Дослідження впливу додаткового активного опору в колі обмотки збудження на пускові характеристики явнополюсних синхронних двигунів
На основі розробленого методу розрахунку усталених асинхронних режимів явнополюсних синхронних двигунів запропоновано методику математичного моделювання пускових характеристик. Задача розрахунку стаціонарного асинхронного режиму розв’язується як крайова для диференціальних рівнянь електричної рівнов...
Збережено в:
Дата: | 2018 |
---|---|
Автори: | , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут технічних проблем магнетизму НАН України
2018
|
Назва видання: | Електротехніка і електромеханіка |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/149330 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Дослідження впливу додаткового активного опору в колі обмотки збудження на пускові характеристики явнополюсних синхронних двигунів / В.С. Маляр, А.В. Маляр // Електротехніка і електромеханіка. — 2018. — № 2. — С. 18-23. — Бібліогр.: 12 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-149330 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-1493302019-02-21T01:23:23Z Дослідження впливу додаткового активного опору в колі обмотки збудження на пускові характеристики явнополюсних синхронних двигунів Маляр, В.С. Маляр, А.В. Електричні машини та апарати На основі розробленого методу розрахунку усталених асинхронних режимів явнополюсних синхронних двигунів запропоновано методику математичного моделювання пускових характеристик. Задача розрахунку стаціонарного асинхронного режиму розв’язується як крайова для диференціальних рівнянь електричної рівноваги контурів двигуна. Алгебризація системи диференціальних рівнянь здійснюється шляхом апроксимації рівнянь стану кубічними сплайнфункціями на сітці вузлів періоду з урахуванням періодичного закону зміни координат. В результаті здійснюється перехід від їх континуальних значень до вузлових. Розрахунок пускових статичних характеристик здійснюється методом продовження по параметру. Для дослідження впливу величини пускового опору на асинхронні характеристики двигуна використано математичну модель двигуна, в якій враховуються реальні контури пускової обмотки, насичення та несиметрія магнітопроводу На основе разработанного метода расчета установившихся асинхронных режимов явнополюсных синхронных двигателей предложена методика математического моделирования пусковых характеристик. Задача расчета стационарного асинхронного режима решается как краевая для дифференциальных уравнений электрического равновесия контуров двигателя. Алгебраизация системы дифференциальных уравнений осуществляется путем аппроксимации уравнений состояния кубическими сплайн-функциями на сетке узловых точек периода с учетом периодического закона изменений координат. В результате осуществляется переход от их континуальных значений к узловым. Расчет пусковых статических характеристик осуществляется методом продолжения по параметру. Для исследования влияния величины пускового сопротивления на асинхронные характеристики двигателя использовано математическую модель двигателя, в которой учитываются реальные контуры пусковой обмотки, насыщение и несимметрия магнитопровода. On the basis of the developed method for calculating steadystate asynchronous operation modes of salient-pole synchronous motors, a procedure of mathematical modelling of the starting characteristics is proposed. The problem of calculating the steady-state asynchronous mode is solved as a boundary value one for differential equations of motor circuit electrical equilibrium. Algebraization of the system of differential equations is carried out by approximating the equations of state using cubic spline functions on a grid of period nodes, taking into account the periodic law of variation of the coordinates. This results in the changeover from continual values to nodal ones. The starting static characteristics are calculated using the parameter continuation method. The study of the effect of the starting resistance value on the asynchronous characteristics of the motor relied on a mathematical model of the motor taking into consideration real field circuits, saturation and asymmetry of the magnetic path. 2018 Article Дослідження впливу додаткового активного опору в колі обмотки збудження на пускові характеристики явнополюсних синхронних двигунів / В.С. Маляр, А.В. Маляр // Електротехніка і електромеханіка. — 2018. — № 2. — С. 18-23. — Бібліогр.: 12 назв. — укр. 2074-272X DOI: 10.20998/2074-272X.2018.2.03 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/149330 621.313.323 uk Електротехніка і електромеханіка Інститут технічних проблем магнетизму НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Ukrainian |
topic |
Електричні машини та апарати Електричні машини та апарати |
spellingShingle |
Електричні машини та апарати Електричні машини та апарати Маляр, В.С. Маляр, А.В. Дослідження впливу додаткового активного опору в колі обмотки збудження на пускові характеристики явнополюсних синхронних двигунів Електротехніка і електромеханіка |
description |
На основі розробленого методу розрахунку усталених асинхронних режимів явнополюсних синхронних двигунів запропоновано методику математичного моделювання пускових характеристик. Задача розрахунку стаціонарного асинхронного режиму розв’язується як крайова для диференціальних рівнянь електричної рівноваги контурів двигуна. Алгебризація системи диференціальних рівнянь здійснюється шляхом апроксимації рівнянь стану кубічними сплайнфункціями на сітці вузлів періоду з урахуванням періодичного закону зміни координат. В результаті здійснюється перехід від їх континуальних значень до вузлових. Розрахунок пускових статичних характеристик здійснюється методом продовження по параметру. Для дослідження впливу величини пускового опору на асинхронні характеристики
двигуна використано математичну модель двигуна, в якій враховуються реальні контури пускової обмотки, насичення та несиметрія магнітопроводу |
format |
Article |
author |
Маляр, В.С. Маляр, А.В. |
author_facet |
Маляр, В.С. Маляр, А.В. |
author_sort |
Маляр, В.С. |
title |
Дослідження впливу додаткового активного опору в колі обмотки збудження на пускові характеристики явнополюсних синхронних двигунів |
title_short |
Дослідження впливу додаткового активного опору в колі обмотки збудження на пускові характеристики явнополюсних синхронних двигунів |
title_full |
Дослідження впливу додаткового активного опору в колі обмотки збудження на пускові характеристики явнополюсних синхронних двигунів |
title_fullStr |
Дослідження впливу додаткового активного опору в колі обмотки збудження на пускові характеристики явнополюсних синхронних двигунів |
title_full_unstemmed |
Дослідження впливу додаткового активного опору в колі обмотки збудження на пускові характеристики явнополюсних синхронних двигунів |
title_sort |
дослідження впливу додаткового активного опору в колі обмотки збудження на пускові характеристики явнополюсних синхронних двигунів |
publisher |
Інститут технічних проблем магнетизму НАН України |
publishDate |
2018 |
topic_facet |
Електричні машини та апарати |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/149330 |
citation_txt |
Дослідження впливу додаткового активного опору в колі обмотки збудження на пускові характеристики явнополюсних синхронних двигунів / В.С. Маляр, А.В. Маляр // Електротехніка і електромеханіка. — 2018. — № 2. — С. 18-23. — Бібліогр.: 12 назв. — укр. |
series |
Електротехніка і електромеханіка |
work_keys_str_mv |
AT malârvs doslídžennâvplivudodatkovogoaktivnogooporuvkolíobmotkizbudžennânapuskovíharakteristikiâvnopolûsnihsinhronnihdvigunív AT malârav doslídžennâvplivudodatkovogoaktivnogooporuvkolíobmotkizbudžennânapuskovíharakteristikiâvnopolûsnihsinhronnihdvigunív |
first_indexed |
2023-05-20T17:32:43Z |
last_indexed |
2023-05-20T17:32:43Z |
_version_ |
1796153541186813952 |