Художньо-документальна проза як метажанр: проблема рецепції та інтерпретації, особливості вияву й функціонування

У статті визначено різновекторні підходи до потрактування метажанру як літературознавчої категорії, з’ясовано стан рецепції та інтерпретації цього явища. Наголошено на тому, що в системі метажанрових конструкцій як позародове й міжжанрове утворення виявляє себе художньо-документальна проза, репре...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2014
Автор: Рарицький, О.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України 2014
Назва видання:Слово і Час
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/150232
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Художньо-документальна проза як метажанр: проблема рецепції та інтерпретації, особливості вияву й функціонування / О. Рарицький // Слово і час. — 2014. — № 11. — С. 37-48. — Бібліогр.: 23 назв. — укp.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-150232
record_format dspace
spelling irk-123456789-1502322019-04-03T01:25:56Z Художньо-документальна проза як метажанр: проблема рецепції та інтерпретації, особливості вияву й функціонування Рарицький, О. Питання теоретичні У статті визначено різновекторні підходи до потрактування метажанру як літературознавчої категорії, з’ясовано стан рецепції та інтерпретації цього явища. Наголошено на тому, що в системі метажанрових конструкцій як позародове й міжжанрове утворення виявляє себе художньо-документальна проза, репрезентована в таких різновидах, як епістолярій, щоденник, мемуари, записні нотатки, автобіографія, некролог. Доводиться, що головна ознака художньо- документального тексту – жанровий синкретизм, завдяки чому різножанрові й комунікативно різносферні тексти прочитуються як єдина художня цілісність. The article defines multivector approaches to treating of metagenre as a category of literary criticism, and clarifies the state of reception and interpretation of this phenomenon. The author stresses that docufiction, as a part of metagenre system of relations, is an intergenre formation which takes on such literary forms as letter, diary, memoirs, notes, autobiography or obituary notice. The paper shows that the main feature of docufiction is genre syncretism, due to which intergenre texts of various communicative designation can be read as an artistic unity. В статье определяются разновекторные подходы к трактовке метажанра как литературоведческой категории, выясняется состояние рецепции и интерпретации этого явления. Подчеркивается, что в системе метажанрових конструкций как внеродовое и междужанровое образование проявляется художественно-документальная проза, представленная в таких разновидностях, как эпистолярий, дневник, мемуары, записные заметки, автобиография, некролог. Доказывается, что определяющей чертой художественно-документального текста является жанровый синкретизм, благодаря чему разножанровые и коммуникативно разносферные тексты прочитываются как единая художественная целостность. 2014 Article Художньо-документальна проза як метажанр: проблема рецепції та інтерпретації, особливості вияву й функціонування / О. Рарицький // Слово і час. — 2014. — № 11. — С. 37-48. — Бібліогр.: 23 назв. — укp. 0236-1477 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/150232 82-3 : 82.0 uk Слово і Час Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Питання теоретичні
Питання теоретичні
spellingShingle Питання теоретичні
Питання теоретичні
Рарицький, О.
Художньо-документальна проза як метажанр: проблема рецепції та інтерпретації, особливості вияву й функціонування
Слово і Час
description У статті визначено різновекторні підходи до потрактування метажанру як літературознавчої категорії, з’ясовано стан рецепції та інтерпретації цього явища. Наголошено на тому, що в системі метажанрових конструкцій як позародове й міжжанрове утворення виявляє себе художньо-документальна проза, репрезентована в таких різновидах, як епістолярій, щоденник, мемуари, записні нотатки, автобіографія, некролог. Доводиться, що головна ознака художньо- документального тексту – жанровий синкретизм, завдяки чому різножанрові й комунікативно різносферні тексти прочитуються як єдина художня цілісність.
format Article
author Рарицький, О.
author_facet Рарицький, О.
author_sort Рарицький, О.
title Художньо-документальна проза як метажанр: проблема рецепції та інтерпретації, особливості вияву й функціонування
title_short Художньо-документальна проза як метажанр: проблема рецепції та інтерпретації, особливості вияву й функціонування
title_full Художньо-документальна проза як метажанр: проблема рецепції та інтерпретації, особливості вияву й функціонування
title_fullStr Художньо-документальна проза як метажанр: проблема рецепції та інтерпретації, особливості вияву й функціонування
title_full_unstemmed Художньо-документальна проза як метажанр: проблема рецепції та інтерпретації, особливості вияву й функціонування
title_sort художньо-документальна проза як метажанр: проблема рецепції та інтерпретації, особливості вияву й функціонування
publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
publishDate 2014
topic_facet Питання теоретичні
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/150232
citation_txt Художньо-документальна проза як метажанр: проблема рецепції та інтерпретації, особливості вияву й функціонування / О. Рарицький // Слово і час. — 2014. — № 11. — С. 37-48. — Бібліогр.: 23 назв. — укp.
series Слово і Час
work_keys_str_mv AT raricʹkijo hudožnʹodokumentalʹnaprozaâkmetažanrproblemarecepcíítaínterpretacííosoblivostíviâvujfunkcíonuvannâ
first_indexed 2023-05-20T17:34:57Z
last_indexed 2023-05-20T17:34:57Z
_version_ 1796153622326673408