Використання семантичних технологій для встановлення діалогу між суб'єктами ринку праці
В роботі проаналізовано публікації, пов’язані з тенденціями розвитку національних систем кваліфікацій, які мають пов’язати ринок освітніх послуг з ринком праці. Такий аналіз дозволяє визначити, що ефективним інструментом для рішення цієї проблеми є ESCO – Багатомовний класифікатор європейських навич...
Збережено в:
Дата: | 2018 |
---|---|
Автори: | , , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут програмних систем НАН України
2018
|
Назва видання: | Проблеми програмування |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/144603 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Використання семантичних технологій для встановлення діалогу між суб'єктами ринку праці / С.М. Прийма, Ю.В. Рогушина, О.В. Строкань // Проблеми програмування. — 2018. — № 2-3. — С. 226-235. — Бібліогр.: 25 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | В роботі проаналізовано публікації, пов’язані з тенденціями розвитку національних систем кваліфікацій, які мають пов’язати ринок освітніх послуг з ринком праці. Такий аналіз дозволяє визначити, що ефективним інструментом для рішення цієї проблеми є ESCO – Багатомовний класифікатор європейських навичок, компетенцій, кваліфікації та професій. ESCO визначає і класифікує навички (як «м’які», так і «жорсткі»), компетенції, кваліфікації і професії, які мають значення для європейського ринку праці, освіти та професійної підготовки. Класифікатор ESCO є основою для створення «паспорту набутих компетенцій» і використовується у кількох ініціативах Європейської Комісії у сфері навичок та кваліфікацій, спрямованих на підвищення прозорості ринку праці та освітніх систем. Розробка інструментальних засобів, які дозволять ефективно використовувати ESCO та забезпечують перехід від кваліфікаційної моделі до повноцінних компетентнісних моделей, вбачається актуальним і своєчасним науковим завданням Через те, що суб’єкти на ринку праці можуть описувати свої пропозиції або вимоги через неформалізовані характеристики, які часто є нематеріальними (наприклад, командний дух, соціальні навички, лідерські навички), і для опису таких характеристик можуть використовуватися різні терміни, встановлення діалогу між ними потребує співставлення семантики таких описів. Розв’язувати таку проблему мають семантичні технології, які спрямовані на обробку інформації на рівні знань, тобто здатні формалізувати, аналізувати та обробляти зміст (семантику) інформаційних ресурсів. Зважаючи на це, у публікації представлено теоретичне обґрунтування системи UkrESCO, призначеної для формуванні паспорту набутих компетенцій, пошуку вакансій та співставлення компетенцій з вимогами до вакансії на основі моделі ESCO з використанням технологій Semantic Web та інформаційних ресурсів відкритого інформаційного середовища Web. Систему UkrESCO можна розглядати як інтелектуальну надбудову над існуючими системами порівняння та оцінки компетенцій, співставлення кваліфікацій з вакансіями, формування паспорту набутих компетенцій. Практична реалізація системи UkrESCO може стати ефективним інструментом формування в українському суспільстві розуміння цінності освіти впродовж життя у особистісному й професійному саморозвитку людини. |
---|