Автоматичне виділення та кількісний аналіз карбідів на межах зерен сталі 12Х1МФ після експлуатації на парогоні ТЕС

Описано метод комп’ютерного оброблення металографічних зображень структури матеріалів, який полягає в автоматичному (а на завершальному етапі – інтерактивному) редагуванні зображень, локалізації аналізованих деталей і їх кількісному аналізі. Метод реалізували на прикладі малолегованої сталі 12Х1МФ п...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2011
Автори: Воробель, Р.А., Журавель, І.М., Свірська, Л.М., Студент, О.З
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Фізико-механічний інститут ім. Г.В. Карпенка НАН України 2011
Назва видання:Фізико-хімічна механіка матеріалів
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/139179
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Автоматичне виділення та кількісний аналіз карбідів на межах зерен сталі 12Х1МФ після експлуатації на парогоні ТЕС / Р.А. Воробель, І.М. Журавель, Л.М. Свірська, О.З. Студент // Фізико-хімічна механіка матеріалів. — 2011. — Т. 47, № 3. — С. 109-115. — Бібліогр.: 18 назв. — укp.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Опис
Резюме:Описано метод комп’ютерного оброблення металографічних зображень структури матеріалів, який полягає в автоматичному (а на завершальному етапі – інтерактивному) редагуванні зображень, локалізації аналізованих деталей і їх кількісному аналізі. Метод реалізували на прикладі малолегованої сталі 12Х1МФ після її експлуатації впродовж ∼13 ⋅ 10⁴ h на головному парогоні ТЕС. Оцінювали структуру прямої ділянки парогону і розтягнутої зони його гину, а також інтегральну кількість і площу, яку займають карбіди, розташовані вздовж меж зерен, використавши їх як структурні показники деградації сталі. З допомогою розробленого методу показано, що інтенсивність деградації сталі в розтягнутій зоні гину вища, ніж на прямій ділянці парогону; метал поблизу зовнішніх поверхонь труб деградує сильніше, ніж біля внутрішніх. Це пояснено неоднаковим опором повзучості різних ділянок парогону під час їх експлуатації.