135903
citation_txt Розробка імітаційної моделі екскаваторно-автомобільного комплексу кар’єру / Р.В. Слободянюк // Геотехнічна механіка: Міжвід. зб. наук. праць. — Дніпропетровск: ІГТМ НАНУ, 2015. — Вип. 123. — С. 210-219. — Бібліогр.: 10 назв. — укр.
series Геотехнічна механіка
work_keys_str_mv AT slobodânûkrv rozrobkaímítacíjnoímodelíekskavatornoavtomobílʹnogokompleksukarêru
first_indexed 2023-10-18T21:09:14Z
last_indexed 2023-10-18T21:09:14Z
_version_ 1796152069902565376
spelling irk-123456789-1359032018-06-16T03:05:35Z Розробка імітаційної моделі екскаваторно-автомобільного комплексу кар’єру Слободянюк, Р.В. Розроблено імітаційну модель, що дозволяє проводити оцінку впливу типу виймально-навантажувального і транспортного обладнання, відстані транспортування гірничої маси та параметрів кар’єрних доріг на роботу екскаваторно-автомобільного комплексу кар'єру. Визначено коло завдань, пов'язаних з оптимізацією роботи екскаваторно-автомобільного комплексу, для вирішення яких раціональне застосування імітаційного моделювання. Встановлено, що для кожного типу екскаваторно-автомобільного комплексу існують економічно доцільні межі використання в залежності від відстані транспортування. Автосамоскиди більшої вантажопідйомності мають значний потенціал у раціональному використанні за значних відстаней транспортування. Встановлено, що зниження продуктивності екскаватора в екскаваторно-автомобільному комплексі при наявності однієї ділянки дороги з поперемінним одностороннім рухом становить 3-5%, при наявності двох ділянок зниження продуктивності досягає 6-7%, при наявності трьох ділянок – 6-24%. Прийнята нормами технологічного проектування максимальна довжина ділянки з одностороннім рухом, що дорівнює 500 м, не впливає на продуктивність екскаваторно-автомобільного комплексу, тільки якщо через дану ділянку обслуговується один екскаватор. Разработана имитационная модель, позволяющая проводить оценку влияния типа выемочно-погрузочного и транспортного оборудования, расстояния транспортирования горной массы и параметров карьерных дорог на работу экскаваторно-автомобильного комплекса карьера. Определен круг задач, связанных с оптимизацией работы экскаваторно-автомобильного комплекса, для решения которых рационально применение имитационного моделирования. Установлено, что для каждого типа экскаваторно-автомобильного комплекса существуют экономически целесообразные границы использования в зависимости от расстояния транспортирования. Автосамосвалы большой грузоподъемности имеют значительный потенциал рационального использования при больших расстояниях транспортирования. Установлено, что снижение производительности экскаватора в экскаваторно-автомобильном комплексе при наличии одного участка дороги с попеременным односторонним движением составляет 3-5%, при наличии двух участков снижение производительности достигает 6-7%, при наличии трех участков - 6-24%. Принятая нормами технологического проектирования максимальная длина участка с односторонним движением, равная 500м, не влияет на производительность экскаваторно-автомобильного комплекса, только если через данный участок обслуживается один экскаватор. A simulation model was designed in order to estimate impact of the cutter, loader and truck type, distance for the rock mass transporting and parameters of the pit roads on the operation of excavator-and-truck complex in the opencast mines. A scope of tasks associated with optimization of excavator-and-truck complex work was determined for solving of which a simulation modeling was applied. It was found that certain economically expedient limits exist for usage of each type of excavator-and-truck complex depending on distance of the rock transportation. Dump trucks with greater carrying capacity have significant potential for rational using at considerable distances of transporting. It is stated that productivity of an excavator in the excavator-and-truck complex decreases by 3-5% in case of one road segment with alternately one-way traffic, by 6-7% - in case of two such segments and 6-24% - in case of three segments. Maximal length 500 m for a segment with oneway traffic accepted by norms of process engineering does not impact on productivity of the excavator-and-truck complex if only one excavator operates in this segment. 2015 Article Розробка імітаційної моделі екскаваторно-автомобільного комплексу кар’єру / Р.В. Слободянюк // Геотехнічна механіка: Міжвід. зб. наук. праць. — Дніпропетровск: ІГТМ НАНУ, 2015. — Вип. 123. — С. 210-219. — Бібліогр.: 10 назв. — укр. 1607-4556 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/135903 622.271.4 uk Геотехнічна механіка Інститут геотехнічної механіки імені М.С. Полякова НАН України