Поетична концепція збірки Кирила Транквіліона Ставровецького "Перло многоцѣнное"

Художня образність у збірці Кирила Транквіліона Ставровецького “Перло многоцѣнноє” (1646) стає знаряддям у пошуку семіотичних ресурсів, здатних вербалізувати містичний досвід автора, котрий кладе в основу своєї поетичної доктрини метафоричну модель дороги духовного зростання. Він акцентує на парадок...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2015
Автор: Ісіченко, І.(архієпископ)
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України 2015
Назва видання:Слово і Час
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/151743
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Поетична концепція збірки Кирила Транквіліона Ставровецького "Перло многоцѣнное" / І.(архієпископ) Ісіченко // Слово і час. — 2015. — № 7. — С. 22-32. — Бібліогр.: 21 назв. — укp.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Опис
Резюме:Художня образність у збірці Кирила Транквіліона Ставровецького “Перло многоцѣнноє” (1646) стає знаряддям у пошуку семіотичних ресурсів, здатних вербалізувати містичний досвід автора, котрий кладе в основу своєї поетичної доктрини метафоричну модель дороги духовного зростання. Він акцентує на парадоксальному здійсненні через Ісуса Христа видимої присутності Бога в земній реальності. Тілесність Ісуса як Людського Сина - це для нього ключ до мови символів (наприклад, образу пелікана). Світло - формотворча ознака сакрального простору. Святі уподібнюються до лицарів у небесному герці за спасіння людських душ. Смерть персоніфікована в образі воїна з мечем, котрий стинає князів, воїнів і гетьманів, а із царів і королів знімає корони.