Prospects of Using Hydrogen Microaddition to Improve Diesel Engine Ecological Indicators

The generation and use of hydrogen, on board a vehicle, as a microaddition to normal engine fuel is justified as follows. First, the activation of combustion processes in the engine cylinder and, accordingly, fuel combustion completeness increase, which helps reduce the level of mass emissions of SP...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2019
Автори: Avramenko, A.M., Lievtierov, A.M., Bhantsev, V.M., Hladkova, N.Yu., Kirieieva, V.M.
Формат: Стаття
Мова:English
Опубліковано: Інстиут проблем машинобудування ім. А.М. Підгорного НАН України 2019
Назва видання:Проблеми машинобудування
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/158853
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Prospects of Using Hydrogen Microaddition to Improve Diesel Engine Ecological Indicators / A.M. Avramenko, A.M. Lievtierov, V.M. Bhantsev, N.Yu. Hladkova, V.M. Kirieieva // Проблеми машинобудування. — 2019. — Т. 22, № 2. — С. 70-75. — Бібліогр.: 15 назв. — англ, рос.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-158853
record_format dspace
spelling irk-123456789-1588532019-09-15T01:26:30Z Prospects of Using Hydrogen Microaddition to Improve Diesel Engine Ecological Indicators Avramenko, A.M. Lievtierov, A.M. Bhantsev, V.M. Hladkova, N.Yu. Kirieieva, V.M. Non-traditional energy technologies The generation and use of hydrogen, on board a vehicle, as a microaddition to normal engine fuel is justified as follows. First, the activation of combustion processes in the engine cylinder and, accordingly, fuel combustion completeness increase, which helps reduce the level of mass emissions of SPs and unburned hydrocarbons with the exhaust gases from ICEs. Secondly, such an approach makes it possible to reduce the level of load on the regular exhaust gas neutralization systems of modern vehicle engines, and increase the reliability of their work and their resource. The design of the on-board small-size electrolyzer and its control algorithm are developed. Compre-hensive motor studies of the influence of hydrogen microadditions to diesel fuel on the effective 1H 8.5 / 11 diesel engine performance and the toxicity of its exhaust gases were carried out. Генерування на борту автомобіля та використання водню як мікродомішки до штатного палива двигуна обґрунтовується таким. Підвищується активація процесів згоряння у циліндрі двигуна та, відповідно, збільшується повнота згоряння палива, що сприяє зниженню рівня масових викидів твердих частинок та незгорілих вуглеводнів з відпрацьованими газами ДВЗ. Крім того, такий підхід дозволяє знизити рівень навантаження на штатні системи нейтралізації відпрацьованих газів ДВЗ сучасних транспортних засобів, підвищити надійність їхньої роботи та збільшити ресурс. Розроблено конструкцію бортового малогабаритного електролізера та алгоритм його керування. Проведено комплексні моторні дослідження впливу мікродомішок водню до дизпалива на ефективні показники дизеля 1Ч 8,5/11 та токсичність його відпрацьованих газів. Генерирование и использование на борту автомобиля водорода в качестве микропримеси к штатному топливу двигателя обосновано следующим. Во-первых, увеличивается активация процессов сгорания в цилиндре двигателя и, соответственно, полнота сгорания топлива, что способствует снижению уровня массовых выбросов твердых частиц и несгоревших углеводородов с отработавшими газами ДВС. Во-вторых, такой подход позволяет снизить уровень нагрузки на штатные системы нейтрализации отработавших газов двигателей современных транспортных средств, повысить надежность их работы и увеличить ресурс. Разработана конструкция бортового малогабаритного электролизера и алгоритм его управления. Проведены комплексные моторные исследования влияния микропримесей водорода к дизельному топливу на эффективные показатели дизеля 1Ч 8,5/11 и токсичность его отработавших газов. 2019 Article Prospects of Using Hydrogen Microaddition to Improve Diesel Engine Ecological Indicators / A.M. Avramenko, A.M. Lievtierov, V.M. Bhantsev, N.Yu. Hladkova, V.M. Kirieieva // Проблеми машинобудування. — 2019. — Т. 22, № 2. — С. 70-75. — Бібліогр.: 15 назв. — англ, рос. 0131-2928 DOI: https://doi.org/10.15407/pmach2019.02.070 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/158853 621.43 en Проблеми машинобудування Інстиут проблем машинобудування ім. А.М. Підгорного НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language English
topic Non-traditional energy technologies
Non-traditional energy technologies
spellingShingle Non-traditional energy technologies
Non-traditional energy technologies
Avramenko, A.M.
Lievtierov, A.M.
Bhantsev, V.M.
Hladkova, N.Yu.
Kirieieva, V.M.
Prospects of Using Hydrogen Microaddition to Improve Diesel Engine Ecological Indicators
Проблеми машинобудування
description The generation and use of hydrogen, on board a vehicle, as a microaddition to normal engine fuel is justified as follows. First, the activation of combustion processes in the engine cylinder and, accordingly, fuel combustion completeness increase, which helps reduce the level of mass emissions of SPs and unburned hydrocarbons with the exhaust gases from ICEs. Secondly, such an approach makes it possible to reduce the level of load on the regular exhaust gas neutralization systems of modern vehicle engines, and increase the reliability of their work and their resource. The design of the on-board small-size electrolyzer and its control algorithm are developed. Compre-hensive motor studies of the influence of hydrogen microadditions to diesel fuel on the effective 1H 8.5 / 11 diesel engine performance and the toxicity of its exhaust gases were carried out.
format Article
author Avramenko, A.M.
Lievtierov, A.M.
Bhantsev, V.M.
Hladkova, N.Yu.
Kirieieva, V.M.
author_facet Avramenko, A.M.
Lievtierov, A.M.
Bhantsev, V.M.
Hladkova, N.Yu.
Kirieieva, V.M.
author_sort Avramenko, A.M.
title Prospects of Using Hydrogen Microaddition to Improve Diesel Engine Ecological Indicators
title_short Prospects of Using Hydrogen Microaddition to Improve Diesel Engine Ecological Indicators
title_full Prospects of Using Hydrogen Microaddition to Improve Diesel Engine Ecological Indicators
title_fullStr Prospects of Using Hydrogen Microaddition to Improve Diesel Engine Ecological Indicators
title_full_unstemmed Prospects of Using Hydrogen Microaddition to Improve Diesel Engine Ecological Indicators
title_sort prospects of using hydrogen microaddition to improve diesel engine ecological indicators
publisher Інстиут проблем машинобудування ім. А.М. Підгорного НАН України
publishDate 2019
topic_facet Non-traditional energy technologies
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/158853
citation_txt Prospects of Using Hydrogen Microaddition to Improve Diesel Engine Ecological Indicators / A.M. Avramenko, A.M. Lievtierov, V.M. Bhantsev, N.Yu. Hladkova, V.M. Kirieieva // Проблеми машинобудування. — 2019. — Т. 22, № 2. — С. 70-75. — Бібліогр.: 15 назв. — англ, рос.
series Проблеми машинобудування
work_keys_str_mv AT avramenkoam prospectsofusinghydrogenmicroadditiontoimprovedieselengineecologicalindicators
AT lievtierovam prospectsofusinghydrogenmicroadditiontoimprovedieselengineecologicalindicators
AT bhantsevvm prospectsofusinghydrogenmicroadditiontoimprovedieselengineecologicalindicators
AT hladkovanyu prospectsofusinghydrogenmicroadditiontoimprovedieselengineecologicalindicators
AT kirieievavm prospectsofusinghydrogenmicroadditiontoimprovedieselengineecologicalindicators
first_indexed 2023-05-20T17:55:59Z
last_indexed 2023-05-20T17:55:59Z
_version_ 1796154427294351360