Фрактографічні ознаки механізмів транспортування водню в конструкційних сталях

Виявлено різні мікрофрактографічні ознаки поширення тріщин у сталях за впливу наводнювальних середовищ, пов’язані з транспортуванням водню в зону передруйнування у вершині тріщини за дифузійним чи дислокаційним механізмами. Міжзеренний характер руйнування за циклічного навантаження вказує на доміну...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2015
Автор: Кречковська, Г.В.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Фізико-механічний інститут ім. Г.В. Карпенка НАН України 2015
Назва видання:Фізико-хімічна механіка матеріалів
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/136273
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Фрактографічні ознаки механізмів транспортування водню в конструкційних сталях / Г.В. Кречковська // Фізико-хімічна механіка матеріалів. — 2015. — Т. 51, № 4. — С. 67-70. — Бібліогр.: 11 назв. — укp.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-136273
record_format dspace
spelling irk-123456789-1362732018-06-17T03:08:08Z Фрактографічні ознаки механізмів транспортування водню в конструкційних сталях Кречковська, Г.В. Виявлено різні мікрофрактографічні ознаки поширення тріщин у сталях за впливу наводнювальних середовищ, пов’язані з транспортуванням водню в зону передруйнування у вершині тріщини за дифузійним чи дислокаційним механізмами. Міжзеренний характер руйнування за циклічного навантаження вказує на домінування дифузії водню вздовж меж зерен, тоді як крізьзеренний – спричинений сумісним впливом дислокаційного механізму, який забезпечує інтенсивне наводнювання металу вздовж смуг ковзання, та дифузійного, який сприяє перерозподілу водню міжфазними межами всередині зерен. Выявлены различные микрофрактографические признаки распространения трещин в сталях при воздействии наводороживающих сред, связанные с транспортировкой водорода в зону предразрушения в вершине трещины за диффузионным или дислокационным механизмами. Межзеренный характер разрушения при циклической нагрузке указывает на доминирование диффузионной транспортировки водорода вдоль границ зерен, тогда как трансзеренный вызванный совместным влиянием дислокационного механизма, который обеспечивает интенсивное наводороживание металла вдоль полос скольжения, и диффузионного, который способствует перераспределению водорода по межфазных границах внутри зерен. Different microfractographic features of crack propagation in steel under the influence of hydrogenating environments, related to the transportation of hydrogen in the prefracture zone at the crack tip by diffusion or dislocation mechanisms were revealed. The intergranular fracture under cyclic loading indicates the domination of the hydrogen transportation by diffusion along grain boundaries. The transgranular fracture is caused by the combined effect of dislocation mechanism providing an intensive hydrogenation of metal along slip bands, and diffusion mechanism, which promotes hydrogen redistribution along the interphase boundaries within the grains. 2015 Article Фрактографічні ознаки механізмів транспортування водню в конструкційних сталях / Г.В. Кречковська // Фізико-хімічна механіка матеріалів. — 2015. — Т. 51, № 4. — С. 67-70. — Бібліогр.: 11 назв. — укp. 0430-6252 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/136273 620.192 uk Фізико-хімічна механіка матеріалів Фізико-механічний інститут ім. Г.В. Карпенка НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
description Виявлено різні мікрофрактографічні ознаки поширення тріщин у сталях за впливу наводнювальних середовищ, пов’язані з транспортуванням водню в зону передруйнування у вершині тріщини за дифузійним чи дислокаційним механізмами. Міжзеренний характер руйнування за циклічного навантаження вказує на домінування дифузії водню вздовж меж зерен, тоді як крізьзеренний – спричинений сумісним впливом дислокаційного механізму, який забезпечує інтенсивне наводнювання металу вздовж смуг ковзання, та дифузійного, який сприяє перерозподілу водню міжфазними межами всередині зерен.
format Article
author Кречковська, Г.В.
spellingShingle Кречковська, Г.В.
Фрактографічні ознаки механізмів транспортування водню в конструкційних сталях
Фізико-хімічна механіка матеріалів
author_facet Кречковська, Г.В.
author_sort Кречковська, Г.В.
title Фрактографічні ознаки механізмів транспортування водню в конструкційних сталях
title_short Фрактографічні ознаки механізмів транспортування водню в конструкційних сталях
title_full Фрактографічні ознаки механізмів транспортування водню в конструкційних сталях
title_fullStr Фрактографічні ознаки механізмів транспортування водню в конструкційних сталях
title_full_unstemmed Фрактографічні ознаки механізмів транспортування водню в конструкційних сталях
title_sort фрактографічні ознаки механізмів транспортування водню в конструкційних сталях
publisher Фізико-механічний інститут ім. Г.В. Карпенка НАН України
publishDate 2015
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/136273
citation_txt Фрактографічні ознаки механізмів транспортування водню в конструкційних сталях / Г.В. Кречковська // Фізико-хімічна механіка матеріалів. — 2015. — Т. 51, № 4. — С. 67-70. — Бібліогр.: 11 назв. — укp.
series Фізико-хімічна механіка матеріалів
work_keys_str_mv AT krečkovsʹkagv fraktografíčníoznakimehanízmívtransportuvannâvodnûvkonstrukcíjnihstalâh
first_indexed 2023-10-18T21:12:09Z
last_indexed 2023-10-18T21:12:09Z
_version_ 1796152185180913664