"Голосні струни" Лесі Українки: музика в рядках і між ними

Стаття присвячена музичним особливостям нарису Лесі Українки “Голосні струни”. Музика – потужний виразник широкого спектра думок і почуттів, засіб характеристики емоційно-психологічного стану героїв і взаємин між ними, інструмент у побудові сюжетної лінії та структури твору. Музична канва наскрізн...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2016
Автор: Щукіна, І.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України 2016
Назва видання:Слово і Час
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/158677
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:"Голосні струни" Лесі Українки: музика в рядках і між ними / І. Щукіна // Слово і час. — 2016. — № 12. — С. 10-17. — Бібліогр.: 20 назв. — укp.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-158677
record_format dspace
spelling irk-123456789-1586772019-09-12T01:25:44Z "Голосні струни" Лесі Українки: музика в рядках і між ними Щукіна, І. До 145-річчя Лесі Українки Стаття присвячена музичним особливостям нарису Лесі Українки “Голосні струни”. Музика – потужний виразник широкого спектра думок і почуттів, засіб характеристики емоційно-психологічного стану героїв і взаємин між ними, інструмент у побудові сюжетної лінії та структури твору. Музична канва наскрізна, вона поступово набуває динамічного розвитку й завершується сповненою драматизму фінальною кульмінацією, яка вербально втілює фортепіанну імпровізацію. В історії тексту розглядаються питання автобіографічності, становлення назви, взаємозв’язку творів, написаних упродовж 1896 – 1897 рр. Аналізуються графічні зображення в рукописі Лесі Українки. The article focuses on music features of the essay “Loud strings” by Lesya Ukrayinka. Music is a powerfull means of expressing a wide range of thoughts and feelings; it characterizes emotional and psychological state of characters and their relations and serves as a tool for building a story line. Musical frame is present throughout the essay, it develops dynamically and gets its completion in final dramatic culmination, being a verbal embodiment of piano improvisation. The history of the text includes issues of autobiographical basis, choice of the title, relation to other works of 1896–1897 biennium. The graphical images in Lesya Ukrainka’s manuscript have been also taken into account. Статья посвящена музыкальным особенностям очерка Леси Украинки “Звучные струны”. Музыка стала мощным выразителем широкого спектра мыслей и чувств, способом характеристики эмоционально-психологического состояния героев, взаимоотношений между ними, инструментом в построении сюжетной линии и структуры произведения. Музыкальная канва – сквозная, она постепенно динамически развивается и завершается преисполненной драматизма финальной кульминацией, которая является вербальным воплощением фортепианной импровизации. В истории текста рассматриваются вопросы автобиографичности, становления названия, взаимосвязи произведений, написанных на протяжении 1896 – 1897 гг. Анализируются графические изображения в рукописи Леси Украинки. 2016 Article "Голосні струни" Лесі Українки: музика в рядках і між ними / І. Щукіна // Слово і час. — 2016. — № 12. — С. 10-17. — Бібліогр.: 20 назв. — укp. 0236-1477 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/158677 821.161.2-1.09 uk Слово і Час Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic До 145-річчя Лесі Українки
До 145-річчя Лесі Українки
spellingShingle До 145-річчя Лесі Українки
До 145-річчя Лесі Українки
Щукіна, І.
"Голосні струни" Лесі Українки: музика в рядках і між ними
Слово і Час
description Стаття присвячена музичним особливостям нарису Лесі Українки “Голосні струни”. Музика – потужний виразник широкого спектра думок і почуттів, засіб характеристики емоційно-психологічного стану героїв і взаємин між ними, інструмент у побудові сюжетної лінії та структури твору. Музична канва наскрізна, вона поступово набуває динамічного розвитку й завершується сповненою драматизму фінальною кульмінацією, яка вербально втілює фортепіанну імпровізацію. В історії тексту розглядаються питання автобіографічності, становлення назви, взаємозв’язку творів, написаних упродовж 1896 – 1897 рр. Аналізуються графічні зображення в рукописі Лесі Українки.
format Article
author Щукіна, І.
author_facet Щукіна, І.
author_sort Щукіна, І.
title "Голосні струни" Лесі Українки: музика в рядках і між ними
title_short "Голосні струни" Лесі Українки: музика в рядках і між ними
title_full "Голосні струни" Лесі Українки: музика в рядках і між ними
title_fullStr "Голосні струни" Лесі Українки: музика в рядках і між ними
title_full_unstemmed "Голосні струни" Лесі Українки: музика в рядках і між ними
title_sort "голосні струни" лесі українки: музика в рядках і між ними
publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
publishDate 2016
topic_facet До 145-річчя Лесі Українки
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/158677
citation_txt "Голосні струни" Лесі Українки: музика в рядках і між ними / І. Щукіна // Слово і час. — 2016. — № 12. — С. 10-17. — Бібліогр.: 20 назв. — укp.
series Слово і Час
work_keys_str_mv AT ŝukínaí golosnístrunilesíukraínkimuzikavrâdkahímížnimi
first_indexed 2023-05-20T17:55:31Z
last_indexed 2023-05-20T17:55:31Z
_version_ 1796154411268964352