Драма нації, драма мистецтва чи драма кохання? (Чи добрим є "добрий приклад"?)

У статті проаналізовано драму Лесі Українки “Оргія” крізь призму аналітичної психології К. Ґ. Юнга. Концепт Тіні як важливої частини психіки, що не контролює людське “я”, виявляється продуктивним для дослідження драматургії Лесі Українки, зокрема й цього твору. Її головний герой не усвідомлює сво...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Видавець:Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
Дата:2016
Автор: Кононенко, Є.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України 2016
Назва видання:Слово і Час
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/158676
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Цитувати:Драма нації, драма мистецтва чи драма кохання? (Чи добрим є "добрий приклад"?) / Є. Кононенко // Слово і час. — 2016. — № 12. — С. 3-9. — Бібліогр.: 10 назв. — укp.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-158676
record_format dspace
spelling irk-123456789-1586762019-09-12T01:25:45Z Драма нації, драма мистецтва чи драма кохання? (Чи добрим є "добрий приклад"?) Кононенко, Є. До 145-річчя Лесі Українки У статті проаналізовано драму Лесі Українки “Оргія” крізь призму аналітичної психології К. Ґ. Юнга. Концепт Тіні як важливої частини психіки, що не контролює людське “я”, виявляється продуктивним для дослідження драматургії Лесі Українки, зокрема й цього твору. Її головний герой не усвідомлює своїх тіньових імпульсів. Неусвідомлена Тінь змушує героя вбити дружину не з ідейно- моральних міркувань, як вважає більшість дослідників. У фіналі драматичної поеми “Оргія”, попри всі маркування ситуації поневолення, у якій перебувають герої, відбувається убивство з ревнощів. This article examines the drama “Orgy” by Lesya Ukrayinka from the point of view of depth psychology. The unconscious aspect of personality, as something beyond the conscious ego, is an advantageous concept for researching the basic ideas of this drama. Its hero is not aware of his unconscious impulses. And the unconscious shadow does make him commit uxoricide not because of ideological and moral reasons, as it is considered traditionally, but because of jealousy. В статье анализируется драма Леси Украинки “Оргия” с точки зрения аналитической психологии К. Г. Юнга. Концепт Тени как важной части психики, которая не контролирует человеческое “я”, является продуктивным для исследования идей этой драмы. Ее главный герой не осознает своих теневых импульсов. И именно неосознанная Тень заставляет его убить свою жену не из идейных соображений, как полагает большинство исследователей. В финале драмы “Оргия” вопреки всем маркерам ситуации национального порабощения, в которой пребывают герои, происходит убийство из ревности. 2016 Article Драма нації, драма мистецтва чи драма кохання? (Чи добрим є "добрий приклад"?) / Є. Кононенко // Слово і час. — 2016. — № 12. — С. 3-9. — Бібліогр.: 10 назв. — укp. 0236-1477 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/158676 82-2 Ураїнка 7 Оргія uk Слово і Час Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic До 145-річчя Лесі Українки
До 145-річчя Лесі Українки
spellingShingle До 145-річчя Лесі Українки
До 145-річчя Лесі Українки
Кононенко, Є.
Драма нації, драма мистецтва чи драма кохання? (Чи добрим є "добрий приклад"?)
Слово і Час
description У статті проаналізовано драму Лесі Українки “Оргія” крізь призму аналітичної психології К. Ґ. Юнга. Концепт Тіні як важливої частини психіки, що не контролює людське “я”, виявляється продуктивним для дослідження драматургії Лесі Українки, зокрема й цього твору. Її головний герой не усвідомлює своїх тіньових імпульсів. Неусвідомлена Тінь змушує героя вбити дружину не з ідейно- моральних міркувань, як вважає більшість дослідників. У фіналі драматичної поеми “Оргія”, попри всі маркування ситуації поневолення, у якій перебувають герої, відбувається убивство з ревнощів.
format Article
author Кононенко, Є.
author_facet Кононенко, Є.
author_sort Кононенко, Є.
title Драма нації, драма мистецтва чи драма кохання? (Чи добрим є "добрий приклад"?)
title_short Драма нації, драма мистецтва чи драма кохання? (Чи добрим є "добрий приклад"?)
title_full Драма нації, драма мистецтва чи драма кохання? (Чи добрим є "добрий приклад"?)
title_fullStr Драма нації, драма мистецтва чи драма кохання? (Чи добрим є "добрий приклад"?)
title_full_unstemmed Драма нації, драма мистецтва чи драма кохання? (Чи добрим є "добрий приклад"?)
title_sort драма нації, драма мистецтва чи драма кохання? (чи добрим є "добрий приклад"?)
publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
publishDate 2016
topic_facet До 145-річчя Лесі Українки
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/158676
citation_txt Драма нації, драма мистецтва чи драма кохання? (Чи добрим є "добрий приклад"?) / Є. Кононенко // Слово і час. — 2016. — № 12. — С. 3-9. — Бібліогр.: 10 назв. — укp.
series Слово і Час
work_keys_str_mv AT kononenkoê dramanacíídramamistectvačidramakohannâčidobrimêdobrijpriklad
first_indexed 2023-05-20T17:55:31Z
last_indexed 2023-05-20T17:55:31Z
_version_ 1796154411163058176