Класифікатор інноваційних товарів: методичний аспект

Актуальність. Дослідження тенденцій розвитку вітчизняної економіки з урахуванням інноваційного вектору впливу на господарські процеси свідчить про те, що її характерною рисою є розірваність інноваційного циклу технологічного підприємництва, коли спостерігається організаційна неузгодженість між марке...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2018
Автори: Бутенко, А.І., Уманець, Т.В., Шаталова, Л.С.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут економіки промисловості НАН України 2018
Назва видання:Вісник економічної науки України
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/150518
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Класифікатор інноваційних товарів: методичний аспект / А.І. Бутенко, Т.В. Уманець, Л.С. Шаталова // Вісник економічної науки України. — 2018. — № 2 (35). — С. 36–43. — Бібліогр.: 29 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Опис
Резюме:Актуальність. Дослідження тенденцій розвитку вітчизняної економіки з урахуванням інноваційного вектору впливу на господарські процеси свідчить про те, що її характерною рисою є розірваність інноваційного циклу технологічного підприємництва, коли спостерігається організаційна неузгодженість між маркетинговими дослідженнями і безпосередньою комерціалізацією інновацій. Це значно перешкоджає формуванню інноваційних моделей управління економікою регіону з урахуванням інноваційного вектору розвит¬ку, веде до необхідності оперативних коригувань інноваційного процесу або формування специфічних механізмів управління, які дозволяють прогнозувати майбутні інноваційні зміни. Однією з причин вищезазначеної ситуації є відсутність інформації щодо інноваційної продукції, яка б відповідала вимогам як технологічних підприємців, так і її кінцевих споживачів. Метою статті є розробка методичного підходу до формування класифікатора інноваційних товарів в контексті розвитку технологічного підприємництва. Результати. Розвинено понятійно-категоріальний апарат теорії національної економіки в частині надання визначення таких понять, як: «загальноукраїнський класифікатор інноваційних товарів» (як систематизований перелік класифікаційних угрупувань, найменувань та кодів видів інноваційних товарів на основі найбільш характерних ознак ринку інноваційних товарів) (далі – ЗУКІТ), «класифікаційна ознака інноваційного товару» (як якість або властивість об’єкту, за яким здійснюється класифікація), «інноваційні товари» (як нові вироби, які створено технологічними підприємцями на основі нових ідей з метою задоволення вимог споживачів цих продуктів). Запропоновано методичний підхід до визначення основних груп інноваційних товарів за такими класифікаційними ознаками, як: рівень новизни, джерело фінансування, масштаб впровадження, вимоги технологічних підприємців, вимоги кінцевих споживачів, які дозволяють прискорити процес визначення рівня інноваційних товарів в залежності від новизни до результативності їх втілення; визначено основні етапи побудови ЗУКІТ, його потенційних споживачів, сфери використання. Висновки. Однією з причин того, що інноваційна модель соціально-економічного розвитку України не працює є відсутність інформації щодо інноваційної продукції, яка б відповідала вимогам як технологічних підприємців, так і її кінцевих споживачів. Джерелом для накопичення такої інформації є класифікатор інноваційних товарів, але він в Україні відсутній. Пропонується: а) рекомендувати Державній службі статистики України запровадити звітність інноваційних товарів на регіональному рівні та за видами економічної діяльності за такими ознаками, як: рівень новизни інноваційної продукції, джерело фінансування, масштаб впровадження, вимоги технологічних підприємців, вимоги кінцевих споживачів; б) розробити структурну модель мотивації до розвитку внутрішнього ринку інноваційних товарів на базі запропонованого класифікатора інноваційних товарів.