Про взаємообумовленість конкуренції, інновацій та конкурентоспроможності підприємств

Розглянуто еволюцію теорії конкуренції, охарактеризовано теоретичні погляди на її трактування представниками різних економічних шкіл (напрямів). Обґрунтовано, що в сучасних умовах теорія конкуренції переходить до нової стадії розвитку – інноваційної, коли конкурентні переваги підприємств визначаютьс...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2018
Автор: Ковчуга, Л.І.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут економіки промисловості НАН України 2018
Назва видання:Економічний вісник Донбасу
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/140919
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Про взаємообумовленість конкуренції, інновацій та конкурентоспроможності підприємств / Л.І. Ковчуга // Економічний вісник Донбасу. — 2018. — № 2 (52). — С. 124-133. — Бібліогр.: 40 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-140919
record_format dspace
spelling irk-123456789-1409192018-07-18T01:23:41Z Про взаємообумовленість конкуренції, інновацій та конкурентоспроможності підприємств Ковчуга, Л.І. Маркетинг Розглянуто еволюцію теорії конкуренції, охарактеризовано теоретичні погляди на її трактування представниками різних економічних шкіл (напрямів). Обґрунтовано, що в сучасних умовах теорія конкуренції переходить до нової стадії розвитку – інноваційної, коли конкурентні переваги підприємств визначаються їх спроможністю здійснювати та впроваджувати інновації. Доведено, що між інноваційною діяльністю, конкуренцією та конкурентоспроможністю підприємства існує тісний зв’язок. Конкурентоспроможність, обумовлена інноваційною діяльністю, виступає критичним фактором довгострокового зростання підприємства в умовах жорсткої міжнародної конкуренції. Конкурентоспроможність відображає наявність у підприємства конкурентних переваг, які утворилися завдяки спроможності підприємства ефективно використовувати наявні ресурси та втілювати їх в продуктах (послугах). З’ясовано, що обов’язковою умовою збереження та нарощення конкурентних переваг підприємства є постійний моніторинг рівня економічної конкуренції та здійснення інноваційної діяльності. Рассмотрена эволюция теории конкуренции, охарактеризованы теоретические взгляды на ее трактование представителями различных экономических школ (направлений). Обосновано, что в современных условиях теория конкуренции переходит к новой стадии развития – инновационной, когда конкурентные преимущества предприятий определяются их способностью осуществлять и внедрять инновации. Доказано, что между инновационной деятельностью, конкуренцией и конкурентоспособностью предприятия существует тесная связь. Конкурентоспособность, обусловленная инновационной деятельностью, выступает критическим фактором долгосрочного роста предприятия в условиях жесткой международной конкуренции. Конкурентоспособность отражает наличие у предприятия конкурентных преимуществ, которые образовались благодаря способности предприятия эффективно использовать имеющиеся ресурсы и воплощать их в продуктах (услугах). Определено, что обязательным условием сохранения и наращивания конкурентных преимуществ предприятия является постоянный мониторинг уровня экономической конкуренции и осуществление инновационной деятельности. The evolution of the theory of competition is considered, theoretical views on its interpretation by representatives of various economic schools (directions) are characterized. It is substantiated that in modern conditions the theory of competition enters a new stage of development – innovative when the competitive advantages of enterprises are determined by their ability to create and implement innovations. It is proved that there is a close connection between innovation activity, competition, and competitiveness of the enterprise. Competitiveness, caused by innovation, is a critical factor in the enterprise's long-term growth under stiff international competition. Competitiveness reflects the existence of enterprise's competitive advantages, which are formed due to its ability to effectively use available resources and to implement them in products (services). It is determined that the constant monitoring of the level of economic competition and enterprises' innovative activity are prerequisite conditions for sustaining and building the competitive advantages of the enterprise. 2018 Article Про взаємообумовленість конкуренції, інновацій та конкурентоспроможності підприємств / Л.І. Ковчуга // Економічний вісник Донбасу. — 2018. — № 2 (52). — С. 124-133. — Бібліогр.: 40 назв. — укр. 1817-3772 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/140919 339.137:330.341.1:658 uk Економічний вісник Донбасу Інститут економіки промисловості НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Маркетинг
Маркетинг
spellingShingle Маркетинг
Маркетинг
Ковчуга, Л.І.
Про взаємообумовленість конкуренції, інновацій та конкурентоспроможності підприємств
Економічний вісник Донбасу
description Розглянуто еволюцію теорії конкуренції, охарактеризовано теоретичні погляди на її трактування представниками різних економічних шкіл (напрямів). Обґрунтовано, що в сучасних умовах теорія конкуренції переходить до нової стадії розвитку – інноваційної, коли конкурентні переваги підприємств визначаються їх спроможністю здійснювати та впроваджувати інновації. Доведено, що між інноваційною діяльністю, конкуренцією та конкурентоспроможністю підприємства існує тісний зв’язок. Конкурентоспроможність, обумовлена інноваційною діяльністю, виступає критичним фактором довгострокового зростання підприємства в умовах жорсткої міжнародної конкуренції. Конкурентоспроможність відображає наявність у підприємства конкурентних переваг, які утворилися завдяки спроможності підприємства ефективно використовувати наявні ресурси та втілювати їх в продуктах (послугах). З’ясовано, що обов’язковою умовою збереження та нарощення конкурентних переваг підприємства є постійний моніторинг рівня економічної конкуренції та здійснення інноваційної діяльності.
format Article
author Ковчуга, Л.І.
author_facet Ковчуга, Л.І.
author_sort Ковчуга, Л.І.
title Про взаємообумовленість конкуренції, інновацій та конкурентоспроможності підприємств
title_short Про взаємообумовленість конкуренції, інновацій та конкурентоспроможності підприємств
title_full Про взаємообумовленість конкуренції, інновацій та конкурентоспроможності підприємств
title_fullStr Про взаємообумовленість конкуренції, інновацій та конкурентоспроможності підприємств
title_full_unstemmed Про взаємообумовленість конкуренції, інновацій та конкурентоспроможності підприємств
title_sort про взаємообумовленість конкуренції, інновацій та конкурентоспроможності підприємств
publisher Інститут економіки промисловості НАН України
publishDate 2018
topic_facet Маркетинг
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/140919
citation_txt Про взаємообумовленість конкуренції, інновацій та конкурентоспроможності підприємств / Л.І. Ковчуга // Економічний вісник Донбасу. — 2018. — № 2 (52). — С. 124-133. — Бібліогр.: 40 назв. — укр.
series Економічний вісник Донбасу
work_keys_str_mv AT kovčugalí provzaêmoobumovlenístʹkonkurencííínnovacíjtakonkurentospromožnostípídpriêmstv
first_indexed 2023-10-18T21:23:44Z
last_indexed 2023-10-18T21:23:44Z
_version_ 1796152698150584320