Німецький історичний підлітковий роман

У статті здійснено огляд розвитку німецького історичного підліткового роману, показано основні тенденції, теми та проблеми. Окрему увагу приділено репрезентантам постмодерну в дитячій/ юнацькій літературі: на прикладі історичної реалістичної прози, т.зв. “антивоєнних” романів Клауса Кордона, Лілі...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Видавець:Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
Дата:2016
Автор: Баран, У.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України 2016
Назва видання:Слово і Час
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/158302
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Цитувати:Німецький історичний підлітковий роман / У. Баран // Слово і час. - 2016. - № 4. - С. 70-79. — Бібліогр.: 19 назв. — укp.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-158302
record_format dspace
spelling irk-123456789-1583022019-08-13T01:25:46Z Німецький історичний підлітковий роман Баран, У. Зарубіжна література У статті здійснено огляд розвитку німецького історичного підліткового роману, показано основні тенденції, теми та проблеми. Окрему увагу приділено репрезентантам постмодерну в дитячій/ юнацькій літературі: на прикладі історичної реалістичної прози, т.зв. “антивоєнних” романів Клауса Кордона, Лілі Тал, Дірка Райнгардта, Крістіне Герман, Крістіне Нестлінгер, Мір’ям Преслер, Анне Вооргове показано, як формується новий активний канон європейського постмодерну, в основу якого закладена найважливіша цінність – життя людини. Переосмислюючи історію через перспективу сучасного підлітка, автори інтенційно закладають протест проти будь-якої війни, осуд насилля та ущемлення людських прав та закликають до людяності, толерантності в мультикультурному світі. The essay offers a review of the German historical novels for young people, showing their main trends, topics and problems. Special attention is paid to the representatives of Postmodern in the children’s and youth literature. It is shown using the example of historical realistic prose, namely so-called anti-war novels by Klaus Kordon, Lilli Thal, Dirk Reinhardt, Kristina Gehrmann, Anne C. Voorhoeve, how a new active canon of European postmodern children’s literature has been formed. The main value in these works is life of a human. Refl ecting the history through the perspective of modern young people, the authors intentionally encode the protest against any war, violence and suppression of human rights. At the same time they call everybody for humanism and tolerance in the multicultural world. В статье осуществлен обзор развития немецкого исторического подросткового романа, показаны основные тенденции, темы и проблемы. Отдельное внимание уделено репрезентантам постмодерна в детской/юношеской литературе: на примере исторической реалистичной прозы, т.н. “антивоенных” романов Клауса Кордона, Лили Тал, Дирка Райнгардта, Кристине Герман, Кристине Нестлингер, Мирьям Пресслер, Анне Вооргове показано как формируется новый активный канон европейского постмодерна, в основу которого заложена важнейшая ценность – жизнь человека. Переосмысливая историю через перспективу современного подростка, авторы интенционально закладывают протест против войны, осуждение насилия и ущемления человеческих прав и призывают к человечности и толерантности в мультикультурном мире. 2016 Article Німецький історичний підлітковий роман / У. Баран // Слово і час. - 2016. - № 4. - С. 70-79. — Бібліогр.: 19 назв. — укp. 0236-1477 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/158302 82-93.09 uk Слово і Час Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Зарубіжна література
Зарубіжна література
spellingShingle Зарубіжна література
Зарубіжна література
Баран, У.
Німецький історичний підлітковий роман
Слово і Час
description У статті здійснено огляд розвитку німецького історичного підліткового роману, показано основні тенденції, теми та проблеми. Окрему увагу приділено репрезентантам постмодерну в дитячій/ юнацькій літературі: на прикладі історичної реалістичної прози, т.зв. “антивоєнних” романів Клауса Кордона, Лілі Тал, Дірка Райнгардта, Крістіне Герман, Крістіне Нестлінгер, Мір’ям Преслер, Анне Вооргове показано, як формується новий активний канон європейського постмодерну, в основу якого закладена найважливіша цінність – життя людини. Переосмислюючи історію через перспективу сучасного підлітка, автори інтенційно закладають протест проти будь-якої війни, осуд насилля та ущемлення людських прав та закликають до людяності, толерантності в мультикультурному світі.
format Article
author Баран, У.
author_facet Баран, У.
author_sort Баран, У.
title Німецький історичний підлітковий роман
title_short Німецький історичний підлітковий роман
title_full Німецький історичний підлітковий роман
title_fullStr Німецький історичний підлітковий роман
title_full_unstemmed Німецький історичний підлітковий роман
title_sort німецький історичний підлітковий роман
publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
publishDate 2016
topic_facet Зарубіжна література
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/158302
citation_txt Німецький історичний підлітковий роман / У. Баран // Слово і час. - 2016. - № 4. - С. 70-79. — Бібліогр.: 19 назв. — укp.
series Слово і Час
work_keys_str_mv AT baranu nímecʹkijístoričnijpídlítkovijroman
first_indexed 2023-05-20T17:54:31Z
last_indexed 2023-05-20T17:54:31Z
_version_ 1796154371775397888