Систематизація принципів управління розвитком туризму в умовах трансформації національної економіки
У статті досліджено класичні та сучасні підходи до класифікації принципів управління. Класики менеджменту запропонували декілька підходів до класифікації принципів управління. У 1912 р. Г. Емерсон у своїй головній праці «Дванадцять принципів продуктивності» сформулював 12 принципів раціонального упр...
Збережено в:
Дата: | 2018 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут економіки промисловості НАН України
2018
|
Назва видання: | Вісник економічної науки України |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/150574 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Систематизація принципів управління розвитком туризму в умовах трансформації національної економіки / Т.В. Шелеметьєва // Вісник економічної науки України. — 2018. — № 2 (35). — С. 171–176. — Бібліогр.: 17 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У статті досліджено класичні та сучасні підходи до класифікації принципів управління. Класики менеджменту запропонували декілька підходів до класифікації принципів управління. У 1912 р. Г. Емерсон у своїй головній праці «Дванадцять принципів продуктивності» сформулював 12 принципів раціонального управління. Анрі Файоль, засновник «теорії адміністрування», пояснив сутність 14 основних адміністративних принципів у праці «Загальне і промислове управління». Найповніше сформулювали групи принципів управління в своїй книзі «Принципи управління: аналіз управлінських функцій» Г. Кунц та С. О’Донне. Вони згрупували принципи управління відповідно до функцій управління: 10 принципів планування; 15 – організації; 10 – мотивації і 14 принципів контролю.
Відзначено, що на сучасному етапі пропонують поділяти принципи управління на основні (загальні), дія яких поширюється на всі організації і всю систему управління, та часткові (особливі), які стосуються тільки окремих частин, елементів системи управління. Окремі з часткових принципів управління мали місце у вітчизняній економіці з 20-х років XX ст., пізніше збагачувалися, а за умов ринкових реформ набули надзвичайної важливості. Але багато вчених дотримуються єдиної думки, що загальні принципи необхідно не тільки враховувати, але і неухильно їх дотримуватися.
Виокремлено систему принципів управління в туризмі з урахуванням особливостей її функціонування та управління: принцип багатофункціональності, принцип державної законності, принцип системності, принцип інтеграції, принцип партнерства, принцип мотивації, принцип орієнтації, принцип мобільності і стійкості системи управління туризмом. Дотримання запропонованої системи принципів управління сприятиме ефективному розвитку туристичної галузі особливо на сучасному етапі трансформаційних процесів в економіці України.
За результатами узагальнення різноманіття визначень до трактування сутності «принципи управління» у роботі запропоновано авторське більш розгорнуте визначення поняття «принципи управління в туризмі» як положення, правила, ідеї, закономірності, або «лінії» поведінки керівників державного, регіонального, місцевого рівнів щодо здійснення ними управлінських функцій (планування, організації, мотивації, контролю), які забезпечать успішність функціонування туристичної галузі й ефективний розвиток як окремих підприємств і організацій, так і туристичних дестинацій. |
---|