Імпресіонізм у музиці і літературі (Михайло Коцюбинський і Клод Дебюссі)
У статті порівнюється імпресіоністична манера творчості двох митців. Увагу зосереджено на розмаїтті тембрових засобів, нових прийомах фортепіанної техніки, властивих французькому композиторові, і поліфонічних імпресіоністичних образах новели М. Коцюбинського “На острові”, творених за допомогою за...
Збережено в:
Дата: | 2011 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2011
|
Назва видання: | Слово і Час |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/143784 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Імпресіонізм у музиці і літературі (Михайло Коцюбинський і Клод Дебюссі) / Л. Дем’яненко // Слово і Час. — 2011. — № 1. — С. 78-84. — Бібліогр.: 14 назв. — укp. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У статті порівнюється імпресіоністична манера творчості двох митців. Увагу зосереджено на
розмаїтті тембрових засобів, нових прийомах фортепіанної техніки, властивих французькому
композиторові, і поліфонічних імпресіоністичних образах новели М. Коцюбинського “На
острові”, творених за допомогою зазначених музичних ефектів. Індивідуальна манера прозаїка
увиразнюється через порівняння за критерієм розгортання тональності творів. Авторка доводить,
що обом митцям була притаманна новаторська мистецька техніка, поліфонічність, звукопис,
поетизація природи. Як творчість Дебюссі значно збагатила виражальні засоби музики, так і
доробок Коцюбинського став явищем непересічним з огляду на імпресіоністичну техніку чистих
фарб, вишукане застосування кольоро-звукових образів, увагу до прозорого ритму. |
---|