Децентралізація: соціальна відповідальність громадян як чинник сталого розвитку територій
Децентралізація, яка наразі відбувається в Україні, надає можливості для реалізації потенціалу окремих регіонів, їх сталого розвитку. В статті проаналізовано динаміку процесу децентралізації в Україні. Залишається незмінною п’ятірка регіонів-лідерів у реалізації завдань децентралізації, а саме: Жито...
Збережено в:
Дата: | 2019 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут економіки промисловості НАН України
2019
|
Назва видання: | Економічний вісник Донбасу |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/158393 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Децентралізація: соціальна відповідальність громадян як чинник сталого розвитку територій / М.Є. Дейч // Економічний вісник Донбасу. — 2019. — № 2 (56). — С. 38-45. — Бібліогр.: 19 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-158393 |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Ukrainian |
topic |
Міжнародна та регіональна економіка Міжнародна та регіональна економіка |
spellingShingle |
Міжнародна та регіональна економіка Міжнародна та регіональна економіка Дейч, М.Є. Децентралізація: соціальна відповідальність громадян як чинник сталого розвитку територій Економічний вісник Донбасу |
description |
Децентралізація, яка наразі відбувається в Україні, надає можливості для реалізації потенціалу окремих регіонів, їх сталого розвитку. В статті проаналізовано динаміку процесу децентралізації в Україні. Залишається незмінною п’ятірка регіонів-лідерів у реалізації завдань децентралізації, а саме: Житомирська, Чернігівська, Запорізька, Дніпропетровська, Хмельницька області. Показником високого рівня децентралізації є частка місцевих видатків на рівні більш як 45% загальних урядових видатків, середнього рівня – 30-45%, а низького рівня – менш як 30%. В Україні частка місцевих бюджетів (без міжбюджетних трансфертів) у зведеному бюджеті станом на 31.03.2019 р. становила лише 20,8%.
Ефективність вирішення місцевих проблем, впровадження різноманітних проектів розвитку території значно підвищиться, якщо в їх вирішенні будуть брати добровільну участь і мешканці громади. Проектами розвитку території можуть бути проекти щодо впровадження енергоефективних заходів, модернізації інфраструктури, забезпечення громадян якісними комунальними послугами; рециклінгу побутових та промислових відходів тощо. В будь-якому разі громада сама визначає свої пріоритети та напрями розвитку.
У статті обґрунтовано доцільність розробки концепції соціального партнерства громади й регіональної влади, яка б урахувала специфіку соціально-економічного розвитку кожного окремого регіону, наявність необхідних матеріальних і людських ресурсів, фахівців із питань соціальної відповідальності.
Для ефективного функціонування механізму контролю за децентралізацією, впровадженням проектів соціально-економічного розвитку регіону у громадах потрібно визначитись з рівнем та якістю інформування населення.
Децентралізація, соціальна відповідальність мешканців громад є одними з ключових чинників досягнення сталого розвитку територій, мешканці яких об’єдналися в територіальні громади. |
format |
Article |
author |
Дейч, М.Є. |
author_facet |
Дейч, М.Є. |
author_sort |
Дейч, М.Є. |
title |
Децентралізація: соціальна відповідальність громадян як чинник сталого розвитку територій |
title_short |
Децентралізація: соціальна відповідальність громадян як чинник сталого розвитку територій |
title_full |
Децентралізація: соціальна відповідальність громадян як чинник сталого розвитку територій |
title_fullStr |
Децентралізація: соціальна відповідальність громадян як чинник сталого розвитку територій |
title_full_unstemmed |
Децентралізація: соціальна відповідальність громадян як чинник сталого розвитку територій |
title_sort |
децентралізація: соціальна відповідальність громадян як чинник сталого розвитку територій |
publisher |
Інститут економіки промисловості НАН України |
publishDate |
2019 |
topic_facet |
Міжнародна та регіональна економіка |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/158393 |
citation_txt |
Децентралізація: соціальна відповідальність громадян як чинник сталого розвитку територій / М.Є. Дейч // Економічний вісник Донбасу. — 2019. — № 2 (56). — С. 38-45. — Бібліогр.: 19 назв. — укр. |
series |
Економічний вісник Донбасу |
work_keys_str_mv |
AT dejčmê decentralízacíâsocíalʹnavídpovídalʹnístʹgromadânâkčinnikstalogorozvitkuteritoríj |
first_indexed |
2023-05-20T17:54:46Z |
last_indexed |
2023-05-20T17:54:46Z |
_version_ |
1796154381486260224 |
spelling |
irk-123456789-1583932019-08-30T01:25:03Z Децентралізація: соціальна відповідальність громадян як чинник сталого розвитку територій Дейч, М.Є. Міжнародна та регіональна економіка Децентралізація, яка наразі відбувається в Україні, надає можливості для реалізації потенціалу окремих регіонів, їх сталого розвитку. В статті проаналізовано динаміку процесу децентралізації в Україні. Залишається незмінною п’ятірка регіонів-лідерів у реалізації завдань децентралізації, а саме: Житомирська, Чернігівська, Запорізька, Дніпропетровська, Хмельницька області. Показником високого рівня децентралізації є частка місцевих видатків на рівні більш як 45% загальних урядових видатків, середнього рівня – 30-45%, а низького рівня – менш як 30%. В Україні частка місцевих бюджетів (без міжбюджетних трансфертів) у зведеному бюджеті станом на 31.03.2019 р. становила лише 20,8%. Ефективність вирішення місцевих проблем, впровадження різноманітних проектів розвитку території значно підвищиться, якщо в їх вирішенні будуть брати добровільну участь і мешканці громади. Проектами розвитку території можуть бути проекти щодо впровадження енергоефективних заходів, модернізації інфраструктури, забезпечення громадян якісними комунальними послугами; рециклінгу побутових та промислових відходів тощо. В будь-якому разі громада сама визначає свої пріоритети та напрями розвитку. У статті обґрунтовано доцільність розробки концепції соціального партнерства громади й регіональної влади, яка б урахувала специфіку соціально-економічного розвитку кожного окремого регіону, наявність необхідних матеріальних і людських ресурсів, фахівців із питань соціальної відповідальності. Для ефективного функціонування механізму контролю за децентралізацією, впровадженням проектів соціально-економічного розвитку регіону у громадах потрібно визначитись з рівнем та якістю інформування населення. Децентралізація, соціальна відповідальність мешканців громад є одними з ключових чинників досягнення сталого розвитку територій, мешканці яких об’єдналися в територіальні громади. Децентрализация, которая сейчас происходит в Украине, дает возможность для реализации потенциала отдельных регионов, их устойчивого развития. В статье проведен анализ динамики процесса децентрализации в Украине. Остается неизменной пятерка регионов-лидеров в реализации задач децентрализации, а именно: Житомирская, Черниговская, Запорожская, Днепропетровская, Хмельницкая области. Показателем высокого уровня децентрализации является часть местных расходов на уровне больше, чем 45% общих правительственных расходов, среднего уровня – 30-45%, а низкого уровня – меньше, чем 30%. В Украине часть местных бюджетов (без межбюджетных трансфертов) в сведенном бюджете состоянием на 31.03.2019 г. составляла лишь 20,8%. Эффективность решения местных проблем, внедрение разнообразных проектов развития территории существенно повысится, если в их решении будут принимать добровольное участие и жители общины (громады). Проектами развития территории могут быть проекты, касающиеся внедрения энергоэффективных мероприятий, модернизации инфраструктуры, обеспечения граждан качественными коммунальными услугами; рециклинга бытовых и промышленных отходов. В любом случае община (громада) сама определяет свои приоритеты и направления развития. В статье обоснована целесообразность разработки концепции социального партнерства общества и региональной власти, которая бы учитывала специфику социально-экономического развития каждого отдельного региона, наличие необходимых материальных и человеческих ресурсов, специалистов по вопросам социальной ответственности. Для эффективного функционирования механизма контроля над децентрализацией, внедрением проектов социально-экономического развития региона в общинах (громадах) необходимо определиться с уровнем и качеством информирования населения. Децентрализация, социальная ответственность жителей общин (громад) является одним из ключевых показателей достижения устойчивого развития территорий, жители которых объединились в территориальные общины (громады). Decentralization, which is now happening in Ukraine, affords an opportunity to realize the potential of individual regions, their sustainable growth. The article analyzes the dynamics of the decentralization process in Ukraine. Remains unaffected the five leading regions which are realizing the tasks of decentralization: Zhytomyrska, Chernihivska, Zaporizhska, and Khmelnitska areas. An indicator of a high level of decentralization is a part of local cost at a level bigger than 45% of the general government expenditure, an average level is 30-45%, and a low level is less than 30%. The part of local budgets in Ukraine (without inter-budgetary transfer) at integrated budget on the 31st of March 2019 is only 20,8%. The effectiveness of solving local problems, the inoculation of various territorial development projects scales up massively if the community’s residents also take participation in their solution. The projects which can develop the area can be projects as for energy efficiency actions, modernization of infrastructure, implementation of high quality communal utility services; recycling of domestic and industrial waste. In any case the community by itself indicates their priorities on the way of the developing. The Article explains practicability the developing of the concept of social partnership of community and regional authorities, which should pay in attention the specific of social-economic, develop of every single region, availability of required material and human resources, specialists in sphere of social responsibility. For the effective operation of mechanism for controlling of decentralization, implementation of social-economic projects at communities is needed to know the level and quality of the public informed. Decentralization, social responsibility of communities’ citizens is one of the main factors for achievement of the region’s develop, citizens of which are lumped into territorial communities. 2019 Article Децентралізація: соціальна відповідальність громадян як чинник сталого розвитку територій / М.Є. Дейч // Економічний вісник Донбасу. — 2019. — № 2 (56). — С. 38-45. — Бібліогр.: 19 назв. — укр. 1817-3772 DOI: 10.12958/1817-3772-2019-2(56)38-45 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/158393 35.072.1+334.012.74+316.4 uk Економічний вісник Донбасу Інститут економіки промисловості НАН України |