Грані Шевченкового таланту: новий погляд
Рецензія на книгу: Генералюк Леся. Універсалізм Шевченка: взаємодія літератури і мистецтва. – К.: Наукова думка, 2008. – 544 с. – Бібліогр.: с. 516-539. Питання універсалізму особистості Тараса Шевченка вельми актуальне для постімперської науки про літературу. На жаль, прочитання універсальних...
Збережено в:
Дата: | 2011 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2011
|
Назва видання: | Слово і Час |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/143787 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Грані Шевченкового таланту: новий погляд / П. Іванишин // Слово і Час. — 2011. — № 1. — С. 98-101. — Бібліогр.: 7 назв. — укp. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-143787 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-1437872018-11-12T01:23:19Z Грані Шевченкового таланту: новий погляд Іванишин, П. Рецензії Рецензія на книгу: Генералюк Леся. Універсалізм Шевченка: взаємодія літератури і мистецтва. – К.: Наукова думка, 2008. – 544 с. – Бібліогр.: с. 516-539. Питання універсалізму особистості Тараса Шевченка вельми актуальне для постімперської науки про літературу. На жаль, прочитання універсальних аспектів творчості геніального митця часто позначені політичним доктринерством і міфотворчістю через уписування її в наперед задану ідеологічну схему. Тому в радянський час дослідники мусили насичувати свої праці марксистсько-ленінськими фразами про “революційно- демократичний” інтернаціоналізм та гуманізм Шевченка. Натомість у наново запроваджених постмодерними авторами тезах утверджується думка про начебто універсальну “міфічну мисль” поета, про “космополітичний” та “загальнолюдський” характер його “міфотворчості”. Попри ідеологічні відмінності, призначення універсалістських (і радянських, і демоліберальних) прочитань Т. Шевченка на диво схожі: нав’язати читачеві ідею про поза- чи й антинаціональний характер його творів, зробити з геніального митця- націотворця такого собі “космополита-мудреца” (пригадуючи “Тризну”). Про інші, ще більш сумнівні й одіозні, виразно “десакралізаторські” (Л. Костенко) постмодерні образи Кобзаря навіть не варто згадувати. 2011 Article Грані Шевченкового таланту: новий погляд / П. Іванишин // Слово і Час. — 2011. — № 1. — С. 98-101. — Бібліогр.: 7 назв. — укp. 0236-1477 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/143787 uk Слово і Час Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Ukrainian |
topic |
Рецензії Рецензії |
spellingShingle |
Рецензії Рецензії Іванишин, П. Грані Шевченкового таланту: новий погляд Слово і Час |
description |
Рецензія на книгу: Генералюк Леся. Універсалізм Шевченка: взаємодія літератури
і мистецтва. – К.: Наукова думка, 2008. – 544 с. –
Бібліогр.: с. 516-539.
Питання універсалізму особистості Тараса Шевченка вельми актуальне
для постімперської науки про літературу. На жаль, прочитання універсальних
аспектів творчості геніального митця часто позначені політичним
доктринерством і міфотворчістю через уписування її в наперед задану
ідеологічну схему. Тому в радянський час дослідники мусили насичувати
свої праці марксистсько-ленінськими фразами про “революційно-
демократичний” інтернаціоналізм та гуманізм Шевченка. Натомість у наново
запроваджених постмодерними авторами тезах утверджується думка
про начебто універсальну “міфічну мисль” поета, про “космополітичний”
та “загальнолюдський” характер його “міфотворчості”. Попри ідеологічні
відмінності, призначення універсалістських (і радянських, і демоліберальних)
прочитань Т. Шевченка на диво схожі: нав’язати читачеві ідею про поза- чи
й антинаціональний характер його творів, зробити з геніального митця-
націотворця такого собі “космополита-мудреца” (пригадуючи “Тризну”). Про
інші, ще більш сумнівні й одіозні, виразно “десакралізаторські” (Л. Костенко)
постмодерні образи Кобзаря навіть не варто згадувати. |
format |
Article |
author |
Іванишин, П. |
author_facet |
Іванишин, П. |
author_sort |
Іванишин, П. |
title |
Грані Шевченкового таланту: новий погляд |
title_short |
Грані Шевченкового таланту: новий погляд |
title_full |
Грані Шевченкового таланту: новий погляд |
title_fullStr |
Грані Шевченкового таланту: новий погляд |
title_full_unstemmed |
Грані Шевченкового таланту: новий погляд |
title_sort |
грані шевченкового таланту: новий погляд |
publisher |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України |
publishDate |
2011 |
topic_facet |
Рецензії |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/143787 |
citation_txt |
Грані Шевченкового таланту: новий погляд / П. Іванишин // Слово і Час. — 2011. — № 1. — С. 98-101. — Бібліогр.: 7 назв. — укp. |
series |
Слово і Час |
work_keys_str_mv |
AT ívanišinp graníševčenkovogotalantunovijpoglâd |
first_indexed |
2023-05-20T17:17:56Z |
last_indexed |
2023-05-20T17:17:56Z |
_version_ |
1796152978312265728 |