Структура та механічні властивості зони термічного впливу відновлених залізничних коліс

За результатами дослідження впливу термічної обробки сталі 65Г, яка моделює термодеформаційний цикл відновлювального наплавлення залізничних коліс, встановлено, що підвищити опірність крихкому руйнуванню металу колеса в зоні термічного впливу до рівня основного металу можна формуванням у ній бейнітн...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2015
Автори: Гайворонський, О.А., Позняков, В.Д., Маркашова, Л.І., Осташ, О.П., Кулик, В.В., Алексеєнко, Т.О., Шишкевич, О.С.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Фізико-механічний інститут ім. Г.В. Карпенка НАН України 2015
Назва видання:Фізико-хімічна механіка матеріалів
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/136296
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Структура та механічні властивості зони термічного впливу відновлених залізничних коліс / О.А. Гайворонський, В.Д. Позняков, Л.І. Маркашова, О.П. Осташ, В.В. Кулик, Т.О. Алексеєнко, О.С. Шишкевич // Фізико-хімічна механіка матеріалів. — 2015. — Т. 51, № 4. — С. 114-119. — Бібліогр.: 13 назв. — укp.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-136296
record_format dspace
spelling irk-123456789-1362962018-06-17T03:08:58Z Структура та механічні властивості зони термічного впливу відновлених залізничних коліс Гайворонський, О.А. Позняков, В.Д. Маркашова, Л.І. Осташ, О.П. Кулик, В.В. Алексеєнко, Т.О. Шишкевич, О.С. За результатами дослідження впливу термічної обробки сталі 65Г, яка моделює термодеформаційний цикл відновлювального наплавлення залізничних коліс, встановлено, що підвищити опірність крихкому руйнуванню металу колеса в зоні термічного впливу до рівня основного металу можна формуванням у ній бейнітно-мартенситної структури і витримкою 2…3 h при 100°С під час його охолодження після наплавлення. Така витримка сприяє зростанню пластичності металу в 1,8 рази, ударної в’язкості – в 2–3 рази, порога втоми зразка з тріщиною – в 1,6 рази, циклічної в’язкості руйнування – в 1,8 рази за практично незмінної міцності. Це спричинено падінням в ~ 1,5 рази напружень ІІ роду і локальних деформацій в об’ємі рейок бейніту та мартенситу. На основании результатов исследования влияния термической обработки стали 65Г, которая моделирует термодеформационный цикл восстановительной наплавки железнодорожных колес, выявлено, что повысить сопротивляемость хрупкому разрушению металла колеса в зоне термического влияния до уровня основного металла возможно формированием в этой зоне бейнитно-мартенситной структуры и выдержкой в процессе его охлаждения после наплавки 2...3 h при 100°С. Это способствует росту пластичности металла в 1,8 раза, ударной вязкости – в 2–3 раза, порога усталости образца с трещиной – в 1,6 раза, циклической вязкости разрушения – в 1,8 раза при практически неизменной прочности. Это обусловлено снижением в ~1,5 раза напряжений ІІ рода и локальных деформаций в объеме реек бейнита и мартенсита. Based on study of the effect of 65Г steel heat treatment, which simulates termodeformation cycle under reconstruction welding of railway wheels, it is shown that increase of the resistance to brittle fracture of metal in the wheel heat-affected zone to the level of base metal may be caused by the formation in this zone of the bainite-martensite structure and exposure 2...3 h at 100°C during welded wheel cooling. Such exposure improves metal plasticity in 1.8 times, impact toughness – in 2...3 times, fatigue threshold of cracked specimen in – 1.6 times, cyclic fracture toughness –in 1.8 times at almost constant strength. This is due to the ~1.5 fold reduction of the second kind stresses and local strain in the volume of bainite and martensite rails. 2015 Article Структура та механічні властивості зони термічного впливу відновлених залізничних коліс / О.А. Гайворонський, В.Д. Позняков, Л.І. Маркашова, О.П. Осташ, В.В. Кулик, Т.О. Алексеєнко, О.С. Шишкевич // Фізико-хімічна механіка матеріалів. — 2015. — Т. 51, № 4. — С. 114-119. — Бібліогр.: 13 назв. — укp. 0430-6252 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/136296 621.791.7-4:669.539.4 uk Фізико-хімічна механіка матеріалів Фізико-механічний інститут ім. Г.В. Карпенка НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
description За результатами дослідження впливу термічної обробки сталі 65Г, яка моделює термодеформаційний цикл відновлювального наплавлення залізничних коліс, встановлено, що підвищити опірність крихкому руйнуванню металу колеса в зоні термічного впливу до рівня основного металу можна формуванням у ній бейнітно-мартенситної структури і витримкою 2…3 h при 100°С під час його охолодження після наплавлення. Така витримка сприяє зростанню пластичності металу в 1,8 рази, ударної в’язкості – в 2–3 рази, порога втоми зразка з тріщиною – в 1,6 рази, циклічної в’язкості руйнування – в 1,8 рази за практично незмінної міцності. Це спричинено падінням в ~ 1,5 рази напружень ІІ роду і локальних деформацій в об’ємі рейок бейніту та мартенситу.
format Article
author Гайворонський, О.А.
Позняков, В.Д.
Маркашова, Л.І.
Осташ, О.П.
Кулик, В.В.
Алексеєнко, Т.О.
Шишкевич, О.С.
spellingShingle Гайворонський, О.А.
Позняков, В.Д.
Маркашова, Л.І.
Осташ, О.П.
Кулик, В.В.
Алексеєнко, Т.О.
Шишкевич, О.С.
Структура та механічні властивості зони термічного впливу відновлених залізничних коліс
Фізико-хімічна механіка матеріалів
author_facet Гайворонський, О.А.
Позняков, В.Д.
Маркашова, Л.І.
Осташ, О.П.
Кулик, В.В.
Алексеєнко, Т.О.
Шишкевич, О.С.
author_sort Гайворонський, О.А.
title Структура та механічні властивості зони термічного впливу відновлених залізничних коліс
title_short Структура та механічні властивості зони термічного впливу відновлених залізничних коліс
title_full Структура та механічні властивості зони термічного впливу відновлених залізничних коліс
title_fullStr Структура та механічні властивості зони термічного впливу відновлених залізничних коліс
title_full_unstemmed Структура та механічні властивості зони термічного впливу відновлених залізничних коліс
title_sort структура та механічні властивості зони термічного впливу відновлених залізничних коліс
publisher Фізико-механічний інститут ім. Г.В. Карпенка НАН України
publishDate 2015
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/136296
citation_txt Структура та механічні властивості зони термічного впливу відновлених залізничних коліс / О.А. Гайворонський, В.Д. Позняков, Л.І. Маркашова, О.П. Осташ, В.В. Кулик, Т.О. Алексеєнко, О.С. Шишкевич // Фізико-хімічна механіка матеріалів. — 2015. — Т. 51, № 4. — С. 114-119. — Бібліогр.: 13 назв. — укp.
series Фізико-хімічна механіка матеріалів
work_keys_str_mv AT gajvoronsʹkijoa strukturatamehaníčnívlastivostízonitermíčnogovplivuvídnovlenihzalízničnihkolís
AT poznâkovvd strukturatamehaníčnívlastivostízonitermíčnogovplivuvídnovlenihzalízničnihkolís
AT markašovalí strukturatamehaníčnívlastivostízonitermíčnogovplivuvídnovlenihzalízničnihkolís
AT ostašop strukturatamehaníčnívlastivostízonitermíčnogovplivuvídnovlenihzalízničnihkolís
AT kulikvv strukturatamehaníčnívlastivostízonitermíčnogovplivuvídnovlenihzalízničnihkolís
AT alekseênkoto strukturatamehaníčnívlastivostízonitermíčnogovplivuvídnovlenihzalízničnihkolís
AT šiškevičos strukturatamehaníčnívlastivostízonitermíčnogovplivuvídnovlenihzalízničnihkolís
first_indexed 2023-10-18T21:12:23Z
last_indexed 2023-10-18T21:12:23Z
_version_ 1796152197028773888