Модуси пасіонарності у критично-літературній рефлексії митців МУРу

Розглядаючи діяльність митців МУРу в аспекті “рецептивної естетики”, авторка наголошує на можливості вивчення творчості мурівців із погляду реалізації в ній “функції послання”, посиленої екзистенційним переживанням межової ситуації, у якій опинилася європейська людина після закінчення Другої світо...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2010
Автор: Бурлакова, І.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України 2010
Назва видання:Слово і Час
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/141344
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Модуси пасіонарності у критично-літературній рефлексії митців МУРу / І. Бурлакова // Слово і Час. — 2010. — № 2. — С. 15-24. — Бібліогр.: 13 назв. — укp.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-141344
record_format dspace
spelling irk-123456789-1413442018-09-02T01:23:49Z Модуси пасіонарності у критично-літературній рефлексії митців МУРу Бурлакова, І. ХХ століття Розглядаючи діяльність митців МУРу в аспекті “рецептивної естетики”, авторка наголошує на можливості вивчення творчості мурівців із погляду реалізації в ній “функції послання”, посиленої екзистенційним переживанням межової ситуації, у якій опинилася європейська людина після закінчення Другої світової війни. Звертаючись до ідеї Л.Гумільова про пасеїзм як “продовження лінії предків”, авторка статті апелює до поняття індивідуальної пасіонарності та розглядає митців, що опинилися за межами батьківщини, як носіїв пасіонарності, котрі поклали на себе почасти “нелітературні завдання”. Examining the heritage of the artists belonging to “MUR” through the prism of receptive aesthetics, the author proposes to study their works as textual representations of the “message function” intensifi ed by the existential experience of a borderline situation which had been gained by the European people during the World War II. With reference to passeism interpreted by L.Gumilev as “a kind of succession to the ancestors”, the author introduces the notion of individual passionarism and thereby treats the artists in exile as bearers of passionarism who entrusted themselves with non-literary tasks. Рассматривая деятельность писателей “МУРа” в аспекте “рецептивной эстетики”, автор акцентирует внимание на возможности изучения творчества “муровцев” с точки зрения реализации в нем “функции послания”, усиленной экзистенциальным переживанием пограничной ситуации, в которой оказался европейский человек по окончании Второй мировой войны. Обращаясь к идее Л.Гумилева о пассеизме как “продолжении линии предков”, автор статьи апеллирует к понятию индивидуальной пассионарности и рассматривает творцов, оказавшихся за пределами отечества, как носителей пассионарности, возложивших на себя отчасти “нелитературные задания”. 2010 Article Модуси пасіонарності у критично-літературній рефлексії митців МУРу / І. Бурлакова // Слово і Час. — 2010. — № 2. — С. 15-24. — Бібліогр.: 13 назв. — укp. 0236-1477 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/141344 uk Слово і Час Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic ХХ століття
ХХ століття
spellingShingle ХХ століття
ХХ століття
Бурлакова, І.
Модуси пасіонарності у критично-літературній рефлексії митців МУРу
Слово і Час
description Розглядаючи діяльність митців МУРу в аспекті “рецептивної естетики”, авторка наголошує на можливості вивчення творчості мурівців із погляду реалізації в ній “функції послання”, посиленої екзистенційним переживанням межової ситуації, у якій опинилася європейська людина після закінчення Другої світової війни. Звертаючись до ідеї Л.Гумільова про пасеїзм як “продовження лінії предків”, авторка статті апелює до поняття індивідуальної пасіонарності та розглядає митців, що опинилися за межами батьківщини, як носіїв пасіонарності, котрі поклали на себе почасти “нелітературні завдання”.
format Article
author Бурлакова, І.
author_facet Бурлакова, І.
author_sort Бурлакова, І.
title Модуси пасіонарності у критично-літературній рефлексії митців МУРу
title_short Модуси пасіонарності у критично-літературній рефлексії митців МУРу
title_full Модуси пасіонарності у критично-літературній рефлексії митців МУРу
title_fullStr Модуси пасіонарності у критично-літературній рефлексії митців МУРу
title_full_unstemmed Модуси пасіонарності у критично-літературній рефлексії митців МУРу
title_sort модуси пасіонарності у критично-літературній рефлексії митців муру
publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
publishDate 2010
topic_facet ХХ століття
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/141344
citation_txt Модуси пасіонарності у критично-літературній рефлексії митців МУРу / І. Бурлакова // Слово і Час. — 2010. — № 2. — С. 15-24. — Бібліогр.: 13 назв. — укp.
series Слово і Час
work_keys_str_mv AT burlakovaí modusipasíonarnostíukritičnolíteraturníjrefleksíímitcívmuru
first_indexed 2023-10-18T21:24:40Z
last_indexed 2023-10-18T21:24:40Z
_version_ 1796152738231353344