Класифікатор інноваційних товарів: методичний аспект
Актуальність. Дослідження тенденцій розвитку вітчизняної економіки з урахуванням інноваційного вектору впливу на господарські процеси свідчить про те, що її характерною рисою є розірваність інноваційного циклу технологічного підприємництва, коли спостерігається організаційна неузгодженість між марке...
Збережено в:
Дата: | 2018 |
---|---|
Автори: | , , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут економіки промисловості НАН України
2018
|
Назва видання: | Вісник економічної науки України |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/150518 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Класифікатор інноваційних товарів: методичний аспект / А.І. Бутенко, Т.В. Уманець, Л.С. Шаталова // Вісник економічної науки України. — 2018. — № 2 (35). — С. 36–43. — Бібліогр.: 29 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Актуальність. Дослідження тенденцій розвитку вітчизняної економіки з урахуванням інноваційного вектору впливу на господарські процеси свідчить про те, що її характерною рисою є розірваність інноваційного циклу технологічного підприємництва, коли спостерігається організаційна неузгодженість між маркетинговими дослідженнями і безпосередньою комерціалізацією інновацій. Це значно перешкоджає формуванню інноваційних моделей управління економікою регіону з урахуванням інноваційного вектору розвит¬ку, веде до необхідності оперативних коригувань інноваційного процесу або формування специфічних механізмів управління, які дозволяють прогнозувати майбутні інноваційні зміни. Однією з причин вищезазначеної ситуації є відсутність інформації щодо інноваційної продукції, яка б відповідала вимогам як технологічних підприємців, так і її кінцевих споживачів.
Метою статті є розробка методичного підходу до формування класифікатора інноваційних товарів в контексті розвитку технологічного підприємництва.
Результати. Розвинено понятійно-категоріальний апарат теорії національної економіки в частині надання визначення таких понять, як: «загальноукраїнський класифікатор інноваційних товарів» (як систематизований перелік класифікаційних угрупувань, найменувань та кодів видів інноваційних товарів на основі найбільш характерних ознак ринку інноваційних товарів) (далі – ЗУКІТ), «класифікаційна ознака інноваційного товару» (як якість або властивість об’єкту, за яким здійснюється класифікація), «інноваційні товари» (як нові вироби, які створено технологічними підприємцями на основі нових ідей з метою задоволення вимог споживачів цих продуктів). Запропоновано методичний підхід до визначення основних груп інноваційних товарів за такими класифікаційними ознаками, як: рівень новизни, джерело фінансування, масштаб впровадження, вимоги технологічних підприємців, вимоги кінцевих споживачів, які дозволяють прискорити процес визначення рівня інноваційних товарів в залежності від новизни до результативності їх втілення; визначено основні етапи побудови ЗУКІТ, його потенційних споживачів, сфери використання.
Висновки. Однією з причин того, що інноваційна модель соціально-економічного розвитку України не працює є відсутність інформації щодо інноваційної продукції, яка б відповідала вимогам як технологічних підприємців, так і її кінцевих споживачів. Джерелом для накопичення такої інформації є класифікатор інноваційних товарів, але він в Україні відсутній. Пропонується: а) рекомендувати Державній службі статистики України запровадити звітність інноваційних товарів на регіональному рівні та за видами економічної діяльності за такими ознаками, як: рівень новизни інноваційної продукції, джерело фінансування, масштаб впровадження, вимоги технологічних підприємців, вимоги кінцевих споживачів; б) розробити структурну модель мотивації до розвитку внутрішнього ринку інноваційних товарів на базі запропонованого класифікатора інноваційних товарів. |
---|