Між селепком і експедитором: два типи крутія в українській еміграційній літературі
У статті досліджується функціонування образу крутія в українській еміграційній літературі. За основу аналізу взято повість “Щоденник національного героя Селепка Лавочки” Ю. Тиса- Крохмалюка та цикл сатиричних повістей про Гната Кіндратовича З. Дончука. Простежено жанрові особливості пікарескної п...
Збережено в:
Дата: | 2014 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2014
|
Назва видання: | Слово і Час |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/149911 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Між селепком і експедитором: два типи крутія в українській еміграційній літературі / О. Вешелені // Слово і час. — 2014. — № 7. — С. 35-41. — Бібліогр.: 18 назв. — укp. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У статті досліджується функціонування образу крутія в українській еміграційній літературі.
За основу аналізу взято повість “Щоденник національного героя Селепка Лавочки” Ю. Тиса-
Крохмалюка та цикл сатиричних повістей про Гната Кіндратовича З. Дончука. Простежено жанрові
особливості пікарескної прози, а також детально розкрито риси “крутійства” в аналізованих
творах. Автор робить висновок про те, що повісті з двома типами крутіїв репрезентують широку
гаму соціальних змін, крізь які пройшли українці в середині ХХ ст. Простак Селепко Лавочка
відзначається готовністю боротися не тільки за індивідуальну, а й національну свободу, тоді
як авантюрист Гнат Кіндратович виявляє риси нігіліста, котрий постійно змінює маски заради
корисливої мети. |
---|