"Голосні струни" Лесі Українки: музика в рядках і між ними
Стаття присвячена музичним особливостям нарису Лесі Українки “Голосні струни”. Музика – потужний виразник широкого спектра думок і почуттів, засіб характеристики емоційно-психологічного стану героїв і взаємин між ними, інструмент у побудові сюжетної лінії та структури твору. Музична канва наскрізн...
Збережено в:
Дата: | 2016 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2016
|
Назва видання: | Слово і Час |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/158677 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | "Голосні струни" Лесі Українки: музика в рядках і між ними / І. Щукіна // Слово і час. — 2016. — № 12. — С. 10-17. — Бібліогр.: 20 назв. — укp. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-158677 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-1586772019-09-12T01:25:44Z "Голосні струни" Лесі Українки: музика в рядках і між ними Щукіна, І. До 145-річчя Лесі Українки Стаття присвячена музичним особливостям нарису Лесі Українки “Голосні струни”. Музика – потужний виразник широкого спектра думок і почуттів, засіб характеристики емоційно-психологічного стану героїв і взаємин між ними, інструмент у побудові сюжетної лінії та структури твору. Музична канва наскрізна, вона поступово набуває динамічного розвитку й завершується сповненою драматизму фінальною кульмінацією, яка вербально втілює фортепіанну імпровізацію. В історії тексту розглядаються питання автобіографічності, становлення назви, взаємозв’язку творів, написаних упродовж 1896 – 1897 рр. Аналізуються графічні зображення в рукописі Лесі Українки. The article focuses on music features of the essay “Loud strings” by Lesya Ukrayinka. Music is a powerfull means of expressing a wide range of thoughts and feelings; it characterizes emotional and psychological state of characters and their relations and serves as a tool for building a story line. Musical frame is present throughout the essay, it develops dynamically and gets its completion in final dramatic culmination, being a verbal embodiment of piano improvisation. The history of the text includes issues of autobiographical basis, choice of the title, relation to other works of 1896–1897 biennium. The graphical images in Lesya Ukrainka’s manuscript have been also taken into account. Статья посвящена музыкальным особенностям очерка Леси Украинки “Звучные струны”. Музыка стала мощным выразителем широкого спектра мыслей и чувств, способом характеристики эмоционально-психологического состояния героев, взаимоотношений между ними, инструментом в построении сюжетной линии и структуры произведения. Музыкальная канва – сквозная, она постепенно динамически развивается и завершается преисполненной драматизма финальной кульминацией, которая является вербальным воплощением фортепианной импровизации. В истории текста рассматриваются вопросы автобиографичности, становления названия, взаимосвязи произведений, написанных на протяжении 1896 – 1897 гг. Анализируются графические изображения в рукописи Леси Украинки. 2016 Article "Голосні струни" Лесі Українки: музика в рядках і між ними / І. Щукіна // Слово і час. — 2016. — № 12. — С. 10-17. — Бібліогр.: 20 назв. — укp. 0236-1477 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/158677 821.161.2-1.09 uk Слово і Час Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Ukrainian |
topic |
До 145-річчя Лесі Українки До 145-річчя Лесі Українки |
spellingShingle |
До 145-річчя Лесі Українки До 145-річчя Лесі Українки Щукіна, І. "Голосні струни" Лесі Українки: музика в рядках і між ними Слово і Час |
description |
Стаття присвячена музичним особливостям нарису Лесі Українки “Голосні струни”. Музика
– потужний виразник широкого спектра думок і почуттів, засіб характеристики емоційно-психологічного стану героїв і взаємин між ними, інструмент у побудові сюжетної лінії та структури
твору. Музична канва наскрізна, вона поступово набуває динамічного розвитку й завершується
сповненою драматизму фінальною кульмінацією, яка вербально втілює фортепіанну
імпровізацію. В історії тексту розглядаються питання автобіографічності, становлення назви,
взаємозв’язку творів, написаних упродовж 1896 – 1897 рр. Аналізуються графічні зображення
в рукописі Лесі Українки. |
format |
Article |
author |
Щукіна, І. |
author_facet |
Щукіна, І. |
author_sort |
Щукіна, І. |
title |
"Голосні струни" Лесі Українки: музика в рядках і між ними |
title_short |
"Голосні струни" Лесі Українки: музика в рядках і між ними |
title_full |
"Голосні струни" Лесі Українки: музика в рядках і між ними |
title_fullStr |
"Голосні струни" Лесі Українки: музика в рядках і між ними |
title_full_unstemmed |
"Голосні струни" Лесі Українки: музика в рядках і між ними |
title_sort |
"голосні струни" лесі українки: музика в рядках і між ними |
publisher |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України |
publishDate |
2016 |
topic_facet |
До 145-річчя Лесі Українки |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/158677 |
citation_txt |
"Голосні струни" Лесі Українки: музика в рядках і між ними / І. Щукіна // Слово і час. — 2016. — № 12. — С. 10-17. — Бібліогр.: 20 назв. — укp. |
series |
Слово і Час |
work_keys_str_mv |
AT ŝukínaí golosnístrunilesíukraínkimuzikavrâdkahímížnimi |
first_indexed |
2023-05-20T17:55:31Z |
last_indexed |
2023-05-20T17:55:31Z |
_version_ |
1796154411268964352 |