Драма нації, драма мистецтва чи драма кохання? (Чи добрим є "добрий приклад"?)
У статті проаналізовано драму Лесі Українки “Оргія” крізь призму аналітичної психології К. Ґ. Юнга. Концепт Тіні як важливої частини психіки, що не контролює людське “я”, виявляється продуктивним для дослідження драматургії Лесі Українки, зокрема й цього твору. Її головний герой не усвідомлює сво...
Збережено в:
Видавець: | Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України |
---|---|
Дата: | 2016 |
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2016
|
Назва видання: | Слово і Час |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/158676 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Цитувати: | Драма нації, драма мистецтва чи драма кохання? (Чи добрим є "добрий приклад"?) / Є. Кононенко // Слово і час. — 2016. — № 12. — С. 3-9. — Бібліогр.: 10 назв. — укp. |
Репозиторії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-158676 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-1586762019-09-12T01:25:45Z Драма нації, драма мистецтва чи драма кохання? (Чи добрим є "добрий приклад"?) Кононенко, Є. До 145-річчя Лесі Українки У статті проаналізовано драму Лесі Українки “Оргія” крізь призму аналітичної психології К. Ґ. Юнга. Концепт Тіні як важливої частини психіки, що не контролює людське “я”, виявляється продуктивним для дослідження драматургії Лесі Українки, зокрема й цього твору. Її головний герой не усвідомлює своїх тіньових імпульсів. Неусвідомлена Тінь змушує героя вбити дружину не з ідейно- моральних міркувань, як вважає більшість дослідників. У фіналі драматичної поеми “Оргія”, попри всі маркування ситуації поневолення, у якій перебувають герої, відбувається убивство з ревнощів. This article examines the drama “Orgy” by Lesya Ukrayinka from the point of view of depth psychology. The unconscious aspect of personality, as something beyond the conscious ego, is an advantageous concept for researching the basic ideas of this drama. Its hero is not aware of his unconscious impulses. And the unconscious shadow does make him commit uxoricide not because of ideological and moral reasons, as it is considered traditionally, but because of jealousy. В статье анализируется драма Леси Украинки “Оргия” с точки зрения аналитической психологии К. Г. Юнга. Концепт Тени как важной части психики, которая не контролирует человеческое “я”, является продуктивным для исследования идей этой драмы. Ее главный герой не осознает своих теневых импульсов. И именно неосознанная Тень заставляет его убить свою жену не из идейных соображений, как полагает большинство исследователей. В финале драмы “Оргия” вопреки всем маркерам ситуации национального порабощения, в которой пребывают герои, происходит убийство из ревности. 2016 Article Драма нації, драма мистецтва чи драма кохання? (Чи добрим є "добрий приклад"?) / Є. Кононенко // Слово і час. — 2016. — № 12. — С. 3-9. — Бібліогр.: 10 назв. — укp. 0236-1477 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/158676 82-2 Ураїнка 7 Оргія uk Слово і Час Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Ukrainian |
topic |
До 145-річчя Лесі Українки До 145-річчя Лесі Українки |
spellingShingle |
До 145-річчя Лесі Українки До 145-річчя Лесі Українки Кононенко, Є. Драма нації, драма мистецтва чи драма кохання? (Чи добрим є "добрий приклад"?) Слово і Час |
description |
У статті проаналізовано драму Лесі Українки “Оргія” крізь призму аналітичної психології
К. Ґ. Юнга. Концепт Тіні як важливої частини психіки, що не контролює людське “я”, виявляється
продуктивним для дослідження драматургії Лесі Українки, зокрема й цього твору. Її головний герой не
усвідомлює своїх тіньових імпульсів. Неусвідомлена Тінь змушує героя вбити дружину не з ідейно-
моральних міркувань, як вважає більшість дослідників. У фіналі драматичної поеми “Оргія”, попри
всі маркування ситуації поневолення, у якій перебувають герої, відбувається убивство з ревнощів. |
format |
Article |
author |
Кононенко, Є. |
author_facet |
Кононенко, Є. |
author_sort |
Кононенко, Є. |
title |
Драма нації, драма мистецтва чи драма кохання? (Чи добрим є "добрий приклад"?) |
title_short |
Драма нації, драма мистецтва чи драма кохання? (Чи добрим є "добрий приклад"?) |
title_full |
Драма нації, драма мистецтва чи драма кохання? (Чи добрим є "добрий приклад"?) |
title_fullStr |
Драма нації, драма мистецтва чи драма кохання? (Чи добрим є "добрий приклад"?) |
title_full_unstemmed |
Драма нації, драма мистецтва чи драма кохання? (Чи добрим є "добрий приклад"?) |
title_sort |
драма нації, драма мистецтва чи драма кохання? (чи добрим є "добрий приклад"?) |
publisher |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України |
publishDate |
2016 |
topic_facet |
До 145-річчя Лесі Українки |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/158676 |
citation_txt |
Драма нації, драма мистецтва чи драма кохання? (Чи добрим є "добрий приклад"?) / Є. Кононенко // Слово і час. — 2016. — № 12. — С. 3-9. — Бібліогр.: 10 назв. — укp. |
series |
Слово і Час |
work_keys_str_mv |
AT kononenkoê dramanacíídramamistectvačidramakohannâčidobrimêdobrijpriklad |
first_indexed |
2023-05-20T17:55:31Z |
last_indexed |
2023-05-20T17:55:31Z |
_version_ |
1796154411163058176 |