Удосконалення методики оцінювання надійності клієнтів при наданні їм товарного кредиту
Під час прийняття управлінського рішення про надання товарного кредиту оптовому покупцеві, вельми актуальною є задача визначення надійності клієнта. У статті запропоновано удосконалити методику оцінювання надійності клієнтів сільськогосподарського підприємства, яка базується на загальновідомому мето...
Збережено в:
Дата: | 2018 |
---|---|
Автори: | , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут економіки промисловості НАН України
2018
|
Назва видання: | Економічний вісник Донбасу |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/140915 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Удосконалення методики оцінювання надійності клієнтів при наданні їм товарного кредиту / С.М. Грибкова, Д.С. Білоус // Економічний вісник Донбасу. — 2018. — № 2 (52). — С. 102-107. — Бібліогр.: 19 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-140915 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-1409152018-07-18T01:23:43Z Удосконалення методики оцінювання надійності клієнтів при наданні їм товарного кредиту Грибкова, С.М. Білоус, Д.С. Фінанси Під час прийняття управлінського рішення про надання товарного кредиту оптовому покупцеві, вельми актуальною є задача визначення надійності клієнта. У статті запропоновано удосконалити методику оцінювання надійності клієнтів сільськогосподарського підприємства, яка базується на загальновідомому методі АВС – XYZ-аналізу. Виявлено декілька причин, через які застосування цього методу в умовах багатьох підприємств може дати сумнівні за якістю результати. Тому при розподілі боржників за групами XYZ (за ступенем прогнозованості об’єктів) вирішено відмовитись від розрахунку коефіцієнта варіації. Запропоновано розподіляти клієнтів по групах XYZ за результатами бальної оцінки за декількома критеріями. Обрані і запропоновані критерії, на думку авторів, найкраще описують надійність потенційного боржника стосовно саме сільськогосподарського підприємства. Сама методика має низьку трудомісткість. Вона дозволить максимально диференційовано підходити до умов надання товарного кредиту, а також до засобів стягнення боргів. При принятии управленческого решения о предоставлении товарного кредита оптовому покупателю, весьма актуальной является задача определения надежности клиента. В статье предложено усовершенствовать методику оценки надежности клиентов сельскохозяйственного предприятия, основанную на общеизвестном методе АВС–XYZ-анализа. Выявлено несколько причин, согласно которым применение этого метода в условиях многих предприятий может дать сомнительные по качеству результаты. Поэтому, при распределении должников по группам XYZ (по степени прогнозируемости объектов) решено отказаться от расчета коэффициента вариации. Предложено распределять клиентов по группам XYZ по результатам балльной оценки по нескольким критериям. Выбранные и предложенные критерии, по мнению авторов, лучше всего описывают надежность потенциального должника применительно именно к сельскохозяйственному предприятию. Сама методика имеет низкую трудоемкость. Она позволит максимально дифференцированно подходить к условиям предоставления товарного кредита, а также к средствам взыскания долгов. When making a managerial decision to provide a commodity loan to a wholesale buyer, the task of determining the reliability of the client is very relevant. The article proposes to improve the methodology for assessing the reliability of customers of an agricultural enterprise, based on the well-known method of ABC-XYZ analysis. Several reasons have been identified according to which the application of this method in the conditions of many enterprises can give questionable quality results. Therefore, when distributing debtors by groups XYZ (according to the degree of predictability of the objects) it was decided to refuse to calculate the coefficient of variation. It is proposed to distribute clients by XYZ groups based on the results of the rating score according to several criteria. According to the authors, selected and suggested criteria the best describes the reliability of the potential debtor in the particular case of the agricultural enterprise. The technique itself has a low labor intensity. It will allow as much as possible to differentiate approach to the conditions of granting a commodity loan, as well as to the means of recovery of debts. 2018 Article Удосконалення методики оцінювання надійності клієнтів при наданні їм товарного кредиту / С.М. Грибкова, Д.С. Білоус // Економічний вісник Донбасу. — 2018. — № 2 (52). — С. 102-107. — Бібліогр.: 19 назв. — укр. 1817-3772 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/140915 336.77 uk Економічний вісник Донбасу Інститут економіки промисловості НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Ukrainian |
topic |
Фінанси Фінанси |
spellingShingle |
Фінанси Фінанси Грибкова, С.М. Білоус, Д.С. Удосконалення методики оцінювання надійності клієнтів при наданні їм товарного кредиту Економічний вісник Донбасу |
description |
Під час прийняття управлінського рішення про надання товарного кредиту оптовому покупцеві, вельми актуальною є задача визначення надійності клієнта. У статті запропоновано удосконалити методику оцінювання надійності клієнтів сільськогосподарського підприємства, яка базується на загальновідомому методі АВС – XYZ-аналізу. Виявлено декілька причин, через які застосування цього методу в умовах багатьох підприємств може дати сумнівні за якістю результати. Тому при розподілі боржників за групами XYZ (за ступенем прогнозованості об’єктів) вирішено відмовитись від розрахунку коефіцієнта варіації.
Запропоновано розподіляти клієнтів по групах XYZ за результатами бальної оцінки за декількома критеріями. Обрані і запропоновані критерії, на думку авторів, найкраще описують надійність потенційного боржника стосовно саме сільськогосподарського підприємства. Сама методика має низьку трудомісткість. Вона дозволить максимально диференційовано підходити до умов надання товарного кредиту, а також до засобів стягнення боргів. |
format |
Article |
author |
Грибкова, С.М. Білоус, Д.С. |
author_facet |
Грибкова, С.М. Білоус, Д.С. |
author_sort |
Грибкова, С.М. |
title |
Удосконалення методики оцінювання надійності клієнтів при наданні їм товарного кредиту |
title_short |
Удосконалення методики оцінювання надійності клієнтів при наданні їм товарного кредиту |
title_full |
Удосконалення методики оцінювання надійності клієнтів при наданні їм товарного кредиту |
title_fullStr |
Удосконалення методики оцінювання надійності клієнтів при наданні їм товарного кредиту |
title_full_unstemmed |
Удосконалення методики оцінювання надійності клієнтів при наданні їм товарного кредиту |
title_sort |
удосконалення методики оцінювання надійності клієнтів при наданні їм товарного кредиту |
publisher |
Інститут економіки промисловості НАН України |
publishDate |
2018 |
topic_facet |
Фінанси |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/140915 |
citation_txt |
Удосконалення методики оцінювання надійності клієнтів при наданні їм товарного кредиту / С.М. Грибкова, Д.С. Білоус // Економічний вісник Донбасу. — 2018. — № 2 (52). — С. 102-107. — Бібліогр.: 19 назв. — укр. |
series |
Економічний вісник Донбасу |
work_keys_str_mv |
AT gribkovasm udoskonalennâmetodikiocínûvannânadíjnostíklíêntívprinadanníímtovarnogokreditu AT bílousds udoskonalennâmetodikiocínûvannânadíjnostíklíêntívprinadanníímtovarnogokreditu |
first_indexed |
2023-10-18T21:23:44Z |
last_indexed |
2023-10-18T21:23:44Z |
_version_ |
1796152697720668160 |