2025-02-22T21:08:55-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: Query fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-139950%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-22T21:08:55-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: => GET http://localhost:8983/solr/biblio/select?fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-139950%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-22T21:08:55-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: <= 200 OK
2025-02-22T21:08:55-05:00 DEBUG: Deserialized SOLR response

Парадигма реформування адміністративно-територіального устрою України на рівні NUTS-1

Метою статті є обґрунтування пропозицій щодо реформи адміністративно-територіального устрою України в контексті євроінтеграційного розвитку. Показано, що розширення ЄС супроводжується проведенням реформ адміністративно-територіального устрою країни, які орієнтуються на створення структур, що оптиміз...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Куриляк, М.Ю.
Format: Article
Language:Ukrainian
Published: Інститут економіки промисловості НАН України 2018
Series:Вісник економічної науки України
Subjects:
Online Access:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/139950
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id irk-123456789-139950
record_format dspace
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Наукові статті
Наукові статті
spellingShingle Наукові статті
Наукові статті
Куриляк, М.Ю.
Парадигма реформування адміністративно-територіального устрою України на рівні NUTS-1
Вісник економічної науки України
description Метою статті є обґрунтування пропозицій щодо реформи адміністративно-територіального устрою України в контексті євроінтеграційного розвитку. Показано, що розширення ЄС супроводжується проведенням реформ адміністративно-територіального устрою країни, які орієнтуються на створення структур, що оптимізують процеси досягнення загального добробуту населення. Загальне районування в ЄС здійснювалося на основі єдиного стандарту – номенклатури територіальних одиниць для цілей статистики (NUTS). Система ідей статті включає положення, що при проведенні регіональних реформ пріоритет має бути наданий вищому рівню, адже інакше утвориться розрив у ланцюжку територіальних трансформацій. Водночас має бути враховано досвід проведення регіональних реформ у країнах ЄС. Відповідно Україні доцільно суттєво підвищити історико-етнографічний напрям при визначенні меж і назв регіоні з тим, щоб повніше врахувати географічні особливості країни, ефективно використати синергію спільного менталітету і місцевого досвіду, комплексно застосувати в економічному розвитку фактор однорідності ресурсів, сформувати туристичну спеціалізацію, покращити міжнародні відносини з прикордонними територіями. Регіонам треба надати статус країв, що відповідатиме завданням розвитку процесу децентралізації. Універсальність такого адміністративно-територіального поділу полягає в тому, що край – це і будь-яка місцевість, і значна за простором область, і місцевість, що тяжіє до будь-якого географічного об’єкта, й історично унікальна місцевість.
format Article
author Куриляк, М.Ю.
author_facet Куриляк, М.Ю.
author_sort Куриляк, М.Ю.
title Парадигма реформування адміністративно-територіального устрою України на рівні NUTS-1
title_short Парадигма реформування адміністративно-територіального устрою України на рівні NUTS-1
title_full Парадигма реформування адміністративно-територіального устрою України на рівні NUTS-1
title_fullStr Парадигма реформування адміністративно-територіального устрою України на рівні NUTS-1
title_full_unstemmed Парадигма реформування адміністративно-територіального устрою України на рівні NUTS-1
title_sort парадигма реформування адміністративно-територіального устрою україни на рівні nuts-1
publisher Інститут економіки промисловості НАН України
publishDate 2018
topic_facet Наукові статті
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/139950
citation_txt Парадигма реформування адміністративно-територіального устрою України на рівні NUTS-1 / М.Ю. Куриляк // Вісник економічної науки України. — 2018. — № 1 (34). — С. 70-77. — укр.
series Вісник економічної науки України
work_keys_str_mv AT kurilâkmû paradigmareformuvannâadmínístrativnoteritoríalʹnogoustroûukraíninarívnínuts1
first_indexed 2023-10-18T21:21:45Z
last_indexed 2023-10-18T21:21:45Z
_version_ 1796152606523916288
spelling irk-123456789-1399502018-06-22T03:06:52Z Парадигма реформування адміністративно-територіального устрою України на рівні NUTS-1 Куриляк, М.Ю. Наукові статті Метою статті є обґрунтування пропозицій щодо реформи адміністративно-територіального устрою України в контексті євроінтеграційного розвитку. Показано, що розширення ЄС супроводжується проведенням реформ адміністративно-територіального устрою країни, які орієнтуються на створення структур, що оптимізують процеси досягнення загального добробуту населення. Загальне районування в ЄС здійснювалося на основі єдиного стандарту – номенклатури територіальних одиниць для цілей статистики (NUTS). Система ідей статті включає положення, що при проведенні регіональних реформ пріоритет має бути наданий вищому рівню, адже інакше утвориться розрив у ланцюжку територіальних трансформацій. Водночас має бути враховано досвід проведення регіональних реформ у країнах ЄС. Відповідно Україні доцільно суттєво підвищити історико-етнографічний напрям при визначенні меж і назв регіоні з тим, щоб повніше врахувати географічні особливості країни, ефективно використати синергію спільного менталітету і місцевого досвіду, комплексно застосувати в економічному розвитку фактор однорідності ресурсів, сформувати туристичну спеціалізацію, покращити міжнародні відносини з прикордонними територіями. Регіонам треба надати статус країв, що відповідатиме завданням розвитку процесу децентралізації. Універсальність такого адміністративно-територіального поділу полягає в тому, що край – це і будь-яка місцевість, і значна за простором область, і місцевість, що тяжіє до будь-якого географічного об’єкта, й історично унікальна місцевість. Целью статьи является обоснование предложений по реформе административно-территориального устройства Украины в контексте евроинтеграционного развития. Показано, что расширение ЕС сопровождается проведением реформ административно-территориального устройства страны, которые ориентируются на создание структур, оптимизирующих процессы достижения общего благосостояния населения. Общее районирования в ЕС осуществлялось на основе единого стандарта – номенклатуры территориальных единиц для целей статистики (NUTS). Система идей статьи включает положения, при проведении региональных реформ приоритет должен быть предоставлен более высокому уровню, ведь иначе образуется разрыв в цепочке территориальных трансформаций. В то же время должен быть учтен опыт проведения региональных реформ в странах ЕС. Соответственно в Украине целесообразно существенно повысить историко-этнографическое направление при определении границ и названий регионов с тем, чтобы полнее учесть географические особенности страны, эффективно использовать синергию общего менталитета и опыта, комплексно применить в экономическом развитии фактор однородности ресурсов, сформировать туристическую специализацию, улучшить международные отношения с пограничными территориями. Регионам надо предоставить статус краев, соответствующий задачам развития процесса децентрализации. Универсальность такого административно-территориального деления заключается в том, что край – это и любая местность, и значительная по пространству область, и местность, тяготеющая к любому географическому объекту, и исторически уникальная местность. The purpose of the article is to substantiate the proposals on the reform of the administrative-territorial structure of Ukraine in the context of Euro-integration development. It is shown that EU enlargement is accompanied by reforms of the administrative and territorial structure of the country, which are oriented on the creation of structures that optimize the processes of achieving the general welfare of the population. The overall regionalization in the EU was based on a single standard – nomenclature of territorial units for statistical purposes (NUTS). The system of ideas of the article includes the provision that in the course of regional reforms the priority should be given to the highest level, otherwise the gap in the chain of territorial transformations will be formed. At the same time, the experience of conducting regional reforms in the EU countries should be taken into account. Accordingly, it is expedient for Ukraine to significantly increase the historical and ethnographic direction in determining the boundaries and names of the region in order to more fully take into account the geographical features of the country, to effectively use the synergy of the common mentality and local experience, to apply in a coherent manner the factor of homogeneity of resources in economic development, to form tourism specialization, to improve international relations with border areas. Regions need to be given the status of the regions, which will meet the challenges of the decentralization process. The versatility of such an administrative-territorial division consists in the fact that the land is any area and a vast area, and a territory gravitating towards any geographical object, and historically unique terrain. 2018 Article Парадигма реформування адміністративно-територіального устрою України на рівні NUTS-1 / М.Ю. Куриляк // Вісник економічної науки України. — 2018. — № 1 (34). — С. 70-77. — укр. 1729-7206 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/139950 uk Вісник економічної науки України Інститут економіки промисловості НАН України