Marketing Mix of Azerbaijan UNESCO monuments

The purpose of this article is to analyze the marketing mix (4P) of Azerbaijan UNESCO monuments and identify the need in order to get clear vision for future strategy. The article focuses on marketing mix of Azerbaijan’s three monuments which included to the cultural heritage of UNESCO, (Gobustan Re...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2018
Автор: Hajiyeva, E.
Формат: Стаття
Мова:English
Опубліковано: Інститут економіки промисловості НАН України 2018
Назва видання:Економічний вісник Донбасу
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/150158
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Marketing Mix of Azerbaijan UNESCO monuments / E. Hajiyeva // Економічний вісник Донбасу. — 2018. — № 4 (54). — С. 106-109. — Бібліогр.: 6 назв. — англ.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-150158
record_format dspace
spelling irk-123456789-1501582019-04-02T01:24:54Z Marketing Mix of Azerbaijan UNESCO monuments Hajiyeva, E. Marketing The purpose of this article is to analyze the marketing mix (4P) of Azerbaijan UNESCO monuments and identify the need in order to get clear vision for future strategy. The article focuses on marketing mix of Azerbaijan’s three monuments which included to the cultural heritage of UNESCO, (Gobustan Reserve, Maiden Tower, Shirvahshah Palace) in order to know the details of 4P. Every company needs to clarify the customer needs and demands. The paper will describe the positive influence and the role of Marketing Mix on promoting the Azerbaijan UNESCO monuments to the world. The positive impact of Azerbaijan Government and Heritage marketing on promoting UNESCO monuments is an undeniable fact. The article has many innovative ideas that have never applied before. Метою даної статті є аналіз маркетингової структури (4P) пам'ятників ЮНЕСКО в Азербайджані і визначення необхідності отримання більш чіткого бачення майбутньої стратегії. Стаття присвячена маркетинговому поєднанню трьох пам'ятників Азербайджану, які включені до культурної спадщини ЮНЕСКО (Гобустанський заповідник, Дівоча вежа, Палац Шірваншахів), щоб дізнатися подробиці 4P. Кожна компанія повинна уточнити потреби і вимоги клієнтів. У статті показано позитивний вплив ролі Marketing Mix в просуванні азербайджанських пам'ятників ЮНЕСКО в світі. Позитивний вплив уряду Азербайджану та маркетингу спадщини на просування пам'яток ЮНЕСКО є незаперечним фактом. У статті є багато інноваційних ідей, які ніколи не застосовувалися раніше. Целью данной статьи является анализ маркетинговой структуры (4P) памятников ЮНЕСКО в Азербайджане и определение необходимости получения более четкого видения будущей стратегии. Статья посвящена маркетинговому сочетанию трех памятников Азербайджана, которые включены в культурное наследие ЮНЕСКО (Гобустанский заповедник, Девичья башня, Дворец Ширваншахов), чтобы узнать подробности 4P. Каждая компания должна уточнить потребности и требования клиентов. В статье показано положительное влияниие роли Marketing Mix в продвижении азербайджанских памятников ЮНЕСКО в мире. Позитивное влияние правительства Азербайджана и маркетинга наследия на продвижение памятников ЮНЕСКО является неоспоримым фактом. В статье есть много инновационных идей, которые никогда не применялись раньше. 2018 Article Marketing Mix of Azerbaijan UNESCO monuments / E. Hajiyeva // Економічний вісник Донбасу. — 2018. — № 4 (54). — С. 106-109. — Бібліогр.: 6 назв. — англ. 1817-3772 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/150158 338.138:719+338.48(479.24) en Економічний вісник Донбасу Інститут економіки промисловості НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language English
topic Marketing
Marketing
spellingShingle Marketing
Marketing
Hajiyeva, E.
Marketing Mix of Azerbaijan UNESCO monuments
Економічний вісник Донбасу
description The purpose of this article is to analyze the marketing mix (4P) of Azerbaijan UNESCO monuments and identify the need in order to get clear vision for future strategy. The article focuses on marketing mix of Azerbaijan’s three monuments which included to the cultural heritage of UNESCO, (Gobustan Reserve, Maiden Tower, Shirvahshah Palace) in order to know the details of 4P. Every company needs to clarify the customer needs and demands. The paper will describe the positive influence and the role of Marketing Mix on promoting the Azerbaijan UNESCO monuments to the world. The positive impact of Azerbaijan Government and Heritage marketing on promoting UNESCO monuments is an undeniable fact. The article has many innovative ideas that have never applied before.
format Article
author Hajiyeva, E.
author_facet Hajiyeva, E.
author_sort Hajiyeva, E.
title Marketing Mix of Azerbaijan UNESCO monuments
title_short Marketing Mix of Azerbaijan UNESCO monuments
title_full Marketing Mix of Azerbaijan UNESCO monuments
title_fullStr Marketing Mix of Azerbaijan UNESCO monuments
title_full_unstemmed Marketing Mix of Azerbaijan UNESCO monuments
title_sort marketing mix of azerbaijan unesco monuments
publisher Інститут економіки промисловості НАН України
publishDate 2018
topic_facet Marketing
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/150158
citation_txt Marketing Mix of Azerbaijan UNESCO monuments / E. Hajiyeva // Економічний вісник Донбасу. — 2018. — № 4 (54). — С. 106-109. — Бібліогр.: 6 назв. — англ.
series Економічний вісник Донбасу
work_keys_str_mv AT hajiyevae marketingmixofazerbaijanunescomonuments
first_indexed 2023-05-20T17:34:47Z
last_indexed 2023-05-20T17:34:47Z
_version_ 1796153615646195712