Тип театрального бачення: зближення та віддалення української та польської модерної драми

У статті розглянуто тип театрально го бачення в українській і польській драмі доби модерну на осно ві компаративного аналізу способів реактуалізації канону. Авторка ви ходила з того, що вагомий для польських модерних п’єс канон романтичної драми втілювався в різних варіантах неоромантично го баче...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2015
Автор: Малютіна, Н.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України 2015
Назва видання:Слово і Час
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/151969
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Тип театрального бачення: зближення та віддалення української та польської модерної драми / Н. Малютіна // Слово і час. — 2015. — № 11. — С. 49-57. — Бібліогр.: 15 назв. — укp.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-151969
record_format dspace
spelling irk-123456789-1519692019-06-03T01:25:17Z Тип театрального бачення: зближення та віддалення української та польської модерної драми Малютіна, Н. Порівняльне літературознавство У статті розглянуто тип театрально го бачення в українській і польській драмі доби модерну на осно ві компаративного аналізу способів реактуалізації канону. Авторка ви ходила з того, що вагомий для польських модерних п’єс канон романтичної драми втілювався в різних варіантах неоромантично го бачення (у доробку С. Виспянського, К. Ростворовського, К. Тетмаєра та ін.). Натомість призабута традиція шкільної драми давалася взнаки в підтексті таких різних за жанром і стилем українських п’єс доби модерну, як трагедія В. Пачовського “Сон україн ської ночі”, соціально-побутові драми С. Черкасенка та Є. Карпенка, одноактівки Л. Пахаревського та Олександра Олеся. The paper deals with the type of theatrical vision in modernistic Ukrainian and Polish drama. The comparative analysis has been applied to the ways of reactualization of the canon. The romantic drama canon being important for modernistic Polish drama was implemented in different variants of the neoromantic vision (in plays by S. Wyspiański, K. Rostworowski, K. Tetmajer and others). While the half-forgotten tradition of the school drama can be discerned in the subtext of modernistic Ukrainian plays being diverse in their genres and styles. Those are V. Pachovskyi’s tragedy “The dream of the Ukrainian night”, social dramas by S. Cherkasenko and Y. Karpenko, one-act plays by L.Pakharevskyi and Oleksandr Oles. В статье рассмотрен тип театрального видения в украинской и польской драме эпохи модерна на основе компаративного анализа способов реактуализации канона. Автор исходил из того, что актуальный для польских модернистских пьес канон романтической драмы вопл ощался в различных вариантах неоромантического видения (у Ст. Выспянского, К. Ростворовского, К. Тетмайера и др.). В то же время призабытая традиция школьной драмы проявлялась в подтексте таких разных с точки зрения жанра и стиля украинских пьес модернизма, как трагедия В. Пачовского “Сон украинской ночи”, социально-бытовые драмы С. Черкасенко и Е. Карпенко, одноактные пьесы Л. Пахаревского и Александра Олеся. 2015 Article Тип театрального бачення: зближення та віддалення української та польської модерної драми / Н. Малютіна // Слово і час. — 2015. — № 11. — С. 49-57. — Бібліогр.: 15 назв. — укp. 0236-1477 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/151969 [821.161.2:821.162.1]-2.091 uk Слово і Час Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Порівняльне літературознавство
Порівняльне літературознавство
spellingShingle Порівняльне літературознавство
Порівняльне літературознавство
Малютіна, Н.
Тип театрального бачення: зближення та віддалення української та польської модерної драми
Слово і Час
description У статті розглянуто тип театрально го бачення в українській і польській драмі доби модерну на осно ві компаративного аналізу способів реактуалізації канону. Авторка ви ходила з того, що вагомий для польських модерних п’єс канон романтичної драми втілювався в різних варіантах неоромантично го бачення (у доробку С. Виспянського, К. Ростворовського, К. Тетмаєра та ін.). Натомість призабута традиція шкільної драми давалася взнаки в підтексті таких різних за жанром і стилем українських п’єс доби модерну, як трагедія В. Пачовського “Сон україн ської ночі”, соціально-побутові драми С. Черкасенка та Є. Карпенка, одноактівки Л. Пахаревського та Олександра Олеся.
format Article
author Малютіна, Н.
author_facet Малютіна, Н.
author_sort Малютіна, Н.
title Тип театрального бачення: зближення та віддалення української та польської модерної драми
title_short Тип театрального бачення: зближення та віддалення української та польської модерної драми
title_full Тип театрального бачення: зближення та віддалення української та польської модерної драми
title_fullStr Тип театрального бачення: зближення та віддалення української та польської модерної драми
title_full_unstemmed Тип театрального бачення: зближення та віддалення української та польської модерної драми
title_sort тип театрального бачення: зближення та віддалення української та польської модерної драми
publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
publishDate 2015
topic_facet Порівняльне літературознавство
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/151969
citation_txt Тип театрального бачення: зближення та віддалення української та польської модерної драми / Н. Малютіна // Слово і час. — 2015. — № 11. — С. 49-57. — Бібліогр.: 15 назв. — укp.
series Слово і Час
work_keys_str_mv AT malûtínan tipteatralʹnogobačennâzbližennâtavíddalennâukraínsʹkoítapolʹsʹkoímodernoídrami
first_indexed 2023-05-20T17:37:07Z
last_indexed 2023-05-20T17:37:07Z
_version_ 1796153703039762432